Planet of Plants proizvodi osmišljeni su sinergijom PIK Vrbovca i Zvijezde s ciljem da budu kvalitetna zamjena odgovarajućim mesnim proizvodima – svježim, kao primjerice burger, odnosno prerađevinama, kao što su salame, te da osiguravaju jednako kvalitetan i poznat okus, teksturu i užitak kod konzumiranja
Sinergijom dvije članice Fortenova grupe – PIK Vrbovca i Zvijezde – prošle je godine na tržište plasiran prvi hrvatski plant-based brend Planet of Plants – linija proizvoda koja u potpunosti prati prehrambene i zdravstvene trendove. Naime, upravo je plant-based prehrana, koja se temelji na konzumaciji namirnica pretežito biljnog podrijetla, sve popularnija među potrošačima.
Novi proizvodi linije Planet of Plants su mljeveno i mesne okruglice. Tim stručnjaka iz Službe razvoja PIK Vrbovca koji stoji iza ove inovacije – Ines Bertinovec, direktorica razvoja PIK Vrbovca i Diana Pavlić, voditeljica projekta razvoja linije proizvoda Planet of Plants – otkriva nam proces razvoja i proizvodnje proizvoda koji predstavljaju alternativu mesnim proizvodima, kao i planove za budućnost.
Otkud ideja za Planet of Plants liniju proizvoda i koji vam je bio cilj kada ste se odlučili za to?
„PIK Vrbovec oduvijek veliku važnost pridaje inovacijskoj kulturi i neprestano smo u potrazi za novim kategorijama, istovremeno osluškujući potrebe potrošača. Tako smo jasno uvidjeli kako dolazi do promjene u navikama potrošača koji s jedne strane nameću trendove, no s druge strane i mi, kao lider na tržištu, imamo odgovornost ponuditi proizvode najbolje kvalitete s dodanom vrijednošću“, uvodi nas u priču Ines Bertinovec, direktorica razvoja PIK Vrbovca.
„Ideja o razvoju biljnih proizvoda kao alternative za mesne proizvode pojavila se prije nekoliko godina. Naime, svakom razvoju proizvoda prethodi istraživanje tržišta i industrijsko istraživanje, pa smo tako, prateći trendove, osvijestili činjenicu da sve veći broj mesnih industrija svojoj standardnoj ponudi dodaje i biljne proizvode. Planet of Plants proizvode osmislili smo s ciljem da budu kvalitetna zamjena odgovarajućim mesnim proizvodima – svježim, kao primjerice burger, odnosno prerađevinama kao što su salame, te da osiguravaju jednako kvalitetan i poznat okus, teksturu i užitak kod konzumiranja”, ističe Diana Pavlić, voditeljica projekta razvoja linije proizvoda Planet of Plants.
Kako je izgledao cijeli postupak i koliko je proces bio izazovan?
„Služba razvoja se uglavnom bavi istraživanjem koje je osnova za razvoj novih proizvoda, kao i njihovo nutritivno unapređenje, a zatim rezultate tih istraživanja pretačemo u eksperimentalni industrijski razvoj. U razvojnom procesu važno je da se, osim oslanjanja na vlastite snage, koristimo i svim dostupnim vanjskim resursima kako bi razvojni projekti tekli što efikasnije. Želim istaknuti da rezultati istraživanja i industrijskog razvoja nisu ‘samo’ novi proizvodi koje naši potrošači vide na policama dućana, već i stjecanje znanja koje dalje možemo uložiti u nove projekte unapređenja i razvoja“, ističe Ines i dodaje: „U realizaciju, odnosno eksperimentalni razvoj, krenuli smo 2019. Na temelju svih saznanja, kao i uz podršku naših dobavljača biljnih sirovina počela se sastavljati receptura i izvoditi niz proba. U cijelom procesu suočavali smo se s brojim izazovima. Najteže je bilo postići teksturu i konzistenciju, a s druge strane, dobiti proizvod koji ima okus i sočnost mesnog proizvoda. Nakon brojnih proba, izmjena i prilagodbi recepture, degustacija i ocjenjivanja proizvoda krenuli smo u prvu industrijsku proizvodnju i lansiranje na tržište 2021. godine. Na razvoju Planet of Plants proizvoda radili su multidisciplinarni timovi iz različitih odjela PIK-a i Zvijezde – razvoja, marketinga, proizvodnje i tehničkog održavanja, osiguranja kvalitete, sastavljeni od inženjera prehrambene tehnologije, nutricionista, brend menadžera, inženjera i tehničara strojarstva, specijalista za sigurnost hrane i mikrobiologa“.
Koje sve proizvode sadrži Planet of Plants linija?
„Liniju Planet of Plants čine burger, salama, ulje, majoneza, umak, namaz i kokosova mast. Svi proizvodi imaju nekoliko zajedničkih svojstava – u potpunosti su biljnog podrijetla i ne sadržavaju gluten i soju“, naglašava Diana.
Kakvu dodanu vrijednost vaša linija proizvoda donosi na tržište?
„Planet of Plants linija proizvoda namijenjena je svima, a posebno onima koji se ne žele odreći mesa, teže balansiranoj prehrani te namirnicama biljnog podrijetla – danas popularno zvanim fleksitarijancima“, otkriva Ines. „Prehrana bazirana na biljkama idealna je za sve koji teže smanjenju, ali ne i potpunom eliminiranju unosa proizvoda životinjskog podrijetla te svima koji se ne žele odreći omiljenih namirnica i poznatih okusa“, dodaje Diana.
Pripremate li neka nova ukusna iznenađenja u ovom segmentu?
„Početkom godine na tržište smo plasirali dva nova proizvoda iz Planet of Plants linije – okruglice od 225 grama i mljeveno od 250 grama. Veliki trud ulaže se u inovacije, osmišljavanje novih delicija te unapređenje tehnologija proizvodnje, a ideje za novosti i poboljšanja mogu doći iz svih odjela. Razvoj je fokusiran na naše ključne grupe proizvoda, a to su pakirani proizvodi spremni za policu koji štede vrijeme potrošaču i daju mu dodanu vrijednost. Godišnje na tržište lansiramo i do 30 novih ili poboljšanih proizvoda, što je znatno iznad prosjeka industrije i opravdava PIK-ovu poziciju lidera i predvodnika trendova u svom sektoru“, zaključuje direktorica razvoja PIK Vrbovca.