„Radimo u vrijeme visoke inflacije kao rezultata poskupljenja sirovina, energenata i usluga što dovodi do poskupljenja krajnjeg proizvoda i mijenjanja navika potrošača koji se sve više okreću privatnim robnim markama. Pritisnuti svim navedenim izazovima, jako je važno zadržati kontinuiranu fokusiranost, prvenstveno na zadane ciljeve te krajnjeg potrošača, koji je lojalan našim brendovima, te da se u navedenim okolnostima ostvare i željeni poslovni rezultati“, ističe Ivana Amanović, Category Manager u tvrtki AWT International.
Razgovarala: Marija Sedlar
Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu Ivana Amanović izabrala je smjer Marketing, znajući već tada da to nije samo profesija, nego da će u mnogobrojnim mogućnostima koje donosi rad na području marketinga moći izraziti sebe, svoju kreativnost te kontinuirano učiti i razvijati se. Diplomirala je 2008. godine, tijekom svjetske ekonomske krize.
„To je bilo razdoblje kada su se najprije rezali troškovi vezani uz marketing i smanjivali marketinški odjeli pa su moji snovi o prvom zaposlenju u struci ‘pali u vodu’. Pružila mi se prilika za rad u financijama, u malom privatnom poduzeću koje se bavilo factoringom, na poziciji Key Account Managera, što se kasnije pokazalo izvrsnim odabirom jer mi je poznavanje financija uvelike pomoglo u daljnjem razvoju. Nakon petogodišnjeg rada u financijskom sektoru, krenula sam na novo putovanje u vrlo dinamičnu industriju – telekomunikacije, kod mobilnog operatera Vipnet (danas A1), također na poziciji Key Account Managera, u Odjelu za velike poslovne korisnike. Poslije dvogodišnjeg iskustva u telekomunikacijama, prihvatila sam novi izazov u farmaceutskoj industriji, na poziciji Marketing Managera, gdje napokon počinjem raditi u struci.“
DOLAZAK U AWT
Godine 2016. dolazi do najvećeg preokreta i izazova u Ivaninoj karijeri – prelasku u FMCG industriju, u vodeće distribucijsko poduzeće robe široke potrošnje, AWT International, na poziciju Product Managera.
„Prodajemo svjetske vodeće prehrambene i neprehrambene brendove, a razvili smo i svoj brend Naturel. Naglasila bih dva principala koja sam preuzela voditi u AWT-u na početnoj poziciji, a to su Pepsico, za salty snack brendove i Jaffa Crvenka. Marketing u distribuciji je specifičan i pozicija Product Managera zahtijeva svakodnevnu sinergiju odjela marketinga, nabave i prodaje.
Na toj poziciji bila sam odgovorna za praćenje svih procesa vezanih za brend: od nabave robe do njezine prodaje, za vođenje, razvoj i profitabilnost brenda te upravljanje trgovačkim marketingom, a u skladu sa strategijom principala te upravljanjem životnim ciklusom proizvoda te pripremom, koordinacijom i provedbom marketinških aktivnosti. Za kvalitetan razvoj brenda i za zadržavanje njegove konkurentne tržišne pozicije potrebna je kontinuirana analiza tržišnih trendova i konkurencije, postavljanje cjenovne strategije, izrada godišnjeg marketinškog plana i plana trade marketing aktivnosti.“
‘FAST-MOVING’ KARAKTER
Nakon dvije godine rada na poziciji Product Managera, Ivana je postala dedicirani Product Manager za Pepsico, za vodeće svjetske brendove: Lay’s u čips kategoriji te Doritos u kategoriji tortilja čipsa.
„Godinu dana kasnije prelazim na poziciju Senior Product Managera te 2017., zajedničkim trudom s kolegama iz AWT-a i Pepsica, dovodim Lay’s, a godinu dana poslije i Doritos, do liderske tržišne pozicije, unatoč jakoj konkurenciji domaćeg brenda. Ovaj streloviti uspjeh dogodio se samo godinu i pol dana od lansiranja spomenutih brendova. Prije nešto manje od godinu dana prešla sam na sadašnju poziciju Category Managera za prehrambene programe i za razvojni dio, prvenstveno pod našim brendom Naturel gdje smo tržišni lideri u crunchy muesli kategoriji i u dodatcima prehrani.
Na novoj poziciji zadužena sam za tim od četvero sjajnih, ambicioznih suradnika, ali prvenstveno divnih kolegica i kolege, a to su: Biljana, Josipa, Martina i Ivan, koji su Product Manageri vodećih svjetskih brendova: Pepsico, Barilla, Indomie, lokalnog brenda Pionir te naših brendova Pop i Naturel. Pod brendom Naturel smo razvili proizvode u različitim kategorijama, od kojih bih istaknula muesle, dodatke prehrani, krekere, dvopeke i veganske namaze“, napominje Ivana.
Nova pozicija Ivani je donijela dodatnu širinu sagledavanja cjelokupnog poslovanja i vođenja, strateški pristup upravljanju kategorijama i profitabilnosti te promišljanja o daljnjem razvoju postojećih i uvođenju novih kategorija. Opisuje nam kako joj je svaki dan izrazito dinamičan, različit, izazovan, što je u skladu s njezinim ‘fast-moving’ karakterom.
„Kad se osvrnem na svoje, skoro već sedmogodišnje putovanje u FMCG-u u AWT-u, u odjelu marketinga, kao i sva svoja prethodna iskustva iz drugih industrija, najvećim dijelom u prodaji, mogu reći da sam jako zadovoljna svojim razvojem i sadašnjom pozicijom na kojoj mogu iskoristiti svoje dugogodišnje iskustvo, a i dalje se nastaviti razvijati, što mi je jako bitno. Volim posao koji radim te duboko vjerujem da su strast, motiviranost, želja za učenjem i kontinuirano sagledavanje same sebe i stalno pomicanje vlastitih granica preduvjeti za uspjeh. To je ono što želim prenijeti i na svoj tim i njima pomoći u daljnjem rastu. Cijeli naš odjel marketinga ima vrlo izražen timski duh. Svakodnevno razmjenjujemo iskustva, kako mi voditelji kategorija između sebe, tako i s našim nadređenima koji su nam velika podrška“, otkriva Ivana.
NOVE INICIJATIVE ZA JOŠ BOLJE REZULTATE
Voditeljsku poziciju Ivana je preuzela u vrlo izazovnim tržišnim okolnostima, poslije Covid krize, čije posljedice i danas osjećamo.
„Radimo u vrijeme visoke inflacije kao rezultata poskupljenja sirovina, energenata i usluga što dovodi do poskupljenja krajnjeg proizvoda i mijenjanja navika potrošača koji se sve više okreću privatnim robnim markama. Pritisnuti svim navedenim izazovima, jako je važno zadržati kontinuiranu fokusiranost, prvenstveno na zadane ciljeve te krajnjeg potrošača, koji je lojalan našim brendovima, te da se u navedenim okolnostima ostvare i željeni poslovni rezultati. ‘Vjetar u leđa’ dala nam je prošlogodišnja turistička sezona koja je za nas bila bolja od rekordne 2019. Počeli smo već i s pripremama za nadolazeću, kao i za zadnji kvartal, te očekujemo da će ova godina biti uspješnija od prošle, a rezultat će doći i s novim inicijativama, još većom posvećenošću za dodatnim jačanjem snage postojećih brendova te lansiranjem novih kategorija i proizvoda koje smo počeli razvijati“, najavljuje Ivana.
Upitana da opiše sebe privatno, Ivana kaže da je veliki obožavatelj gastronomije. „Totalni sam foodie, a kad se ljubav prema hrani poveže s putovanjem i prijateljima, onda sam ‘nahranila’ svoj avanturistički duh koji uvijek teži istraživanju. Nove kulture i upoznavanje novih ljudi pune mi baterije. Prije sam se bavila pjevanjem i plesanjem, što sam, nažalost, potpuno zapostavila, ali svakako se namjeravam vratiti pjevanju. Najdraže doba godine mi je ljeto jer najviše slobodnog vremena provodim u svom rodnom Zadru, a kraj dana obožavam dočekati na plaži uživajući u najljepšem zalasku sunca“, zaključuje Ivana razgovor prizivajući u mislima tople ljetne dane.