Inflacija u Hrvatskoj u mnogim je kategorijama prehrambenih proizvoda tijekom studenoga izrazito snažna. Prema podacima GfK Centra za istraživanje tržišta koji svakodnevno prati kupovine hrvatskih kućanstava, u usporedbi sa studenim 2020. god., najveći je porast cijena od čak 41% zabilježen u suncokretovom ulju. I druga ulja i masnoće prate ovaj trend. Tako je npr. cijena maslinova ulja rasla za 14%, svinjske masti 12%, maslaca 17%.
Na drugom i trećem mjestu ranga porasta cijena nalaze se tonik s 21% i 100-postotni voćni sok s 20%. Od esencijalnih kategorija, uz ulja i maslac, na listi top 40 kategorija po rastu cijena nalaze se i brašno, sol, svježe i trajno mlijeko, biljno mlijeko, svježa riba, šećer, turska kava.
Od ugađajućih kategorija na listi su, uz već spomenuti tonik, i cappuccino, delikatesna riba, vino, kolači i torte, premium pivo, čokolada, bomboni, chilled snack, keksi, slani štapići i pereci. U čak 10 od ovih 40 kategorija rast cijena nije praćen rastom vrijednosti.
Izvor: GfK Hrvatska; studija provedena u studenome 2021. na reprezentativnom uzorku 1500 kućanstava u Hrvatskoj.