Grupacija proizvođača piva (HGK) u suradnji s najvećim trgovačkim lancima u Hrvatskoj provodi kampanju protiv maloljetničke konzumacije alkohola
U srijedu, 5. listopada započelo je novo izdanje društveno odgovorne kampanje „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“ koju provodi Grupacija proizvođača piva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori. Riječ je o nacionalnoj kampanji čiji je cilj podizanje svijesti javnosti, osobito trgovaca, ugostitelja te roditelja tinejdžera, o štetnosti maloljetničke konzumacije alkohola, a provodi se u suradnji s trgovačkim lancima u Hrvatskoj, uključujući Studenac, Konzum, Kaufland, METRO i SPAR.
U više od 1.000 prodavaonica partnera diljem Hrvatske tijekom listopada bit će postavljeni edukativni plakati i naljepnice kampanje koji pozivaju na dosljednu primjenu zakona o zabrani prodaje i posluživanja alkohola maloljetnicima. U sklopu kampanje sve zainteresirane očekuje i novi prošireni online Vodič za roditelje, čiji je cilj osnažiti roditelje u njihovim kompetencijama i pomoći im u borbi s izazovom maloljetničke konzumacije alkohola, a dostupan je na internetskoj stranici kampanje.
„Grupacija proizvođača piva u Hrvatskoj već godinama nastoji doprinijeti u rješavanju problema maloljetničke konzumacije alkohola. Kako bismo u tome bili čim uspješniji, udružili smo snage s pet velikih trgovačkih lanaca u Hrvatskoj te smo nastavili suradnju s ambasadorima kampanje, ujedno i poznatim roditeljima tinejdžera, koji će podijeliti svoja roditeljska iskustva i savjete. Također, u suradnji s udrugom ‘Ti si OK’ proširili smo Vodič za roditelje koji ove godine nudi i interaktivan sadržaj kako bismo dali prostor roditeljima i svima koje ova tema zanima da se uključe i postave pitanja koja ih muče te dobiju odgovore i savjete stručne osobe“, istaknula je Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Grupacije proizvođača piva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.
Kampanju su i ove godine podržali poznati roditelji, voditeljica Lana Pavić, pjevač Saša Lozar i sociolog Bruno Šimleša, koji će na svojim društvenim mrežama podijeliti i roditeljska iskustva, poput toga kako i kada su o ovoj temi razgovarali sa svojom djecom. Također, ambasadori kampanje su snimili i podcast te, uz stručnu pomoć socijalne pedagoginje Sonje Jarebice, razmijenili mišljenja o odgoju i izazovima maloljetničke konzumacije alkohola.
„Mislim da je razgovor s djecom jako važan za stvaranje međusobnog povjerenja. Sa svojom sam kćeri, koja će uskoro navršiti 16 godina, prvi razgovor o alkoholu vodila krajem osnovne škole. Željela sam je slušati i potaknuti je da ona govori, ali pritom sam joj jasno dala do znanja da postoji velika razlika između odraslih, odgovornih osoba koje u određenim prigodama nazdrave alkoholnim pićem i mladih u razvoju kojima se s razlogom zabranjuje njegova kupnja i konzumacija“, istaknula je Lana Pavić.
Svi posjetitelji stranice kampanje tijekom listopada će potpuno anonimno moći postaviti pitanje stručnjakinji, socijalnoj pedagoginji Sonji Jarebici, o temama vezanima uz odgoj i konzumaciju alkohola djece i mladih. Odgovori na najčešća pitanja bit će objavljeni na istoj stranici tijekom studenog.