Generacija Alfa, koju čine rođeni između 2010. i 2024., u ovoj će godini postati najveća demografska skupina na svijetu: rođeni u digitalnom svijetu, navikli su da im je ogromna količina informacija dostupna u sekundi i ne oklijevaju tražiti i istraživati robu i usluge. Kao rezultat toga, transparentna i učinkovita komunikacija i brze reakcije ključni su u prilagođavanju ponude ovoj generaciji.
Piše: Anjali Jain, Consultant, Euromonitor International
Politička, gospodarska, društvena i klimatska neizvjesnost nastavit će utjecati na svijet i u 2023. Unatoč tim neizvjesnostima i poremećajima, globalna populacija nastavlja rasti i ove će godine premašiti osam milijardi. Došlo je i do promjene u sastavu obitelji i kućanstava, s povećanjem broja parova bez djece i jednočlanih kućanstava. Štoviše, sve veći troškovi osnovnih potrepština, u kombinaciji sa stagnacijom plaća, navode potrošače da promijene svoje navike potrošnje i usredotoče se na potragu za vrijednošću.
GENERACIJA ALFA ĆE PREVLADATI
Unatoč usporavanju rasta, očekuje se da će se globalna populacija u ovoj godini povećati za 0,9%, premašivši tako dugo očekivani prag od osam milijardi. Regija Azije i Pacifika prednjači, a Kina i Indija doprinose s 35% ukupnom stanovništvu 2023. To djeluje kao katalizator rasta poslovanja, pružajući prilike za širenje. S druge strane, to bi također moglo staviti pritisak na raspoložive resurse, povećavajući troškove poslovanja.
U godini u koju smo zakoračili, generacija Alfa (populacija rođena između 2010. i 2024.) uspostavit će se kao najveća demografska skupina na svijetu, prestižući Generaciju Z. Unatoč tome što je mlada i nema sredstava, generacija Alpha je najutjecajnija skupina zbog svoje digitalne pismenosti i jakih vrijednosti. Rano upoznavanje i povezivanje s Alfma bit će važna strategija za uspjeh tvrtki u budućnosti.
TEME ODRŽIVOSTI I RAZNOLIKOSTI
Globalno, potrošači su u procesu prihvaćanja digitalnog stila života, a ovaj je trend posebno relevantan za generaciju Alfa. Alfe su rođene u digitalnom svijetu: navikle su da im je ogromna količina informacija dostupna u sekundi i ne oklijevaju tražiti i istraživati robu i usluge. Kao rezultat toga, transparentna i učinkovita komunikacija i brze reakcije ključni su u prilagođavanju ponude ovoj generaciji.
Generacija Alfa dodatno se izdvaja kao generacija sa snažnom orijentacijom prema vrijednostima poput održivosti i raznolikosti. Alfa je najrazličitija skupina koja je ikada živjela i, naravno, s obzirom na to da se raznolikost smatra danom, potrošači očekuju da robne marke prihvate uključenost i pravednost za sve, neupitno. Alfama je važno priznati i poštivati različitosti; stoga se od tvrtki očekuje da u skladu s tim formuliraju svoje korporativne strategije.
POTROŠAČI ĆE BITI ŠTEDLJIVIJI
Sve veći troškovi života čine potrošače štedljivijima u njihovim navikama potrošnje. Čimbenici kao što su geopolitičke i ekonomske neizvjesnosti, nove varijante pandemije, rastuća inflacija i rastuće kamatne stope oblikovat će odluke potrošača u 2023. Sve veći broj potrošača okreće se štednji i priprema se za potencijalno dugu financijsku krizu. Kao rezultat toga, rast potrošačke potrošnje u mnogim ključnim gospodarstvima u ovoj bi se godini trebao usporiti ili čak ući u negativno područje.
U Ujedinjenom Kraljevstvu, na primjer, potrošačka potrošnja, koja čini oko 58% BDP-a, očekuje se da će pasti za 1,9% na godišnjoj razini u realnom iznosu u 2023., u odnosu na prognozirani realni rast od 1,5% za 2022. Rastuće kamatne stope u mnogim zemljama, dok se središnje banke pokušavaju boriti protiv visoke inflacije, dodatno će pritisnuti financije kućanstava, povisivajući troškovi hipoteka (tj. troškove stanovanja) i smanjenje diskrecijske moći potrošnje.
Visoke kamatne stope također obeshrabruju potrošače od posuđivanja za financiranje kupnje skupih artikala. Štoviše, aprecijacija američkog dolara u odnosu na mnoge valute učinit će uvezenu robu i usluge znatno skupljima u mnogim zemljama.
NOVE POTROŠAČKE VRIJEDNOSTI
Visoka inflacija i rastuće cijene primoravaju potrošače da se više usredotoče na upravljanje svojim proračunima i na pronalaženje načina na koje mogu smanjiti svoju potrošnju. Odluke o kupnji sve se više temelje na pronalaženju najbolje vrijednosti za novac i traženju alternativnih kanala kupnje. Kako vrijednost postaje višeslojna i nadilazi vrijednost za novac, potrošači sve više, između ostalih svojstava, traže kvalitetu, praktičnost, kao i društvene i ekološke vrijednosti.
U takvom okruženju tvrtke će se morati uskladiti s novim potrošačkim vrijednostima i prilagoditi se promjenjivim obrascima potrošnje. Tvrtke koje se mogu učinkovito pozabaviti pitanjima kao što su održivost i raznolikost, kao i pružiti kvalitetu, transparentnost i autentičnost, bit će bolje pozicionirane u zadovoljenju potreba potrošača 2023. godine.
Prognoza trendova za 2023.
‘Single’ kućanstva
Starija populacija, sve veći broj razvedenih i mladi ljudi koji napuštaju roditeljske kuće kako bi živjeli sami, dovode do brzog rasta kućanstava s jednom osobom. Ova ‘single’ kućanstva troše svoj budžet racionalno, ali imaju i veću potrebu za socijalizacijom i samoostvarenjem.
Visoko obrazovanje ne garantira zaposlenje
Broj nezaposlenih osoba u kućanstvima povećava se uprkos rastu broja osoba s visokim obrazovanjem. Ovo se događa zbog sve većeg jaza u društveno-ekonomskim dostignućima, rastućeg digitalnog jaza i neuspjeha obrazovnog sektora da kroz edukaciju zadovolji ono što je potrebno poslovnom sektoru.
Sve potrebe mogu biti zadovoljene – kod kuće
Hibridni radni model i rastući troškovi života rezultirali su radom, učenjem i zabavom kod kuće. Kao rezultat toga, potražnja za digitalnim rješenjima i raznim uređajima koji omogućavaju postizanje boljeg iskustvo u vlastitom životnom prostoru nastavlja rasti.
Vlasništvo vs. Rentanje
Pogledamo li, globalno, posjeduju li više članovi kućanstva ili iznajmljuju ‘krov nad glavom’, sve veći broj kućanstava sastoji se od vlasnika stanova / kuća i njihov broj brzo raste. A s obzirom na to da vlasništvo nad stanom / kućom obično podrazumijeva dugoročnu posvećenost, veća je verojatnost da će vlasnici stanova / kuća više ulagati u svoje domove, što utječe na potražnju za kućnim uređajima i proizvodima.
Težnja ka jednostavnosti
Sa 69% globalnih potrošača koji su izjavili da traže načine na koje će pojednostaviti svoje živote, prema istraživanju Euromonitor Internationala ‘Voice of the Consumer: Lifestyles Survey in 2022’, funkcionalnost i praktičnost životnog prostora pojavljuju se kod potrošača kao ključni prioriteti.