S obzirom na to da je online kupnja po svojoj prirodi bezlična i za razliku od kupnje u fizičkim trgovinama ne uključuje isprobavanje, smijeh s osobom s kojom se obavlja kupovina, razmjenu mišljenja i ukusa te se sastoji od samostalnog razgledavanja na ekranu i dodavanja proizvoda u virtualnu košaricu, jedan od prioriteta svake web trgovine mora biti osobno iskustvo kupca
Piše: Tilen Terbuc, Digital Marketing Specialist, Ceneje.si
Kupovina više nije samo puka nabavka proizvoda koji nam nedostaju za ugodniji i jednostavniji život. Iako je krajnji cilj možda i dalje isti, potrošači uživaju u samom iskustvu kupnje: razgledavanje i istraživanje proizvoda koji ih zanimaju često je ventil za stres čiji efekt nije samo trošenje novca i nabavljanje onoga što nedostaje u kućanstvu. Kupci žele osobno iskustvo, malu urbanu avanturu.
S obzirom na to da je online kupnja po svojoj prirodi bezlična i za razliku od kupnje u fizičkim trgovinama ne uključuje isprobavanje, smijeh s osobom s kojom obavljate kupovinu, razmjenu mišljenja i ukusa te se sastoji od samostalnog razgledavanja na ekranu i dodavanja proizvoda u virtualnu košaricu, jedan od prioriteta svake web trgovine mora biti osobno iskustvo kupca. Tu na scenu stupaju e-commerce tehnike za personalizaciju koje za osnovni cilj imaju kupcima omogućiti interaktivno iskustvo kupnje.
UPOZNAJTE SVOJE KUPCE
Poznajete li svoje kupce? Nijedna trgovina ne želi privući veliki broj kupaca samo jednom – želi ih motivirati da se iznova vraćaju pa je izrazito važno da ih dobro upozna koristeći pri tome digitalne alate koji omogućuju istraživanje navika, interpretaciju želja, potreba i ponašanja potencijalnih kupaca.
Taj proces, prije svega, podrazumijeva:
• razumijevanje različitih demografskih skupina
• istraživanje trendova
• razumijevanje utjecaja ponašanja kupaca na poslovanje
TESTIRAJTE RAZLIČITE STRATEGIJE
Jednom kada upoznate navike svojih kupaca, morate otkriti što kod njih najbolje funkcionira, a to ćete najlakše saznati testiranjem različitih pristupa. Testirajte i otkrijte na što vaši kupci najbolje reagiraju, što utječe na konverzije, i ono najvažnije, budite fleksibilni jer se navike kupaca mijenjaju, a kako bi bile efikasne, tu promjenu moraju pratiti i vaše strategije. Testirajte različite formate svojih oglasa. Zašto? Ne postoji jedinstvena formula za uspjeh, i različitim formatima ćete doprijeti do različitih skupina potrošača. Svakako ne zaboravite na video oglase, infografike i slične formate.
BUDITE DOSTUPNI NA RAZLIČITIM KANALIMA
Online personalizacija podrazumijeva da ste uvijek tamo gdje su i vaši kupci, a to znači da morate koristiti kanale koje koriste i oni.
Kako biste bili dostupni, ali i spremni izaći u susret potrošačima koji imaju dodatna pitanja i nedoumice, testirajte različite interaktivne digitalne alate među kojima su:
• razgovor / chat uživo,
• društvene mreže,
• digitalno oglašavanje.
Na potencijalne kupce ostavite dojam da ste im uvijek dostupni i spremni pomoći kad god im to zatreba.
PRILAGODITE ISKUSTVO KUPNJE SVOJIM KUPCIMA
Analiza podataka jedan je od najvažnijih koraka koje web trgovci mogu uključiti u svoje poslovanje. Ako je strateški implementirate, možete dobiti realnu sliku o tome tko su vaši kupci i na koji način dolaze u vašu web trgovinu, što će vam pomoći u prilagodbi web stranice.
Na primjer, ako znate da većina vaših posjetitelja ulazi u vašu web trgovinu putem mobitela, iznova unapređujte svoju mobilnu aplikaciju:
• uvedite listu želja,
• uključite preporučene proizvode za određeni tip potrošača.
OSTANITE KOMUNIKATIVNI
Korisnička podrška je jedan od ključnih elemenata svake web trgovine. Chatbotovi su postali inteligentniji, efikasniji i imaju sposobnost predviđanja, i mnogi ih koriste kako bi kod kupaca stvorili dojam da nisu sami pri odlučivanju. Razgovor uživo je i dalje vrlo važna komponenta za personalizaciju iskustva, a usput i odličan izbor za kupce kojima treba veća podrška tijekom kupnje, kao i za one s kompleksnim pitanjima.