Nakon Lidla, koji se po posjećenosti nalazi na prvom mjestu, najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio je Konzum (79,8%). Podjednak broj kupaca, njih nešto više od 60%, posjetilo je Plodine, Kaufland i Spar/ Interspar.
Analizira: Martina Soršak Susović, Hendal
Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (84,5%), dok je na drugom mjestu Konzum (79,8%). Podjednak broj kupaca, njih nešto više od 60%, u posljednja je tri mjeseca posjetilo Plodine, Kaufland i Spar/ Interspar.
Vezano za mjesto najčešće kupnje – Konzum, Kaufland i Lidl imaju podjednak rezultat – svaki lanac je mjesto najčešće kupnje za nešto više od jedne petine kupaca. Značajno manji broj najčešćih kupaca imaju Plodine i Spar/ Interspar. U ovom valu istraživanja željeli smo istražiti imidž trgovačkih lanaca, odnosno sliku koju o pojedinom trgovačkom lancu imaju potrošači.
Pri mjerenju imidža, potrošači izabiru, među ponuđenim, one tvrdnje koje se odnose na pojedini trgovački lanac. Rezultati se prikazuju u imidž mapi koja omogućuje uočavanje zajedničkih, ali i razlikovnih karakteristika među pojedinim trgovačkim lancima. Pri tome, lanci koji su bliže sredini mape imaju lošije diferenciran imidž, dok su oni koji su bliže rubovima mape percipirani kao bolje izgrađenog imidža.
Nadalje, na krajnjim vrijednostima mape istaknute su karakteristike koje najviše razlikuju trgovačke lance. Glavna razlikovna odrednica imidža Konzuma je pristupačnost lokacije dok je Lidl percipiran kao lanac povoljnih cijena. S druge strane, Spar/ Interspar, Plodine i Kaufland se percipiraju kao lanci sa širokim asortimanom.