Martina Ripić: Uspješno gradimo brendove uz originalan i jedinstven pristup

Ovo je pozicija koja iziskuje stalno istraživanje, praćenje trendova i relevantnosti tržišta, analiziranje postojećih rješenja, pronalaska boljih opcija i konstantnih inovacija s pogledom koji seže ispred svoga vremena, kaže Martina Ripić o svojoj poziciji Marketing Managera u tvrtki Anamarija Company.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završene opće gimnazije u Zagrebu, Martina Ripić daljnje je školovanje nastavila na Grafičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, na smjeru dizajn grafičkih proizvoda. Martina se prisjeća kako je od malih nogu pokazivala veliku sklonost vizualnim umjetnostima, ali i tehničkim predmetima, pa je odabir fakulteta bio posve logičan nastavak obrazovanja. „Godine 2016. diplomirala sam grafički dizajn s posebnom titulom za uspjeh cum laude magistra. Čvrsto vjerujem u moć cjeloživotnog obrazovanja, kao i u to da u svakom aspektu života treba dati svoj maksimum i biti najbolja moguća verzija sebe.

Kako sam kroz cijeli obrazovni put uvijek tražila „više“, tijekom studija sam prisustvovala mnogobrojnim natjecanjima i konferencijama, dodatno se usavršavala kroz tečajeve i stručnu literaturu, te sudjelovala pri izradi nekoliko znanstvenih radova. Također sam tijekom studija stekla i poprilično radno iskustvo kroz različite studentske poslove što mi je pružilo iznimno dobar uvid u model poslovanja i funkcioniranja manjih firmi, ali i velikih svjetskih korporacija. Bilo je tu različitih poslova i područja, kao što su istraživanje tržišta, tisak, dizajn i modna industrija. Vjerujem da svako poslovno iskustvo na svoj specifičan način pridonosi oblikovanju osobe i stjecanju posebnih vještina nužnih za daljnji rast i napredak. Izdvojila bih freelancerski posao kao dobru platformu za samostalno razvijanje i profesionalno sazrijevanje.“

Martina se odmah po završetku fakulteta zapošljava u tvrtki Anamarija Company d.o.o. na poziciji grafičkog dizajnera, gdje ubrzo stječe bogato iskustvo radeći vizualna rješenja za široki spektar medija i proizvoda, učeći od iskusnijih kolega kako se posao odrađuje unutar industrije i upoznavajući se sa specifičnostima samog produkta.

MOĆ KOMUNIKACIJE KAO ALATA

„Kao dizajner morate jako dobro znati kako stvari funkcioniraju na više razina, prije svega dobro poznavati tržište, obratiti se pravoj/ciljanoj publici i komunicirati na najbolji mogući način poruku koju želite prenijeti. Moja urođena potreba za proširivanjem mogućnosti i znanja te izlaska iz zone komfora, spletom okolnosti dovela me do pozicije asistenta u marketingu. Smatram da su iskustvo i znanje dizajnera velika prednost koja mi pruža dodatan uvid u moć komunikacije kao alata. U svibnju 2018. okrećem se novim izazovima i odgovornostima preuzimanjem pozicije Marketing Managera.

Rad u marketingu, kao i u kreativnoj industriji općenito, ne trpi radno vrijeme, rekla bih kako je to način života koji morate voljeti. Ovo je pozicija koja iziskuje stalno istraživanje, praćenje trendova i relevantnosti tržišta, analiziranje postojećih rješenja, pronalaska boljih opcija i konstantnih inovacija s pogledom koji seže ispred svoga vremena. Uz sve izazove, morate biti fleksibilni i poštivati pravila same industrije te se uspješno prilagođavati novonastalim situacijama bez prostora za liminalnost. Iako se marketinški planovi, projekcije i analize rade na godišnjoj i višegodišnjoj razini, bitno je naglasiti da konačan rezultat ovisi o nizu aspekata specifičnih za samu industriju kave, kao što su stanje na burzi, dobavljači sirovina i ostali segmenti uključeni u sam lanac koncepta od ideje do gotovog proizvoda.“

SINERGIJA ODJELA I PERSPEKTIVA

Anamarija Company d.o.o. trenutno broji stotinjak stalno zaposlenih djelatnika. Uprava tvrtke, ističe Martina, s vizionarskom idejom i okretanjem prema budućnosti daje priliku mladim i ambicioznim ljudima, kompetentnim za izvršavanje specifičnih izazova koje nosi određeno radno mjesto, ali i sa „svježim“ pristupom i entuzijazmom.

„Naš kolektiv se sastoji od mladih pojedinaca kao i iskusnih kolega sa zavidnim radnim karijerama i višegodišnjim iskustvom od kojih bezrezervno mogu učiti i upijati potrebna znanja. Marketinške aktivnosti zahtijevaju puno kritičkog promišljanja, istraživanja, analiziranja i razmjene mišljenja te upravo iz tog razloga traže sinergiju više različitih odjela i perspektiva. Usko surađujem s kolegama iz prodaje, prehrambenim tehnolozima i ostalim odjelima, te uz pomoć cijelog kolektiva dolazimo do najboljih mogućih rješenja kada se radi o implementaciji novih proizvoda na tržište ili modificiranju i poboljšanju karakteristika postojećih. Radna atmosfera je vrlo dinamična, kontinuirano se radi na više projekata pa je vrlo bitno postaviti dobre organizacijske temelje i uspješno balansirati između nekoliko stvari odjednom. Anamarija Company d.o.o. se trenutno nalazi u tranzicijskoj fazi na svim područjima poslovanja. Kontinuirani rast i razvoj na svim segmentima doveo nas je do premašivanja postojećih kapaciteta infrastrukture, proizvodnog pogona i kompletnog sustava poslovanja.

S ponosom najavljujem da je za ovu godinu planirano preseljenje upravnog i proizvodnog dijela tvrtke na novu lokaciju na kojoj ćemo moći „doskočiti“ svim zahtjevima potražnje od strane tržišta. Isto tako, predviđena je obnova i nadogradnja strojeva i mehanizacije te automatizacija proizvodnog procesa. Početkom 2019. godine smo implementirali novi poslovno-informacijski sustav koji pruža osnovni preduvjet za povezivanje operativno-upravljačkih rješenja i sljedivosti kompletnog poslovanja. Ova godina je za nas puna izazova i na području marketinških aktivnosti. Otkada sam preuzela voditeljsku ulogu u marketingu krenuli smo u redizajn postojećih proizvoda, neke linije su već prošle godine osvanule u novom ruhu na policama trgovina i većih trgovačkih lanaca, dok ostali redizajnirani proizvodi tek trebaju ugledati svjetlo dana.

Također, radimo i na razvoju novih proizvoda i proširenju asortimana, osluškujemo zahtjeve tržišta i sukladno tome pripremamo novitete s kojima ćemo izaći iz okvira same kategorije. Kroz postojeće komunikacijske kanale s naglaskom na platforme ‘novih generacija’ nastavit ćemo jačati imidž brenda prema svim ciljanim skupinama. Ključ našeg uspjeha je pratiti trendove na svojstven način i pri tome uspješno graditi orginalan i jedinstven pristup. Kroz određeno vrijeme planiramo i implementaciju redizajna vizualnog identiteta koji će odgovarati novim i naprednim standardima. Za dvije godine brend Anamaria obilježava tridesetu obljetnicu postojanja, što je svakako dodatno priznanje tržišnog značenja i vrijednosti“, naglašava Martina.

Kava je stabilna i komercijalna kategorija po pitanju potrošnje i udjela tržišnih segmenata u kojima dominira mljevena kava za pripremu u domaćinstvima te kava u zrnu za HoReCa kanale. Anamarijina Minas mljevena kava prepoznata je po svojoj vrhunskoj kvaliteti i raskošnoj mješavini mirisa i okusa najboljih sorta kave, a nalazi se među vodećim brendovima kategorije.

KREATIVNOST JE POKRETAČ

„U cilju nam je proširiti spektar proizvoda koji idu ukorak s užurbanim načinom života i manjkom vremena za pripremu kvalitetnog toplog napitka te uložiti dodatne napore korištenjem naprednih komunikacijskih platformi kako bismo što bolje prezentirali i upoznali potrošače sa širokim postojećim asortimanom izuzetno kvalitetnih proizvoda brenda Anamaria. Trenutna pozicija u potpunosti ispunjava moja očekivanje i veselim se daljnjem poslovnom i osobnom napretku“, ističe Martina, koja slobodno vrijeme najviše voli provoditi u prirodi i na svježem zraku, daleko od gradske gužve, okružena s obitelji i prijateljima.

„Mogu reći da sam veliki gurman i da volim uživati u dobroj hrani, a i sama sam vješta u kuhinji gdje volim eksperimentirati s novim okusima, ali i otkrivati šaroliku gastronomsku ponudu ugostitelja. Imam nekoliko hobija, naravno vezanih uz kreativnost, jer je to ujedno i moj način opuštanja, a to su fotografiranje, slikanje uljem na platnu i drugim tehnikama te izrada različitih dekoracija. Također, volim pročitati dobru knjigu i pogledati film. Strastvena sam ljubiteljica putovanja na kojima upoznajem nove destinacije i kulture, arhitekturu i umjetnost te specifičnosti određenog podneblja. I zimi i ljeti sam sklonija toplijim i sunčanijim krajevima. Kad si zbog nedostatka vremena ne mogu priuštiti neko duže putovanje ili dalju destinaciju, često koristim vikende za uživanje na jadranskoj obali ili kraćim izletima u unutrašnjost Hrvatske“, otkriva za kraj Martina.