Više od 80 volontera čistilo obalu rijeke Mrežnice
Akcijom čišćenja obale rijeke Mrežnice kod Duge Rese nastavljeno je ovogodišnje izdanje ekološkog projekta Coca-Cole, Konzuma i Jutarnjeg lista “Od izvora do mora” koji promiče zaštitu vodnog bogatstva Hrvatske te potiče na primjereno odlaganje ambalažnog otpada.
Čišćenju obale rijeke Mrežnice, najpoznatijeg simbola Duge Rese, pridružilo se više od osamdeset volontera u organizaciji Odreda izviđača Spider. Prilikom čišćenja volonteri su prikupili gotovo tonu otpada, koji je nakon akcije zbrinut na odgovarajući način.
Projekt je podržao i Grad Duga Resa, a gradonačelnik Tomislav Boljar, koji je nazočio akciji, izjavio je: “Kao gradu koji živi na Mrežnici, rijeci koja je važan dio našeg identiteta, drago nam je što je projekt Od izvora do mora posjetio našu Dugu Resu. Zaštita Mrežnice važan je dio aktivnosti gradske uprave, stoga hvala Coca-Coli i Konzumu što će nakon današnje akcije čišćenja naša Mrežnica biti čišća“.
“Projekt ‘Od izvora do mora’ Coca-Cola je pokrenula 2018. godine kako bismo skrenuli pažnju na važnost odgovornoga odlaganja ambalažnog otpada i čuvanja vodnoga bogatstva te promicali akcije čišćenja područja uz hrvatske vode – rijeke, jezera i obalu Jadranskoga mora. Uz Jutarnji list i Konzum, partnere ovogodišnjeg izdanja projekta ‘Od izvora do mora’, hvala i svim gradovima i udrugama koji su ga podržali, posebno našim današnjim domaćinima – Gradu Dugoj Resi i Udruzi izviđača Spider“, izjavio je Vinko Kovačić, direktor komunikacija, odnosa s javnošću i održivog poslovanja u Coca-Coli Adria.
Ovogodišnjem izdanju projekta pridružio se i Konzum kao partner te je Vlado Pirša, područni voditelj u Regiji Central u Konzumu, izjavio: “Hvala svima koji su sudjelovali u današnjoj akciji – Mrežnica je jedan od najpoznatijih simbola Duge Rese i drago mi je da imamo priliku biti dijelom ovog projekta. U Konzumu smo snažno posvećeni zaštiti okoliša te redovito provodimo razne aktivnosti i kampanje usmjerene očuvanju prirode. Tako smo nedavno pokrenuli projekt Reciklopedija kojim potičemo kupce da smanje bacanje hrane, a kampanjom ‘Jedna manje’ potičemo građane na što češće korištenje višekratnih ekoloških torbi kako bismo smanjili količine plastičnog otpada“.
Lana Mindoljević, urednica u Jutarnjem listu, koji je medijski partner i suorganizator ovogodišnjeg projekta “Od izvora do mora” izjavila je: “Od Osijeka, preko Trogira, do evo danas i Duge Rese svjedočimo velikom odazivu volontera, zaljubljenika u prirodu, koji spremno nedjelju, svoje slobodno vrijeme provode u čišćenju prirode od otpada. Jutarnji list ponosni je partner projekta ‘Od izvora do mora’, a posebno smo ponosni na činjenicu da smo izašli iz redakcije, udaljili se od računala i tipkovnice i dobili priliku na samom terenu svjedočiti, ali i pomoći u borbi za čišći okoliš. U partnerstvu s Coca-Colom lani smo pomogli da se iz prirode ukloni više od 16 tona otpada, a ove godine, kad nam se pridružio i Konzum, ne sumnjamo da će rezultati ovog projekta biti još impresivniji“.
Od izvora do mora dio je dugoročnog sveobuhvatnog plana Svijet bez otpada kojim se tvrtka Coca-Cola, među ostalim, obvezala da će do 2030. godine prikupiti i reciklirati istu količinu boca i limenki onoj koju stavlja na tržište te da će udio recikliranih materijala u primarnoj ambalaži biti najmanje 50 posto. Također, do 2025. godine sva primarna ambalaža moći će se u potpunosti reciklirati. U proteklih 10 godina, samo upotrebom lakših boca, Coca-Cola je smanjila ukupnu upotrebu plastike za četvrtinu.