Petra Čadež: Ispunjava me marketing koji obuhvaća sve aspekte upravljanja brendom

„Mi se bavimo svim segmentima, od strategije, inovacija, novih proizvoda, cjenovnih politika, istraživanja i analiza, komuniciranja, pa do operativnog upravljanja brendom na svim tržištima. U slučaju Argete, primjerice, riječ je o više od 30 svjetskih tržišta“, navodi Petra Čadež, direktorica marketinga za SPP Delikatesni namazi u Atlantic Grupi.

Razgovarala: Marija Sedlar

Petra Čadež diplomirala je novinarstvo i marketing te 2003. završila i MBA program. Priznaje da je sretna što je studirala nešto što je zaista zanima i u čemu je ostvarila profesionalnu realizaciju, i ne čudi stoga da je već tijekom fakulteta počela s radom. Prva profesionalna iskustva vezana su uz rad u agenciji, najprije u Pristopu, a po završetku fakulteta u agenciji Formitas BBDO.

„Nakon stjecanja opsežnog agencijskog iskustva prelazim na stranu klijenta. Šesnaest godina radila sam u grupaciji Telekom Austrija Group, na različitim pozicijama unutar marketinga i na različitim tržištima. Počela sam u Sloveniji, nastavila u centrali u Beču gdje ostajem skoro tri godine, a onda slijede tri nezaboravne godine u Beogradu u kompaniji Vip mobile (danas A1) i dvije godine u Vipnetu (danas A1) u Zagrebu, nakon čega sam se vratila u Beč na poziciju Group Brand Direktora, a svoju karijeru u ovoj grupaciji zaključila sam na klasterskoj funkciji na kojoj sam vodila funkciju marketinga za Sloveniju i Srbiju“, prisjeća se Petra, koja se Atlantic Grupi pridružila krajem 2017. na poziciji direktorice marketinga za Strateško poslovno područje (SPP) Delikatesni namazi, na kojoj je i danas.

NAJBOLJA KARIJERNA ODLUKA

„Prelazak u FMCG industriju bio mi je na početku veliki izazov, a danas mi predstavlja veliko zadovoljstvo i danas mogu reći – najbolju karijernu odluku“, priznaje direktorica marketinga za SPP Delikatesni namazi, koji upravlja brendovima Argeta, Bakina Tajna i Montana. „Marketing u Atlantic Grupi je, reći ću kolokvijalno, onaj pravi marketing, koji obuhvaća sve aspekte upravljanja brendom i samo se u manjem dijelu ukupnih aktivnosti bavi komunikacijom (po čemu je u općoj populaciji najčešće prepoznat).

Mi se bavimo svim segmentima, od strategije, inovacija, novih proizvoda, cjenovnih politika, istraživanja i analiza, komuniciranja, pa do operativnog upravljanja brendom na svim tržištima. U slučaju Argete, primjerice, riječ je o više od 30 svjetskih tržišta. Smatram da u našoj struci moramo razvijati i njegovati veze, surađivati, dijeliti znanja i zajedno brinuti da marketing ima značajno mjesto u poslovnom svijetu, koje vjerujem da zaslužuje. Stoga sam uz svoj posao aktivna i u stručnim asocijacijama. Predsjednica sam Društva za Marketing Slovenije, nekadašnja članica UO Slovenske Oglašivačke komore i članica različitih žirija (Effie, Euro Effie, Balcannes, SOF, etc).“

IZVRSTAN TIM STRUČNJAKA ZA IZAZOVNA VREMENA

Petra napominje kako je u Atlantic Grupi u fokusu poslovanja uvijek rast. „Rast, koji prvenstveno baziramo na nečemu što se u industriji zove consumer centricity, i na što smo u našem sustavu jako ponosni. Ponosna sam i sretna da imamo izvrstan tim stručnjaka u području marketinga jer smatram da samo najbolji ljudi mogu raditi najbolji marketing, a on se temelji na poznavanju trendova, korisnika i tržišta, a na osnovi toga kvalitetni stručnjaci osmišljavaju strategije i taktike za rad na svakom tržištu. U marketingu SPP Delikatesni namazi danas nas ima 25 i sjedimo u sedam različitih zemalja. Slobodno mogu reći da smo EKIPA sa svim velikim slovima. Jako smo povezani, i ne samo na poslu.

Zaista nas veže briga jednih za druge. Voditi tako profesionalan tim, s ljudima koji su istovremeno jako strastveni i zabavni, osobno smatram privilegijom. Sretna sam da na poslu nemam samo suradnike, nego i puno prijatelja, što mi je jako bitno“, ističe Petra opisujući kolege i atmosferu na poslu te dodaje: „Covid je bio pravi test za nas kao ekipu. Samo jaki tim, s jasnom strategijom, iz ovakvog razdoblja izađe s jako dobrim poslovnim rezultatima i još boljim međusobnim odnosima.

Ponosna sam da nam je to uspjelo, ali prvenstveno zbog agilnosti, jako brzih reakcija u okviru šireg strateškog promišljanja, i zahvaljujući uzajamnom razumijevanju, pronalaženju novih načina kako da ostanemo informirani i povezani i kada se nismo mogli sastajati ‘uživo’. Sad smo u novoj vrsti izazova, u razdoblju koje je opet unikatno na svoj način, zbog velikog poskupljenja sirovina, energenata, usluga, što naravno ima veliki utjecaj na nas i s čime se opet treba izboriti. Izazov je, naravno, kako u tim uvjetima osigurati najbolji mogući poslovni rezultat uz maksimalni fokus na našeg korisnika i njegove potrebe.“

JEDNA JE – ARGETA

Kada su u pitanju projekti koje bi posebno izdvojila, Petra ponosno odmah izdvaja Argetu – mesnu i riblju paštetu broj 1 u Europi, što je rezultat dugogodišnje posvećenosti kvaliteti na svim razinama. „Put do broja 1 nije bio lak ni kratak i na tom putu bi vrijedilo istaknuti mnoge projekte koji su pridonijeli uspjehu. Najlakše se sjetiti najfriškijih pa ću istaknuti pomoć ribogojilištima u Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji u periodu prvog vala pandemije Covida-19. Mi smo prepoznali problem u kojemu su se ribogojilišta našla i potencijal za novi proizvod, a rezultat je bilo lansiranje delikatesnog namaza od Posoške, Kosjerićke i Gacke pastrve pod brendom Argeta.

Posljednji projekt, na kojeg smo jako ponosni je nova komunikacijska platforma i kampanja koja se odvija u tonovima Ode pekarima, koja je jako uspješna i po prvi puta je išla na sva regionalna i međunarodna tržišta. Planovi za budućnost su – strateški i pametno krstariti kroz jedno jako neizvjesno razdoblje, s mišlju vodiljom da nastojimo (iako problema ne nedostaje) tražiti i vidjeti prilike, a ne (samo) probleme“, poručuje Petra.

MOTIVIRAJUĆE OKRUŽENJE

Prelazak u FMCG industriju za Petru je bio veliko pozitivno iznenađenje. „Prvenstveno profesionalno jer je ovdje marketing najprije vrlo širok i sveobuhvatan, a onda i zanimljiv i nosi veliku odgovornost, što me svakodnevno motivira. Mislim da je u velikoj mjeri za to ‘kriva’ i Atlantic Grupa, koja u svojoj korporativnoj kulturi ima vrijednosti koje su meni jako bitne i stvarno uživam raditi u kompaniji koja pruža mogućnosti, daje odgovornost i prostor za značajan osobni doprinos, kreira izazove, ali i prepoznaje zasluge i rezultat. Ovakvu radnu okolinu je teško pronaći i ponosna sam da sam dio takvog sustava.“

U slobodno vrijeme Petra je jako aktivna. „Sport je uvijek bio važan dio mog života, a najveća strast mi je ronjenje, kojim se bavim već 25 godina. Uz to rado i često igram odbojku, košarku, skijam, planinarim, bavim se jogom… Fizička aktivnost kod mene nije povezana s askezom, po prirodi sam hedonist. Volim putovanja, uživam u dobroj hrani i vinu, i naravno, u dobrom društvu. Dobra knjiga uvijek mi je drag suputnik i partner. Idealan odmor za mene je otkrivanje novih stvari, nove avanture – to je moja hrana za dušu. 🙂