Coca-Colin doprinos gospodarstvu Hrvatske u 2021. godini iznosio 2,2 milijarde kuna

Danas je na konferenciji Izvrsnost u izazovima predstavljena Studija o socioekonomskome utjecaju Coca-Cole u Hrvatskoj koja obuhvaća poslovne rezultate u 2021. godini. Nakon predstavljanja, čelnici najvećih tvrtki iz sektora proizvodnje i distribucije pića, maloprodaje, hotelijerstva, ugostiteljstva i medija analizirali su ključne izazove s kojima se susreću hrvatsko gospodarstvo i društvo.

Studiju o socioekonomskome utjecaju izradila je međunarodna konzultantska tvrtka Steward Redqueen, a ona pokazuje da je Coca-Cola zadržala iznimnu širinu utjecaja na hrvatskome tržištu, kako u području ekonomskih i fiskalnih pokazatelja, tako i na području društvene odgovornosti i ulaganja u zajednicu. Coca-Cola zapošljava gotovo četvrtinu ukupne radne snage u industriji bezalkoholnih pića, a svako radno mjesto podržava dodatnih 14 radnih mjesta u hrvatskome gospodarstvu. U 2021. godini, svojim poslovanjem i suradnjom s čak 32.164 kupca i 686 dobavljača, Coca-Cola je osigurala 0,8 % ukupnog iznosa poreznih doprinosa uplaćenih u Hrvatskoj.

Coca-Cola je prva tvrtka u Hrvatskoj koja je 2012. godine uvela praksu redovitih objava socio-ekonomskih studija izrađenih po međunarodnoj priznatoj metodologiji koja omogućava praćenje napretka i usporedbe.

„Tijekom gotovo 55 godina poslovanja na tržištu Republike Hrvatske bili smo predvodnici promjena, dobrih poslovnih praksi i jedna od omiljenih robnih marki hrvatskih potrošača. Proizvodnjom i distribucijom svojih proizvoda Coca-Cola izravno i neizravno doprinosi porezima, plaćama i dobiti s ukupno 2,195 milijardi kuna, što je 0,5 % hrvatskoga BDP-a. Coca-Cola u svojemu lancu vrijednosti u Hrvatskoj podržava 7 050 radnih mjesta, što je 0,4% ukupnoga broja radnih mjesta u Hrvatskoj. Uz to, Coca-Cola je od 2017. godine do danas udvostručila financijsku vrijednost ulaganja u zajednicu. U zadnjih pet godina uložili smo gotovo osam milijuna kuna u društveno odgovorne projekte“, izjavila je Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Adria.

Uzvanicima su se obratili Oleg Butković, potpredsjednik Vlade Republike Hrvatske i ministar mora, prometa i infrastrukture te Dubravka Šuica, potpredsjednica Europske komisije za demografiju i demokraciju.

„Biti izvrstan u vremenima koja su, ako tako možemo reći normalna vremena, uspjeh je sam po sebi, no postići izvrsnost u kriznim vremenima koja su sama po sebi izazovna i neizvjesna, puno je veći zalogaj i iziskuje dodatan trud, sposobnost, odgovarajuće reakcije i spretnosti, a to zasigurno dobro znaju i naši gospodarstvenici od kojih su neki danas tu“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković te zaključio: „Naši gospodarstvenici su nam tu ključni, oni su poluga razvoja, i stoga ostajemo otvoreni za suradnju kako bi Hrvatska ostvarila zacrtani gospodarski rast, gdje je moguće rasteretila dodatno gospodarstvenike i podigla standard svojih građana.“

Potpredsjednica Europske komisije za demografiju i demokraciju Dubravka Šuica u svojoj je video poruci naglasila kako stvaranje bolje budućnosti, poticajnog poduzetništva i postizanje izvrsnosti ne dolaze sami od sebe. Dodatno je istaknula i važnost uključivanja svih razina odlučivanja kako bi zajedničkim nastojanjima napravili iskorak koji je našem društvu potreban.

Nakon predstavljanja rezultata Studije održana je panel-rasprava o tome kako tvrtke kroz izvrsnost u poslovnim procesima mogu stvoriti novu vrijednost i predvoditi promjene. Na panelu koji je moderirala Andrea Doko Jelušić, izvršna direktorica AmChama Hrvatska, uz Ružu Tomić Fontanu, sudjelovali su predsjednik Uprave Konzuma Zoran Mitreski, predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić, glavna direktorica Hiltona Zagreb Josipa Jutt Ferlan i chef restorana LD Marko Gajski. Sudionici su pojasnili što za njih znači izvrsnost u poslovanju te kako je postižu i dijele sa zajednicom u kojoj posluju. Naglasili su važnost partnerstava i edukacije za lakše suočavanje s izazovima te na koji način poticati druge na izvrsnost.

Studija je dostupna na ovoj poveznici, a snimku konferencije u organizaciji Hanza medije i Coca-Cole u Hrvatskoj možete pogledati na ovoj poveznici.