Britansko-nizozemski proizvođač robe široke potrošnje Unilever izvijestio je da mu je prihod porastao u drugom tromjesečju zahvaljujući višim cijenama i snažnoj potražnji za sladoledom i čajevima.
U Europi kompanija je bilježila dvoznamenkasti rast prodaje sladoleda koji se jede izvan kuće, a snažno je porasla i u Turskoj, Kini i Indiji. Znatno je povećan i obujam prodaje čajeva, uključujući Lipton i PG Tips, ponajprije u Sjevernoj Americi, Turskoj, Europi i Indiji.
Unilever je zahvaljujući toj potražnji povećao prihod u drugom tromjesečju za 1,2 posto, na 13,5 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i prodaja odnosno kupnja imovine, uvećan je pet posto.
“Očekujemo da će u cijeloj godini prihod porasti od tri do pet posto”, rekao je glavni financijski direktor Graeme Pitkethly, upozorivši ipak da ne treba očekivati puno veće marže zbog poskupljenja sirovina, uključujući palmino i sojino ulje te naftu.
Tvrtka je dosada očekivala blagi rast temeljne operativne marže, a sada predviđa da će se zadržati na razini prošle godine, ukazujući na postupno jačanje inflacije, uz posebno snažan rast cijena sirovina.
Cijepljenje protiv covida-19 potaknulo je otvaranje gospodarstava i skok potražnje za širokom lepezom robe, od automobila do obroka u restoranu, koja je opteretila lance opskrbe, razotkrivši manjak radne snage i potaknuvši poskupljenje sirovina.
Unilever se proteklih dana našao u žiži pozornosti nakon što je njegova američka podružnica Ben&Jerry’s obustavila prodaju sladoleda na okupiranim palestinskim teritorijima, što je izazvalo oštru kritiku u Izraelu, podsjeća Reuters. (Hina)