Nadine Kramarić: Globalne brend strategije prilagođavamo lokalnom tržištu

“Iako radim u marketingu, slobodno mogu reći da moj tim ljudi čini cijela tvrtka G3 Spirits koja na dnevnoj bazi omogućava postizanje impresivnih rezultata prodaje. Marketing ne bi postojao bez prodaje – i obrnuto, te stoga smatram da smo svi podjednako potrebni kako bi se konzistentno širila svijest o našem brendu i aktivacijama te, posljedično, prodaja“, ističe Nadine Kramarić, Senior Brand Manager u tvrtki G3 Spirits.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon srednjoškolskog obrazovanja u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji u Rijeci, Nadine Kramarić završila je Ekonomski fakultet, smjer Management te potom Master of Science International Marketing na University of Buckingham, podružnica Milano. Tijekom srednje škole te fakultetskog školovanja u Rijeci, vikendima i tijekom ljetnih mjeseci pomagala je radom u obiteljskom restoranu Plavi Podrum.

„Prvo radno iskustvo bila mi je ispomoć u šanku u restoranu Amfora kod djeda. Ugostiteljstvo je obiteljski posao pa, iako sam se studiranjem i boravkom osam godina u inozemstvu udaljila od njega, na kraju sam se ipak povratkom u Hrvatsku vratila u srodnu branšu – alkoholnu industriju. Prije toga, prvi posao bio mi je prije punih deset godina u Inventa CPM marketing&sales agenciji u Milanu kao Account Executive za FMCG tvrtke Danone, Unilever, SC Johnson. Nakon dvije godine počela sam raditi za klijente Nissan i Bosch za koje sam sljedećih nekoliko godina vodila loyalty programe.

Godine 2013. zapošljavam se u TRO events agency Milano u kojoj sam se kao Account Manager fokusirala isključivo na velike evente za internacionalne klijente i kampanje na 360 stupnjeva. Istaknula bih kampanju i event za lansiranje novog loga Juventusa, europsko lansiranje proizvoda Spectacles brenda Snapchat, Pepsi Max festival povodom Finala Lige Prvaka u Milanu te pop-up bar za brend Martini. Svi navedeni projekti su osvojili internacionalna natjecanja te se na njih iznimno ponosim.

Vodila sam i cijeli events marketing za tvrtku Bacardi-Martini, s posebnim fokusom na brendove Grey Goose, Martini, Bacardi i Patron. Nakon osam godina inozemstva, osjetila sam da je došlo vrijeme za vratiti se kući te na lokalni teren implementirati sva stečena internacionalna iskustva. Zaposlila sam se u G3 Spirits na poziciji Brand Managera za brend Jägermeister u lipnju 2019. te od tada vodim cjelokupni marketing za navedeni brend te mnogo drugih projekata“, kaže Nadine.

‘ČUVARICA BRENDA’

Kao Senior Brand Manager, Nadine vodi cjelokupnu marketinšku strategiju brenda Jägermeister te superviziju strategije za brendove Thomas Henry i Freixenet. Odgovorna je za implementaciju i prilagodbu globalne brend strategije te kreiranje lokaliziranih kampanja za hrvatsko tržište, on i off-trade kanale, diverzificirano za proizvode Jägermeister, Scharf i Manifest.

„Doživljavam se ‘čuvarom brenda’ te odgovornom osobom za održavanje integriteta i konzistencije u svim marketinškim inicijativama i komunikacijama. Kao zaljubljenik u vina, pomažem interno u odabiru novih brendova za distribuciju s posebnim fokusom na talijansko tržište, koje mi je kao druga domovina. Trenutno smo operativno u photo finishu godine i s ponosom mogu reći da smo zajedničkim trudom marketinga i prodaje uspjeli dostići brojku prodaje od preko 1.050.000 boca Jägermeistera!

Dugoročni fokus je razvoj detaljnog plana za idućih nekoliko godina te nekolicine kampanja koje će u sebi sadržavati esenciju brenda Jägermeister – od glazbe, streetweara, do graffiti kulture i miksologije“, otkriva Nadine te dodaje kako je trenutačni fokus na Best Nights pop-up u Lemon Marketu u Zagrebu.

Bez obzira je li to nastup omiljenog DJ-a ili otkrivanje nove glazbene nade – Best Nights program na jednom mjestu tijekom čitavog prosinca okuplja kreativce različitih profila kako bi posjetiteljima omogućio najbolju moguću zabavu – od snimanja profesionalnih fotki uz pomoć Parts of the sun, do radionica izrade grafita uz ekipu iz GNG i personalizacije T-shirta uz Joshuu Čirjaka.

BLISKA VEZA MARKETINGA I PRODAJE

„Kada me pitate za tim ljudi s kojima radim, mogu reći da moj tim ljudi čini cijela tvrtka G3 Spirits koja na dnevnoj bazi omogućava postizanje impresivnih rezultata prodaje. Marketing ne bi postojao bez prodaje – i obrnuto, te stoga smatram da smo svi podjednako potrebni kako bi se konzistentno širila svijest o našem brendu i aktivacijama te posljedično prodaja. Izazov u svakodnevnom poslovanju je, s jedne strane, stereotipan manjak vremena, a s druge strane potreba za istim kako bi se moglo biti dovoljno kreativnim za kreaciju svih projekata koje želimo upogoniti.

Alkoholna industrija je izrazito specifična jer se konstantno susrećemo s ‘poslom’ i u privatnoj sferi odlaska na večeru ili piće s prijateljima. Ponekad je dosta izazovno objasniti nekome tko se ne bavi ugostiteljstvom i srodnim djelatnostima da je odlazak na festival ili obilazak barova po regiji u biti – posao“, priča Nadine sa smiješkom te ističe da je svima u ovoj branši prijeko potreban balans između poslovne i privatne sfere te da imaju pored sebe kolege, prijatelje i obitelj koji su podrška i katalizator pro-pozitivnih razmišljanja.

DONOSIMO NOVA ISKUSTVA

U sljedećoj godini Nadine i kolege planiraju biti još bolji i inovativniji u razvoju marketinških projekata kako bi doprli do konzumenata na autentičan način te ih obogatili s novim iskustvima. Ljepota tvrtke G3 Spirits, kao i brenda Jägermeister, je u slobodi i povjerenju koje daju.

Obiteljska i zdrava radna atmosfera, dobra energija i ljudi su neophodni za dobar marketing. „Privatno, planiram raditi na sebi u svim segmentima života. Želim završiti tečaj bihevioralne psihologije, otići na barem šest lokacija gdje još nisam bila, te konzumirati alkohol umjereno.”

UGOSTITELJSTVO UTKANO U DNK

Slobodno vrijeme Nadine najradije provodi u druženju s dragim ljudima – voli otkrivanje novih gastronomskih okusa, a baterije puni opuštenim razgovorima i odlascima na razna događanja. Kroz putovanja, bila ona kratka od pola dana, tijekom vikenda ili duža, crpi inspiraciju za kreativu za nove poslovne projekte.

„Kao stereotipna dupla vaga u horoskopu, jako cijenim sve lijepo – arhitekturu, dizajn, umjetnost, modu… Kao dijete ugostitelja odrasla sam u restoranu te su mi odlasci na večere i degustacije novih jela i pića utkani u DNK. Kada je u pitanju idealni odmor, moram priznati da nikada nisam imala samo jednu najdražu stvar, pa tako ni odmor. Ovisi o raspoloženju te, naravno, vremenskim i financijskim mogućnostima. Svakako mi je bitan dobar balans između odmora kojeg interpretiram kao ležanje pod palmom s pićem u ruci i, naravno, u dobrom društvu, i dinamičnog dijela koji čine izleti u otkrivanju novih kultura, prirode i hrane. Sljedeće putovanje koje planiram je New York i potom Belize. I jako mu se veselim!“, otkriva Nadine kojoj želimo sretan put i ugodan odmor!