Nemate li dobru omnichannel strategiju, izgubit ćete kupce

Ivica Kruhek, direktor varaždinske tvrtke Marker d.o.o. koja je najnagrađivanija domaća agencija za izradu eCommerce rješenja, sudjelovao je kao predavač na najvećoj regionalnoj ecommerce konferenciji Ecommerce Day na temu omnichannela.

Piše: Jelena Pintar, PR & Digital Specialist, Ceneje d.o.o.

Najveća regionalna ecommerce konferencija, koja se održala 5. godinu zaredom u Hrvatskoj, okupila je više od 300 posjetitelja. Predavači su stigli iz različitih dijelova svijeta i “protresli” aktualne teme dinamičnog ecommerce tržišta, a među njima je bio i Ivica Kruhek, koji ima više od 15 godina iskustva u izradi web stranica i web shopova te je sudjelovao na izradi više od 120 web trgovina.

OMNICHANNEL JE U SVIJETU VEĆ DOBRO RAZVIJEN POSLOVNI PRISTUP. TO JE NAČIN NA KOJI TRGOVCI SPAJAJU ONLINE I OFFLINE ISKUSTVO KORISNIKA, PRITOM MISLEĆI NA WEB SHOP I FIZIČKU TRGOVINU GDJE SE ODVIJA KOMUNIKACIJA I INTERAKCIJA KUPACA S BRENDOM.

„Postoje dvije vrste ljudi na ovom svijetu: oni koji imaju dobru omnichannel strategiju i oni koji će izgubiti kupce,“ poručio je Kruhek. Omnichannel je u svijetu već dobro razvijen poslovni pristup. To je način na koji trgovci spajaju online i offline iskustvo korisnika, pritom misleći na web shop i fizičku trgovinu gdje se odvija komunikacija i interakcija kupaca s brendom. „Na ovogodišnjem Ecommerce Day otvorio sam temu o omnichannelu u kontekstu integracije da svatko poslije mog predavanja može doći kući ili na posao i to znati odraditi. Cilj mi je bio otvoriti i neka pitanja na koja bi se hrvatski web trgovci trebali pripremiti, razmisliti o njima i krenuti u pripremu ne samo organizacijom već uvođenjem i implementacijom.“

SAVJET HRVATSKIM WEB TRGOVCIMA

Kruhek hrvatskim web trgovcima savjetuje da ne čekaju predugo s pokretanjem web trgovine na hrvatskom tržištu. „Još uvijek postoji neka zadrška isplati li se pokrenuti posao, kada je pravo vrijeme za pokretanje… Naša iskustva govore da web trgovci, odnosno tvrtke koje su među prvima ušle na tržište, ostvaruju najbolje rezultate i zapravo su uspjeli prikupiti dobar dio tržišta i dobar dio publike. Što kasnije budu ulazili u to, bit će skuplje i teže. Uspjeh u trgovini više nije definiran načinom na koji vi želite prodavati već načinom na koji kupci žele kupovati“, poručuje Kruhek.

FAKTORI DOBROG OMNICHANNEL KORISNIČKOG ISKUSTVA:

Pogodnost (convenience)
Današnji kupci imaju malo vremena na raspolaganju. Organizirati načine interakcije s kupcima tako da kupci u najkraćem roku dolaze do traženih informacija, tražene usluge ili druge pogodnosti koju kupci traže u interakciji s brendom.

Dosljednost (consistency)
Povjerenje je jedan od najvažnijih elemenata današnjeg procesa kupovine, a dosljednost je jedan od najvažnijih dijelova u procesu uspostavljanja povjerenja. Komunikacijske, promotivne i sve ostale poruke moraju biti usklađene kroz sve kanale interakcije kupca s vašim brendom.

Relevantnost (relevance)
Današnji kupac očekuje da su sve informacije koje ima na raspolaganju up-to-date, točne u svakom trenutku, da je interakcija s brendom personalizirana i prilagođena njegovim navikama kupovanja, da ima jednostavan pristup i pregled povijesti svojih narudžbi.

Informiranost i upućivanje kupca (empowerment)
Trgovci koji na svoje kupce djeluju kroz sve faze, od stvaranja interesa, donošenja odluke, same kupovine i kasnije brige o kupcima, te ih zapravo educiraju kako napraviti najbolju odluku u kupovini, stvaraju lojalne kupce.

Sposobnost za brzu promjenu (agility)
Razvoj tehnologije je iznimno brz i trgovci koji žele svojim kupcima stalno pružati optimalno korisničko iskustvo i zadržavati ih trebaju stalno raditi na poboljšanju svojih procesa, bilo da su naslonjeni na tehnologiju ili ne. Analitički alati donose iznimno puno korisnih podataka koji mogu dati informaciju u kojem smjeru uvoditi promjene i prilagođavati se. Kroz omnichannel se želi postići jedinstveno iskustvo komunikacije i kupovanja kroz sve kanale (offline, online, mobile), maksimalno pojednostaviti procese za kupce, digitalizirati offline trgovanje, poboljšati zadovoljstvo kupaca i povećati njihovu lojalnost. Kruhek smatra kako će ‹zrelijim’ hrvatskom web trgovcima, odnosno onima koji posluju već duže vrijeme, problem u budućnosti postati veličina tržišta. Stoga će oni biti prisiljeni raditi cross border da bi uspjeli zadržati visoke stope rasta koje su do sada ostvarivali.