„Naše razvojne napore potvrđuju i moderni prehrambeni trendovi koji još veću važnost daju okolišu i lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo. Uz kvalitetu proizvoda, jedna od naših važnijih strateških orijentacija je i učinkovita briga o okolišu“, poručuje Ana Sedak Keglević, rukovoditeljica za marketing i komunikacije u tvrtki Perutnina Ptuj Group
Razgovarala: Marija Sedlar
Tijekom studiranja na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, smjer financije i PDS smjer marketing, Ana Sedak Keglević radila je kao promotorica raznih proizvoda i časopisa na sajmovima u Zagrebu i Sarajevu. I danas, kada se prisjeti tog lijepog razdoblja u životu – fakultetskih dana i raznih poslova – osmijeh joj odmah osvane na licu.
„Nakon završetka studija malo sam putovala Europom, obišla sam Portugal, Španjolsku i Francusku te nakon povratka u Zagreb vidjela oglas za Coca-Colu HBC i odlučila se prijaviti. Među stotinama kandidata primljena sam upravo ja, i tu počinje moja profesionalna karijera. U Coca-Coli sam provela 18 divnih godina tijekom kojih sam promijenila pet različitih pozicija unutar komercijalnog tima i mogu reći da sam sazrela kao osoba u toj kompaniji za koju me vežu samo prekrasna iskustva, prijateljstva i puno zanimljivih study visita i projekata.“
SLOŽNI TIM ZA VELIKE PROJEKTE
U Perutninu Ptuj Group Ana dolazi 2020. na poziciju rukovoditeljice za marketing i komunikacije, a njezin posao, između ostalog, obuhvaća izgradnju strateških odnosa s ključnim igračima u industriji, agencijama i dobavljačima te nadgledanje i sinkronizaciju svih marketinških ATL i BTL kampanja i inicijativa za brendove.
„U zagrebačkom uredu radimo Helena Čop i ja. Helena je zadužena za digitalni marketing, komunikaciju s potrošačima i kupcima te suradnju s našim divnim food blogerima i infulencerima s kojima kreiramo zanimljiv content i live videe. U ptujskim uredima imamo dizajnere i brend menadžere s kojima kreiramo streteške projekte. Radimo puno, ali lijepo je na kraju vidjeti dobre rezultate. Svaki uspjeh nastojimo proslaviti i uživati u dobro odrađenom projektu.
Osmišljavamo ideje za nove inicijative, u koordinaciji s prodajnim timom i drugim odjelima kako bi se proizvele učinkovite taktike za povećanje transakcija, tržišni udio i jačanje brand equityja. Svakodnevni dio posla je i kreiranje vrijednog i zanimljivog contenta za naš web i društvene mreže koji privlači i angažira naše followere u jednu zanimljivu zajednicu, kao i mjerenje i izvještavanje o uspješnosti marketinških kampanja, stjecanje uvida i procjena u usporedbi s ciljevima. Blisko surađujemo s upravljačkim timovima i izvršnim direktorima kako bismo oblikovali image & company value i promovirali ih unutar i izvan kompanije“, opisuje Ana svoj posao te dodaje kako je trenutno u fokusu poslovanja usredotočenost na rad prema najvišim standardima, briga o kupcima i potrošačima te kontinuirani razvoj.
„Ulažemo u naše snažne i prepoznatljive brendove i razvijamo nove proizvode u skladu s očekivanjima i potrebama kupaca i potrošača. Naše razvojne napore potvrđuju i moderni prehrambeni trendovi koji još veću važnost daju okolišu i lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo. Uz kvalitetu proizvoda, jedna od naših važnijih strateških orijentacija je i učinkovita briga o okolišu. Planiramo u 2023. ulagati i uvoditi nove tehnologije koje će pomoći smanjenju emisije stakleničkih plinova i kontroli potrošnje prirodnih resursa. Svi zaposlenici su predani brizi o okolišu i prema lokalnoj zajednici u kojoj poslujemo. Trenutno postavljamo solarne panele na naše proizvodne objekte u Čakovcu.“
ANTIBIOTIC FREE MEĐIMURSKO PILE
Od brojnih projekata, Ana s ponosom ističe brend Međimursko pile koje su lansirali na tržište u zadnjem kvartalu 2020. „To je relativno mlad brend na tržištu, a već prošle godine je, prema istraživanjima ušao među TOP 10 brendova u Hrvatskoj. Najveća komparativna prednost našeg brenda je ta što jedini u Hrvatskoj, u kategoriji mesa, ima certifikat Antibiotic free, što jamči da naši pilići niti u jednom dijelu svog životnog ciklusa nisu primili antibiotik. Certifikat dokazuje da uspijevamo zadovoljavati vrlo zahtjevne standarde u prehrambenoj industriji. Sam standard je vrlo zahtjevan jer je trebalo proći nekoliko turnusa tova bez upotrebe antibiotika uz konstantno uzorkovanje hrane, stelje i vode na propisane antibiotike, a same analize su se radile u akreditiranim laboratorijima u Europi.
Veliki je izazov bio da perad tijekom čitavog turnusa ostane zdrava, a sve smo to uspjeli zajedničkim snagama naših vrijednih kooperanata i tehnologa. Svi zaposlenici su sudjelovali u dobivanju certifikata i svjesno razmišljaju da je hrana bitna za zdravlje ljudi. Ujedno, ovim certifikatom pomičemo trendove i granicu u Hrvatskoj i on nam daje prepoznatljivu prednost u odnosu na konkurenciju na tržištu.
O našim Antibiotic free farmama snimili smo i video u kojem se pojavljuju farmeri i naši kooperanti koji s posebnom pažnjom i ljubavlju pričaju o uzgoju pilića bez upotrebe antibiotika i animal welfareu. Video je dostupan na našoj web stranici, ali je pristup omogućen i skeniranjem QR koda koji se nalazi na foliji našeg pakiranog mesa pod brendom Međimursko pile, koje je u ovoj godini postiglo odlične prodajne rezultate jer su i potrošači prepoznali važnost kontroliranog uzgoja bez upotrebe antibiotika“, ističe Ana.
Uz usredotočenost na brendove, prodajne rezultate i profit, Ana izdvaja da u Perutnini imaju i razvijenu svijest o očuvanju okoliša.
„Tako smo prije ljeta pod sloganom ‘Poli prirodu voli!’ u suradnji s Košarkaškim savezom Međimurske županije obnovili šest vanjskih košarkaških igrališta na području grada Čakovca; pokupili smo smeće s igrališta, obojali konstrukcije i postavili nove mrežice na koševe. Tako su naši vrijedni i entuzijastični zaposlenici PP zajedno s članovima košarkaškog saveza i gradskim klubovima pokazali da zajedno i s dobrom voljom možemo pokrenuti dobre stvari te vratiti djecu u prirodu i na igrališta.“
IZAZOVI TJERAJU NAPRIJED
Ana na izazove gleda kao na nešto što je stalno prisutno i u privatnom i u poslovnom životu. Nije nužno svaki izazov – problem, i ne gleda ga, kaže, s negativne strane.
„Ne rastemo kao osobe kad su stvari lake, rastemo kad se suočimo s izazovima i pozitivno ih prevladamo. Prihvaćajući izazove na pozitivan način izlazimo iz zone vlastite udobnosti, rastemo i testiramo vlastite mogućnosti. Prilično sam resiliant osoba i nastojim ostati prisebna u kriznim situacijama jer su mi misli tada brže i bistrije, a odluke racionalnije. Volim izazove i rado ih prihvaćam jer velike stvari nikad ne dolaze iz komforne zone. I na budućnost gledam pozitivno.
Naši brendovi se lijepo razvijaju, piletina je rado viđena namirnica na stolovima većine Hrvata, a ako još dolazi s certifikatom Antibiotic free, tim je sreća još veća. A naš Poli, koji uskoro slavi 50. rođendan, vrlo je zaigran i inovativan brend.
Prošle godine smo proširili liniju na Poli kids šunke i prsa sa smanjenim udjelom soli, ove godine smo lansirali dvije linije smrznutih proizvoda: Poli rollse (poli hrenovka u najprhkijem lisnatom tijestu) i Poli pizza s najfinijim sastojcima. Početkom 2023. na tržište izlazimo s tri okusa Poli paštete (classic, kids i gourmet). Spremni smo i veselimo se izazovima koji nas čekaju u toj velikoj i bitnoj kategoriji“, napominje Ana.
ISPUNJENA OČEKIVANJA
Ova je radna pozicija apsolutno ispunila Anina očekivanja, a ona ističe kako je zahvalna direktoru Dubravku Folnoviću što joj je pružio priliku i dao otvorene ruke za aktivnosti na ATL-u i BTL-u, a također i u internim i vanjskim komunikacijama. U PP grupi, priča Ana, vlada ugodno i motivirajuće poslovno okruženje i pravi je užitak raditi i doprinositi uspješnom poslovanju.
„Slodobno vrijeme provodim sa svojom obitelji, prijateljima i sa svojom pomerankom Messi. Cijenim svaki trenutak proveden s obitelji, oni su mi neiscrpan izvor životne energije. Volim voziti bicikl na duže staze, 50-ak km. S prijateljima iz ureda tako sam prošla lijepe rute po Zagorju, Međimurju i Sloveniji. Također svaki vikend idem na trčanje na Jarun. Tada si lijepo razbistrim misli, izanaliziram prethodni tjedan i prioritiziram zadatke za sljedeći. Take Care of Your Body to Take Care of Your Mind. Idealan odmor uključuje dobro raspoloženje, finu hranu, novo iskustvo i puno smijeha. Što sam starija, više volim skijališta, a manje kupališta, tako da bi jedna drvena kućica u Alpama za ovu zimu bila idealna za aktivni obiteljski odmor“, zaključuje Ana.