Papirna konfekcija: Gotovo polovici korisnika toaletnog papira najbitnija je – cijena

Promotrimo li kupovne sklonosti, korisnici toaletnog papira pokazuju sklonost prema osobinama proizvoda, odnosno odabiru proizvode prema njihovim karakteristikama, npr. na temelju kvalitete i pouzdanosti ili na temelju stečenog povjerenja u marku i zemlju podrijetla

Analizira: Violeta Perčić, Product Executive, Ipsos

U Hrvatskoj, u populaciji među stanovnicima u dobi od 16 do 64 godine, očekivano imamo visokih 97% korisnika toaletnog papira, pokazuju podaci istraživanja agencije Ipsos prikupljeni u drugoj polovici 2022. na području Hrvatske.

BRANDpuls je Ipsos alat za brend i marketing menadžment koji nudi detaljnu analizu tržišta i dubinsku analizu potrošača na velikom broju proizvodnih kategorija. Istraživanje kombinira tržišne indikatore s različitim tipovima podataka kao što su demografija, psihografija, kupovne navike i korištenje medija.

Među korisnicima kategorije toaletnog papira, njih nešto više od trećine smatra izuzetno bitnim koju marku kupuje. S obzirom na veliki broj korisnika ove kategorije, nema razlika između same populacije i korisnika, te su stoga demografska obilježja ove skupine gotovo identična populaciji RH.

KORISNICI KATEGORIJE

S obzirom na to da gotovo cijela populacija koristi toaletni papir, već smo spomenuli da se njihova demografska struktura poklapa s onom populacije Hrvatske. Dakle, imamo jednako muškaraca i žena, najviše u dobi između 30-59 godina, srednjoškolskog obrazovanja, najviše s područja Zagreba i Dalmacije te iz kućanstava prosječnih ukupnih prihoda.

Promotrimo li kupovne sklonosti, korisnici toaletnog papira pokazuju sklonost prema osobinama proizvoda, odnosno odabiru proizvode prema njihovim karakteristikama, npr. na temelju kvalitete i pouzdanosti ili na temelju stečenog povjerenja u marku i zemlju podrijetla.

Važno je da kupljeni proizvod služi svojoj svrsi, izbjegavaju davati novac za proizvode koji ničemu ne služe. Činjenica da je neki proizvod moderan ili popularan neće potaknuti korisnike ove kategorije na kupnju.

STAVOVI O KATEGORIJI

Dvije trećine korisnika kategorije pazi na debljinu role papira kada ga kupuje, a više od polovice preferira neutralne papire od onih s dodanim bojama i mirisima. Gotovo polovica se slaže da je cijena najbitnija prilikom kupovine toaletnog papira.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorije toaletnog papira, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je isti u posljednjih šest mjeseci.

Promatrano na korisnicima kategorije, najviše njih koristi Zewa toaletni papir – u posljednjih šest mjeseci koristilo ga je 58% korisnika. Na drugom mjestu je Violeta s 51% korisnika u posljednjih šest mjeseci, a na trećem Paloma s osjetno manjim postotkom od prva dva brenda u kategoriji.

Klikni za uvećanje

Euromonitor International: S otvaranjem hotela, restorana, škola i ureda vrijednost prodaje papirne konfekcije se povećala

Prema podacima istraživačke agencije Euromonitor International iz svibnja prošle godine, rast vrijednosti papirne konfekcie bio je veći u 2021. u usporedbi s godinom ranije, iako je nekoliko proizvoda zabilježilo pad količinske prodaje, uključujući maloprodaju inkontinencije za odrasle i pelene. Pad nataliteta posebno je negativno utjecao na dječje pelene. Osim toga, sveukupni pad broja stanovnika također je rezultirao marginalnim rastom obujma sanitarnih uložaka. Gledajući najveće proizvodno područje, maramice za brisanje ruku i papirnati ručnici jedini su zabilježili pad količinske prodaje. S otvaranjem društva, manje se kuha kod kuće što smanjuje količinsku prodaju papirnatih ručnika. S druge strane, maramice za higijenu izvan doma zabilježile su zdrav porast prodaje u trenutnoj vrijednosti, nakon oštrog pada u 2020. S postupnim otvaranjem društva u 2021., a posebno otvaranjem hotela, restorana, škola i ureda, vrijednost prodaje papirne konfekcije se povećala.