Cedevita je najveći brend strateškog poslovnog područja Pića i jedna od perjanica poslovne strategije Atlantic Grupe. Brend se kroz godine (i desetljeća) uspješno prilagođava društvenim i ekonomskim okolnostima, donoseći potrošačima različite inovacije, o kojima razgovaramo s Jelenom Jelenc, direktoricom marketinga SPP Pića u Atlantic Grupi.
Cedevita je nedavno tržištu predstavila novo, unaprijeđeno pakiranje. Kako je i zašto ono bolje od dosadašnjeg i jesu li obuhvaćeni svi proizvodi u asortimanu?
Kroz brojna istraživanja potrošači Cedevite su istaknuli kako oni vide prednosti i nedostatke postojećeg pakiranja. Slijedeći njihove sugestije, najveće pakiranje dobilo je praktičniji oblik s čepom koji osigurava kontrolirano sipanje Cedevite u čašu ili u manje pakiranje. Osim toga, po uzoru na praktično pakiranje od 200 grama, predstavili smo i srednje pakiranje u čvrstoj formi. Dobro znani okus sada dolazi u tri pakiranja za pripremu 2,5 litre, 6 litara i za 11,5 litara Cedevite. Uz praktičnost, vodimo računa i o održivosti, pa smo smanjili ukupnu količinu plastike u ambalaži. Konkretno, u 2021. smo količinu folije smanjili za 16,6 tona dok će smanjenje prema planu za 2022. iznositi 72,5 tona. Konačno, osvježili smo i dizajn proizvoda.
Kako se Cedevita mijenjala i prilagođavala kroz vrijeme?
Cedevita je jedan od najdugovječnijih brendova na našem tržištu, a prema Ipsosovu istraživanju iz 2021., među potrošačima u dobi od 16 do 55 godina proglašena je najpoželjnijim brendom u kategoriji bezalkoholnih napitaka u Hrvatskoj i Sloveniji. Punokrvni je household brend i uz nju su odrasle i odrastaju generacije. Cedevita je predstavljena 1969. godine, najprije u ljekarnama, s dozatorom, a s obzirom na to da je bila odlično prihvaćena, prerasla je u proizvod široke potrošnje, čemu su prilagođene i recepture. Od 60-ih do 80-ih godina prošlog stoljeća dolazila je u legendarnom smeđem pakiranju, a 90-ih je uvedeno obiteljsko pakiranje. Novi milenij obilježili smo uvođenjem formata za kafiće, a onda i formata u boci za konzumaciju u pokretu. I novi redizajn predstavlja korak u produbljenju našeg odnosa s potrošačem.
Koliko je bilo zahtjevno napitak koji se pije svježe pripremljen ponuditi u bočici u rashladnim vitrinama?
Bilo je jako važno omogućiti pripremu svježeg napitka u pokretu zbog očuvanja vrijednosti vitamina i efekta svježe pripreme. Cedevita on the go predstavljena je 2009. nakon višegodišnjeg razvoja, kao jedinstveno rješenje. Bio je to svojevrsni pionirski korak u almost-ready-todrink kategoriji napitaka. Proces razvoja bio je izazovan jer su granule Cedevite vrlo osjetljive na vodu, a potrebno ih je držati odvojene folijom dovoljno čvrstom da čuva od vlage te dovoljno tankom da je moguće laganim okretom osloboditi granule u vodu. Uspjehu svjedočimo već više od desetljeća, a još 2019. smo predstavili novi, za tržište i kategoriju jedinstven mehanizam otvaranja te tako potvrdili poziciju brenda inovatora i lidera kategorije.
Kako ste danas, s obzirom na okolnosti u kojima se nalazimo zbog epidemije, zadovoljni postignutim prodajnim rezultatima u svim kanalima?
HoReCa kanal, u kojem je Cedevita godinama neizostavan dio ponude, među prvima je osjetio snažan udarac pandemije, koja prati rezultate kroz 2020. godinu. Ipak, u 2021. HoReCa je prolazila kroz fazu oporavka, a retail je nastavio rasti, čemu su pridonijeli i izvrsni rezultati u turizmu. Iznimno smo zadovoljni rezultatima koje je Cedevita ostvarila. Inicijalni pad u HoReCa kanalu kompenziran je u maloprodaji, a već 2021. donosi i ovdje oporavak i nastavak rasta Cedevite. O stabilnosti svjedoči i činjenica da cijelo vrijeme nesmanjeno ulažemo u razvoj brenda, u tržište i u komunikaciju.
Jeste li i u kojoj mjeri morali prilagoditi organizaciju poslovanja i planove novonastaloj situaciji?
Krizu možemo promatrati kao priliku ili kao prijetnju. Mi smo je odlučili iskoristiti kao priliku za dodatno jačanje pozicije. Kao tržišni lider, ujedno i sinonim za kategoriju, imamo i odgovornost za njezin razvoj i poticanje inovativnosti. Zadržali smo optimizam, prilagodili komunikaciju novim okolnostima te nastavili širiti pozitivnu energiju. Predstavili smo krilaticu #ostanidobro #ostaniCE kojom smo poticali fizičku izoliranost, ali ne i onu emotivnu. Cilj nam je bio dodatno razviti solidarnost među ljudima i podići svijest o zajedništvu i optimizmu.
Dio toga je i projekt Budi DOBRO. Budi CE. Zašto ste ga pokrenuli?
Cedevita je oduvijek slavila životnu vedrinu i zajedništvo, a u vremenu pandemije koje je izokrenulo naše živote naglavačke, Cedevita si je dala u zadatak još snažnije i glasnije navigirati k optimizmu. Budi DOBRO. Budi CE. potiče vjeru u pozitivne životne ishode i spremnost da učimo kako se nositi sa situacijama na koje ne možemo utjecati. Prije pokretanja projekta Cedevita je u suradnji s agencijom Ipsos provela sveobuhvatno istraživanje o mentalnom zdravlju koje je potvrdilo da će upravo ovaj projekt biti mjesto optimizma.
Budi DOBRO. Budi CE. u obliku podcasta, videa i stručnih članaka psihologa, psihoterapeuta i stručnjaka koji se bave temama vezanim uz mentalno zdravlje nudi korisne savjete te konkretna rješenja životnih pitanja. Stranica je zabilježila više od 135.000 posjetitelja, što je odličan rezultat koji potvrđuje važnost ove teme u društvu. Iznimno smo zadovoljni rezultatima jer ovim projektom želimo (na)učiti kako optimizam pomaže utjecati na stavove koje imamo prema vlastitom životu.
Pred nama je nastavak izazovnog razdoblja – kakvi su budući planovi Cedevite?
Naši rezultati i naši planovi daju nam razloga za novi optimizam. Naša najveća novost svakako je novo pakiranje, izraslo iz fokusa na potrošača u svemu što radimo. Iako značajan dio prodaje Cedevita ostvaruje u Hrvatskoj, posebno nas veseli uspjeh koji ostvarujemo i u zemljama regije. Nošeni dobrim rezultatima, očekujemo da ćemo u 2022., zahvaljujući inovativnom pristupu tržištu, dodatno učvrstiti poziciju lidera te ojačati odnos s potrošačima na svim tržištima u okruženju.