Prof. Götz W. Werner, osnivač dm-drogerie markt, preminuo je jučer u 78. godini. Njegov sin Christoph Werner, direktor dm-a, rekao je da je njegov otac preminuo mirno, priopćio je dm.
Götz W. Werner rođen je u Heidelbergu 1944. kao sin ljekarnika. I sam je završio ljekarničku školu u Constanceu, a nakon završetka školovanja počeo je raditi za očevu tvrtku “Drogerie Werner”. No, njegove ideje tamo nisu bile dobro prihvaćene pa je 1969. napustio rodni Heidelberg i pridružio se tvrtki “Drogerie Roth”.
Kako ni tamo njegove ideje nisu naišle na odobravanje, Werner je 1973. odlučio sam realizirati vlastite ideje s dm-drogerie marktom. Njegova vizija da zaposlenici pronađu svoj individualni životni put dala je smjer i snagu njegovom porivu za inovacijama. Tako je nastala tvrtka dm-drogerie markt, koju su mnogi u početku doživjeli kao neobičnu, a s vremenom kao vizionarsku.
Njegova maksima “trajnog, konstruktivnog nezadovoljstva postojećim uvjetima” i želja da se tvrtka kontinuirano mijenja značajno su oblikovali uspjeh dm-a koji je trenutno aktivan u 14 europskih zemalja i zapošljava više od 66.000 ljudi. S prometom od 12,3 milijarde eura, dm je tržišni lider u Europi.
Od ranih 1990-ih, a još više nakon što je napustio operativnu odgovornost 2008., Werner se posvetio ideji univerzalnog temeljnog dohotka, koju je promovirao na mnogim predavanjima i u mnogobrojnim raspravama. Zalagao se za ideju da država svakom pojedincu, svakoga mjeseca, neovisno o primanjima, osigura zajamčenu količinu novca.
Smatrao je da je neophodno ljudima dati slobodu da preuzmu inicijativu i sudjeluju u životu slobodnog civilnog društva, čak i u vremenima sve veće globalizacije, digitalizacije i automatizacije. Iako je bio svjestan da neće doživjeti realizaciju ove ideje, tome se posvetio s velikom strašću.
Götz W. Werner naišao je na veliko priznanje i u akademskom svijetu. Sveučilište u Karlsruheu u svibnju 2005. godine imenovalo ga je predstojnikom Instituta za poduzetništvo te mu je dodijelilo titulu profesora.