Iako su cijene nafte i naftnih derivata na svjetskim tržištima pale na prihvatljivu razinu i gotovo ispod one prije energetske krize uzrokovane ratom u Ukrajini, Vlada RH i dalje ustraje na kontroliranim maržama malih distributera goriva.
Podsjetimo, Vlada RH je na ovotjednoj telefonskoj sjednici ponovno donijela Uredbu o maloprodajnim cijenama goriva prema kojoj i dalje najviša premija energetskog subjekta za benzinska i dizelska goriva iznosi 0,65 HRK po litri, a mali distributeri od te premije nemaju ništa, odnosno, rade s minusima. Gorivo kupuju po istoj cijeni po kojoj ga prodaju, bez uključenih troškova zaposlenika, najma, kredita i ostalih troškova rada koje svaki poduzetnik ima.
„Kao građani, sretni smo kada se spuštaju cijene, pa i naftnih derivata, i drago nam je da u ovim teškim vremenima svi možemo bar malo uštedjeti i smanjiti životne troškove. No, kao poduzetnici, ne možemo se načuditi činjenici da Vlada RH cijeli teret jeftinijih naftnih derivata prebacuje isključivo na poduzetnike. Zašto se država ne odrekne dijela zarade od prodaje naftnih derivata?“, poručuje Armando Miljavac, predsjednik Udruge malih distributera goriva.
Mali distributeri goriva podsjećaju kako su upravo oni u jeku covid krize omogućili normalno funkcioniranje rada i života građana, gospodarstva i države, uredno servisirali svoje obveze, a sad već godinu dana podnose teret energetske krize poslujući s minusom.
„Vlada ovim odlukama dovodi u pitanje najmanje tisuću radnih mjesta kod malih distributera, kao i egzistenciju nekoliko tisuća građana koji ovise o tim radnim mjestima. Posebno smo ogorčeni na činjenicu da nas ne žele saslušati niti razmotriti naše prijedloge rješenja i modela koji može zadovoljiti sve uključene strane. Nažalost, nama i našim obiteljima Vlada je ukrala i Božić, jer je mnogima egzistencija ugrožena“, ističe Armando Miljavac.
Slijedom navedenog, mali distributeri goriva poslali su i požurnicu Ustavnom sudu kako bi što prije uzeo u razmatranje njihov predmet kojim traže ocjenu ustavnosti Vladinih Uredbi o maloprodajnim cijenama goriva jer je ova situacija na tržištu za njih neodrživa.
Osim toga, poduzeti su pravni koraci prema europskim institucijama, jer će male tvrtke biti izbrisane zbog tromosti sustava i sporosti hrvatske birokracije.