HEINEKEN Hrvatska objavio je svoje trinaesto Izvješće o održivosti. Pregled značajnijih rezultata koje je kompanija u 2021. godini ostvarila na područjima zaštite okoliša, društvenih vrijednosti te odgovorne konzumacije u skladu je s njenom globalnom strategijom održivog poslovanja Stvaramo bolji svijet do 2030.
Ovaj glavni strateški dokument upravo je 2021. godine ažuriran s ciljevima, akcijama i obvezama u području ugljične neutralnosti, uključivijeg i pravednijeg društva, umjerenosti i odgovorne konzumacije alkohola. Tako do 2030. godine HEINEKEN globalno, ali i u Hrvatskoj, ima ambiciju pomoći stvoriti bolji svijet, od ječma do bara.
Iako je i 2021. godina bila obilježena izazovima, kompanija HEINEKEN Hrvatska koristila je sposobnost prilagodbe te otpornost kako bi uspješno očuvala zdravlje i sigurnost zaposlenika, ali i kontinuitet te održivost poslovanja na svim ključnim područjima.
Put prema ugljičnoj neutralnosti
Pivovara u Karlovcu ostvarila je tri nova značajna rezultata smanjenja emisija CO2. Zahvaljujući korištenju bioplina u proizvodnji, dobivenog radom pročistača tehnoloških otpadnih voda, otpušteno je 383 tona ugljikovog dioksida manje. Nadalje, emisije su smanjene za 10,8% po hektolitru proizvedenog piva u odnosu na 2020. godinu ili 57,8% u odnosu na baznu 2008. godinu. Istovremeno, emisija CO2 smanjena je za 8 kilograma po distribuiranom hektolitru piva zahvaljujući optimizaciji procesa u logistici.
Za rad pivovara i dalje koristi 100% električne energije dobivene iz obnovljivih izvora (ZelEn), uključujući onu dobivenu radom solarnih panela postavljenih na krov zelenog skladišta. Količina komunalnog otpada smanjena je za gotovo 41% po hektolitru piva u odnosu na lani, a na tisuće tona nusproizvoda proizvodnje piva (tropa i kvasca) pretvoreno je u stočnu hranu. Odlučnost u očuvanju vodnih resursa i lokalnih rijeka dokazuje ugradnja tri separatora ulja, dok novo pretakalište osigurava da proizvodi ili sirovine ne dođu do rijeke Kupe u slučaju ispuštanja iz cisterni. Također, u odnosu na baznu 2008. godinu, za proizvodnju jedne litre piva u 2021. bilo je potrebno 43,2% manje vode.
Put ka uključivijem i pravednijem društvu
Izazove raznolikosti i uključivosti pretvorili su u konkretne ciljeve. HEINEKEN Hrvatska tako ima svog ambasadora za uključivost i raznolikost koji planira aktivnosti na ovu temu, između ostalog i radionice za zaposlenike pod nazivom „9 uključivih praksi HEINEKENA“.
U najvišem upravljačkom tijelu kompanije u Hrvatskoj lani je bilo 50% žena, a u višem menadžmentu njih 43%. Istovremeno, globalni cilj je postići 30% žena na položajima višeg rukovođenja do 2025., odnosno 40% do 2030.
Sigurnost, zdravlje i dobrobit zaposlenika također su ostali visoko na listi prioriteta. U 2021. godini nije zabilježena nijedna ozljeda na radu, a u tzv. zelenom skladištu postavljen je suvremeni sustav koji omogućava sigurnije kretanje viličara i pješaka. Također, zaposlenicima je preporučeno da ne šalju poslovne e-mailove nakon 18 sati, svi su prošli vježbu u slučaju potresa, poticalo ih se na aktivan način života trčanjem, bicikliranjem i hodanjem, a imali su i u potpunosti plaćeno bolovanje u slučaju zaraze koronavirusom.
HEINEKEN Hrvatska i u 2021. godini podržao je brojna sportska, glazbena i turistička događanja, ali i projekt KAkvart koji šestu godinu zaredom provodi u suradnji s Gradom Karlovcem. Realizacijom dvadesetak društvenih i komunalnih projekata život stanovnika i gostiju učinili su kvalitetnijim, ugodnijim i održivijim.
Važno je spomenuti i da je u 2021. udio lokalnih, odnosno domaćih dobavljača bio 72,73% u ukupnoj vrijednosti nabave.
Put do umjerenosti i sprečavanje štetne konzumacije
Bez obzira o kojem brendu piva ili cidera se radilo, kompanija je dosljedno komunicirala i zagovarala odgovornu i umjerenu konzumaciju unutar svih sponzoriranih događaja, projekata te oglašivačkih kampanja provedenih tijekom 2021. godine.
Inzistiranje na odgovornoj konzumaciji ogleda se i u činjenici da je potrošačima u Hrvatskoj HEINEKEN Hrvatska ponudio izbor, odnosno bezalkoholne varijante svojih najpoznatijih piva. Tako je uz Heineken 0.0, potrošačima bilo dostupno i Karlovačko 0.0.
Održano je novo izdanje edukativnog programa „Za odgovorno odrastanje mladih“ koji je HEINEKEN Hrvatska pokrenuo još 2013. u suradnji sa Psihološkim centrom Tesa. Cilj programa, namijenjenog roditeljima srednjoškolaca, je sprečavanje maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u uspostavljanju dobre komunikacije između njih i djece. Na radionicama je u 2021. sudjelovalo više od 1.300 roditelja učenika iz 44 škole diljem Hrvatske.
„Baš kao što se svijet prilagođava prirodi, HEINEKEN se želi prilagoditi svijetu koji se neprestano mijenja. Utjecaji pandemije i volatilnost na globalnoj razini, sve veća očekivanja kupaca i potrošača od nas to zahtijevaju više nego ikada. Zato na održivosti i odgovornosti nastavljamo raditi podižući ljestvicu, svaki put malo više. Vjerujemo da na tom putu možemo računati na podršku i doprinos svih naših zaposlenika i drugih dionika usmjerenih na razvoj te bolju budućnost za sve“, poručila je Marta Bułhak, predsjednica Uprave HEINEKENA Hrvatska.