Kada kupuju, učestalim korisnicima kategorije bitan je imidž proizvoda, od medija su skloni internetu i televiziji, a u prehrani su naklonjeni isprobavati nove stvari, kuhati i vole fino jesti. U svom životnom stilu se iznad prosjeka definiraju kao statusni potrošači.
Analizira: Jelena Jakšić Matovina, Research Manager, Ipsos
Kategoriju slanih grickalica konzumira 77% Hrvata, pokazuje istraživanje agencije Ipsos provedeno u drugoj polovini prošle godine na području Hrvatske. Od navedenog postotka, 29% je heavy korisnika koji grickalice jedu jednom tjedno i češće, 28% je medium korisnika koji ih jedu 2-3 puta mjesečno do jednom mjesečno i 20% light korisnika koji grickalice jedu rjeđe od jednom mjesečno. Za samo 33% učestalih korisnika je jako bitno koji brend grickalica kupuju, a 15% njih je i lojalno jednom brendu u kategoriji.
HEAVY KORISNICI KATEGORIJE
Učestali korisnici slanih grickalica su podjednako muškarci i žene, najčešće ili mlađe dobi do 19 godina, ili srednje dobi od 30 do 59 godina. Srednje su obrazovani, zaposleni, u braku ili vanbračnoj zajednici. Njih 56% je roditelja, a 46% ima djecu od 18 godina u kućanstvu. Imaju više ukupne prihode kućanstva. Najviše i značajno više od prosjeka populacije ih živi u Zagrebu i okolici te Sjevernoj Hrvatskoj.
Kada kupuju, bitan im je imidž proizvoda, od medija su skloni internetu i televiziji, a u prehrani su naklonjeni isprobavati nove stvari, kuhati i vole fino jesti. U svom životnom stilu se iznad prosjeka definiraju kao statusni potrošači.
Osobe iz ovog segmenta sklone su kupovati proizvode kako bi njima izrazile svoju osobnost i pokazale drugima da su u trendu. Važan im je ugled u društvu, osobni izgled i mjesta gdje mu se pridaje mnogo pažnje, poput svijeta estrade. Izgled doma također je način kako žele predstaviti svoj status i osobnost. Slatkiše i grickalice najčešće kupuju u Konzumu, Kauflandu i Lidlu.
STAVOVI O KATEGORIJI
Većina heavy korisnika slanih grickalica smatra da su one neizostavne na putovanjima i izletima te na zabavama. Više od pola ih također ne može prestati jesti grickalice kada jednom počne. Samo trećina smatra da su one dobar međuobrok.
ODNOS PREMA BRENDOVIMA
Kroz BRANDpuls istraživanje prati se kako potrošači doživljavaju i koriste brendove unutar kategorije. Taj odnos se prikazuje kroz BRANDpiramide, gdje svaka razina označava jednu razinu odnosa korisnika i brenda. Jedna od najvažnijih je razina korišenja (usage) koja sugerira na koliko potrošača možemo računati i kakva je vitalnost brenda.
Korisnike smatramo onima koji su koristili brend u posljednjih mjesec dana. U kategoriji slanih grickalica (štapići, pereci, krekeri…), među učestalim korisnicima, prvi brend je Bobi, a slijede Tuc i Kviki.