“Uvodeći inovacije u svim područjima programa Slatko i slano, cijelu regiju promatramo kao naše igralište, u skladu sa strategijom Atlantic Grupe, sve uz bezrezervnu podršku kompanije kroz investicije u nove tehnologije. Stoga s puno entuzijazma u Atlantic Štarku pripremamo projekte za rast u svim kategorijama“, otkriva Nataša Šarčević, direktorica marketinga i inovacija u SPP Slatko i slano u Atlantic Grupi.
Razgovarala: Marija Sedlar
Nataša Šarčević, direktorica marketinga i inovacija u Strateškom poslovnom području Slatko i slano u Atlantic Grupi, školovala se za ekonomsku struku, odakle najčešće izrastaju vrsni marketingaši. S fakulteta je ponijela najljepša iskustva, ali i ona vrlo značajna za razvoj karijere.
Prvo konkretno iskustvo u marketingu Nataša je imala kroz studentsku organizaciju Marketing workshop u kojoj je ujedno bila jedna od prvih članica. Tada je sa svojim kolegama, mladim entuzijastima, a danas vrlo uspješnim poslovnim ljudima, ostvarila prvi veliki uspjeh u vidu osvojenog prvog mjesta na međunarodnom natjecanju u organizaciji IAA.
Ovaj rezultat rasplamsao je prvi plamičak vatre Natašine buduće ljubavi za njezinu profesiju i posao koji joj 20 godina nakon tog natjecanja i dalje predstavlja izazov, ali i veliko zadovoljstvo.
Nakon završenog studija, karijeru započinje kao PR menadžerica u tada intenzivno rastućoj SI&SI kompaniji, proizvođaču poznatih Sinalco sokova i Gorkog lista. Taj posao joj je donio značajan preokret na poslovnom, ali i privatnom planu, jer se zbog rada u kompaniji najprije preselila u Suboticu, gdje je bila baza kompanije. Posvećenost poslu donijela joj je poziciju marketing menadžerice, čime uspješno ulazi u vode tržišnih ostvarenja kroz dobre rezultate, a što joj opet daje kredibilitet za sve buduće zamisli u profesionalnoj karijeri.
„Naredni je korak bio i jedan od većih izazova u karijeri – odlazak u start-up kompaniju koja u tom trenutku, osim ambiciozne biznis ideje, nije imala ni naziv kompanije, logotip, formiran tim, kao ni jasno definirane poslovne korake. Riječ je o kompaniji Fruvita, koja je i danas na tržištu Srbije prvi izbor potrošača premium sokova. Zatim su uslijedile sustavno uređene internacionalne kompanije poput PepsiCo i Carlsberga, gdje sam u osobnom i profesionalnom smislu podjednako kontinuirano izlazila iz zone komfora ostvarujući rast te sam ispunila brojne profesionalne ciljeve.“
Iz ’čiste’ marketing priče uslijedio je pomalo neočekivan, ali uzbudljiv korak, a to je prelazak u Atlantic Grupu, na poziciju direktorice R&D područja programa Slatko i slano. Upoznavanje s čak šest različitih FMCG kategorija i povezivanje timova R&D tehnologa i marketinga unaprijedilo je njihovo razumijevanje potreba potrošača i tržišta, a kao rezultat su uslijedila lansiranja inovativnih proizvoda čiji je tržišni uspjeh obilježio nastavak Natašine karijere.
SIGURNIM KORAKOM KA INOVACIJAMA
Trenutno je na poziciji direktorice marketinga i inovacija koja obuhvaća zaokružen sustav koji čine R&D sektor na jednoj strani, a sektor marketinga na drugoj, s brend menadžment, digitalnim i medija timom. Sigurnim koracima je uvodila inovacije na svim poljima te je i od menadžmenta Atlantic Grupe dobila podršku za razvijanje novih ciljeva i biznis planova te uvođenje inovacija u svim kategorijama portfelja Atlantic Štarka, koji predstavlja strateško poslovno područje Slatko i slano.
Novi ciklus velikih investicija za opremanje tvornice donosi Nataši i novu veliku priliku da ostvari svoj ’dream job’ jer zajedno sa svojim timom, koji radi ’punim srcem’, što je i Štarkov slogan, predano razvija kategorije brendova koji do sada nisu toliko bili u fokusu.
„Ostvareni rezultati Smokija i Bananice, dva najbrže rastuća brenda Atlantic Grupe u prošloj godini, donijela su i veća očekivanja. Trenutno su najveće zvijezde slatko-slanog asortimana upravo Bananica, koja je imala rast od preko 30% u odnosu na 2020., i Smoki, koji već drugu godinu zaredom značajano unapređuje imidž i prodajne rezultate na svim tržištima u regiji. Ovako dobri rezultati predstavljaju veliku satisfakciju, ali u isto vrijeme i veliku obavezu. Spremnost za donošenje hrabrih odluka, koje nekad predstavljaju veliki iskorak u odnosu na ustaljeno tradicionalno poslovanje, donosi inovacije i uspjeh, kao onaj što ga je u našem slučaju postigla Ledena bananica. Jedinstvenim okusom i pakiranjem osvojila je srca potrošača, što je rezultiralo izuzetnom prodajom koja je premašila sva očekivanja, što joj je i donelo Disrupt nagradu za inovaciju 2021.“, ističe Nataša te najavljuje novitete u vidu suradnji s drugim uspješnim kompanijama koje hrabro stoje iza svog slatkog sna.
„Prošle smo godine započeli suradnju s lokalnim proizvođačem craft sladoleda Mortiz Eis dok se ove godine suradnja s proizvođačima sladoleda proširuje i na tržišnog lidera u Srbiji – kompaniju Frikom. Zahvaljući toj suradnji jedan od omiljenih brendova, čokolada Najlepše želje – naći će se i u rashladnim vitrinama za najljepše ljeto.“
PUNIM SRCEM ZA NOVIH 100
Sa svojim uigranim timom, Nataša je u stalnoj težnji k novom i boljem, a to se odražava i na asortiman omiljenih grickalica u regiji. Tome doprinosi i friško, ali već uhodano partnerstvo s Barry Callebautom, vodećim europskim proizvođačem čokolade, u skladu sa strateškim prioritetom kompanije da se usredotoči na daljnji rast i razvoj kategorije čokolade.
„Ove godine Atlantic slavi važan jubilej – 100 godina proizvodnje čokolade u pogonima koji danas doživljavaju i značajnu modernizaciju, a Najlepše želje koja se rodila u ovim pogonima tu značajnu obljetnicu od početka godine obilježava kampanjom ‘Punim srcem za novih 100’. Nastavak je u drugoj polovici godine nakon završetka investicijskih projekata, kad će potpuno osvježeni i razigrani Atlantic Štark krenuti u svojih novih sto godina. Ne smijemo zaboraviti ni slani program i njegove važne obljetnice, na čelu s regionalnom zvijezdom u kategoriji flipsa – Smokijem! On je brisanjem svih regionalnih granica i jakom povezanošću s ljudima svih afiniteta uspio u velikom stilu proslaviti još jedan nevjerojatan jubilej – pedeseti rođendan! Njegov jedinstveni okus, ali i oblik, već ga pola stoljeća čine prepoznatljivim u svim gradovima diljem naše regije, što nas je inspiriralo da povodom rođendana upriličimo brojne događaje gdje su i Smoki i središta regije bili zvijezde. Najzanimljiviji događaj tijekom kampanje bila su ručna oslikavanja grafita na bilboardima na tri lokacije: u Beogradu, Zagrebu i Ljubljani, koja su za Smoki upriličili poznati street art umjetnici koji su i potpisnici slavljeničkog pakiranja Smokija“, prisjeća se Nataša.
SUPER HERO OF THE YEAR 2021
Ističući da joj je najveći izazov u karijeri bila situacija izazvana virusom Covid-19 prethodne godine, kao i većini kolega iz branše, ali i drugih djelatnosti, Nataša je iznimno ponosna na činjenicu da je tijekom ovog teškog perioda uspjela zaposlenicima u strateškom poslovnom području Slatko i slano donijeti drugačiju perspektivu i dodatno ojačati brendove koji ni u tim teškim vremenima nisu odstupili od ranije definiranih ciljeva.
U znak potvrde ispravnosti ovakvog pristupa stigla je i nagrada Super Hero of the year 2021 koju je Nataša dobila za svoja dostignuća u repozicioniranju brendova kao što su Smoki, Bananica, Najlepše želje, Prima i Menaž, ali i za uspješno lansiranje Ledene Bananice.
Nastavljajući dalje sa svojim s timom stručnjaka, Nataši preostaje malo vremena za odmor i relaksaciju. Osim obitelji, koja joj je utočište od poslovnih obaveza i radost, hobiji su joj trenutno sporedna stvar. Smatra da je najvažnije za um, ali i duh i tijelo, da budu u skladu, kako bismo bili otvoreni za nove ideje koje se mogu primijeniti u svim sferama života, pa i u uredu. A gdje je bolje mjesto za pronalaženje sklada, nego u prirodi!
„Na čistom se zraku osjećam najbolje, tu pronalazim najviše inspiracije, tu se rađaju nove teme i ideje. Bez obzira na to je li more ili planina, važno je da je veliko prostranstvo na vidiku, koje je savršena metafora za sve one koji vole gledati u budućnost i stvarati novitete o kojima će generacije koje dolaze tek pričati.“