‘Veleprodajnim kupcima nudimo stabilne, konkurentne i trajno niske cijene’

„Novim konceptom PROFI cijena vratili smo se našim veleprodajnim osnovama, ali i nastojali odgovoriti na inflatorne izazove s kojima se naši kupci susreću. U srži nove cjenovne politike ‘Naše profi cijene za vaš profit’ niže su cijene onih proizvoda koje profesionalni kupci trebaju u većim količinama ili pakiranjima“, otkriva Tomislav Smolčec, izvršni komercijalni direktor i član Uprave tvrtke METRO Hrvatska.

Predstavite nam novi koncept PROFI cijena – zašto ste ga pokrenuli i kome je namijenjen?

METRO se tijekom više od dvadeset godina poslovanja na hrvatskom tržištu pozicionirao kao vodeća veleprodajna tvrtka s deset centara diljem Hrvatske. Naše kupce, neovisno o tome govorimo li o malim i nezavisnim trgovcima ili poduzetnicima u HoRe-Ca sektoru, smatramo partnerima. U skladu s tom našom misijom, strategija nam se temelji na neprekidnom širenju ponude i razvoju usluga čime se prilagođavamo potrebama kupaca i olakšavamo njihovo svakodnevno poslovanje.

Zato smo se konceptom PROFI cijena zapravo vratili našim veleprodajnim osnovama, ali i nastojali odgovoriti na inflatorne izazove s kojima se naši kupci susreću. Trenutno je u taj koncept uključeno oko 1.500 ključnih proizvoda, a broj će se s vremenom povećavati. U srži te nove cjenovne politike ‘Naše profi cijene za vaš profit’, niže su cijene onih proizvoda koje profesionalni kupci trebaju u većim količinama ili pakiranjima. Cilj METRO-a je povećanje i osiguranje dugoročnog profita veleprodajnih kupaca uz stabilne, iznimno konkurentne i trajno niske cijene.

Kako nova cjenovna politika pomaže klijentima METRO-a i zašto im je sada najpotrebnija?

Kada smo postavljali strategiju uvođenja Profi cijena, cilj nam je bio u vremenu nestabilnih i brzorastućih cijena ponuditi stabilnu, konkurentnu i izuzetno povoljnu cijenu 365 dana u godini kako bismo osigurali stabilnost u poslovanju i zadovoljstvo naših kupaca. Naravno, s Profi cijenama naš posao postizanja zadovoljstva kupnjom u METRO-u nije gotov. Na dnevnoj bazi prikupljamo povratne informacije putem naše prodajne sile i Net Promotor Score metodologije kako bismo mogli vrlo brzo reagirati i poboljšavati uslugu.

Koliko je opsežna suradnja METRO-a s HoReCa sektorom – što sve ona podrazumijeva i na koje sve načine olakšavate poslovanje svojim klijentima?

METRO trenutno opslužuje oko 95% kupaca u ugostiteljskom sektoru u većoj ili manjoj mjeri, što čini oko 30% potreba HoReCa tržišta. U skladu s time, usudio bih se reći kako imamo poseban odnos sa sektorom ugostiteljstva – pokušavamo im pomoći da rastu, budu kvalitetniji te da svojim gostima pružaju najbolje moguće iskustvo. U konačnici, s obzirom na to da smo turistička zemlja, ugostitelji snažno doprinose toj iznimno važnoj grani gospodarstva Hrvatske.

Ugostiteljima je najvažnija stabilnost cijena, dostupnost proizvoda i točnost u dostavi. Upravo zato neprestano radimo na razvoju ove naše važne usluge. Imamo poseban asortiman proizvoda koji se može naručiti online, putem dostavnih centara ili pozivnog centra. Taj je asortiman dizajniran prema potrebama ugostitelja, a nudi široku ponudu, od ultra svježih, svježih i suhih proizvoda do neophodnih neprehrambenih proizvoda, a koje dostavljamo u dogovoreno vrijeme i na njihovu lokaciju.

Dostave ugostiteljima vršimo u vrlo konkurentnom roku od 24 sata, a stalno radimo na unapređenju te usluge kako bismo zadovoljili sve zahtjevnije potrebe naših kupaca. Ovdje je bitno spomenuti da smo jedinstveni po mogućnosti dostave svih potreba kupaca u tri temperaturna režima istim vozilima što smanjuje troškove administracije i štedi vrijeme našim kupcima.

U kojem opsegu surađujete s lokalnim dobavljačima i zadovoljavaju li oni trenutne potrebe METRO-a?

Razvoj suradnje s lokalnim dobavljačima jedan je od strateških fokusa METRO-a. Osim što time podržavamo domaću proizvodnju, ujedno i nudimo kvalitetne hrvatske proizvode od domaćih sirovina, uzgojene ili prerađene prema domaćoj tradiciji ili recepturi. Također, time odgovaramo na porast potražnje u segmentu svježih namirnica za hranu čija se prodaja u 2022. u odnosu na 2021. godinu povećala za oko 50%.

To nam govori kako je ugostiteljima prioritet svježina, ali i kvaliteta namirnica koje koriste. Zato smo i pokrenuli inicijativu Stvoren za hrvatski meni, kojom ugostitelje koji zahtijevaju svježinu i visokokvalitetne namirnice povezujemo s lokalnim dobavljačima koji to garantiraju. Zahvaljujući dugogodišnjoj suradnji s domaćim proizvođačima gotovo 80% naših dobavljača svježeg voća i povrća upravo su hrvatski proizvođači, a udio hrvatskih proizvoda u METRO-ovoj vlastitoj robnoj marki trenutno iznosi oko 50% i konstantno raste.

Koje linije robnih marki imate u asortimanu i čime se vodite pri njihovom osmišljavanju?

METRO ima osam strateških vlastitih robnih marki s oko 3.300 artikala, u svim kategorijama, od svježeg asortimana (voća i povrća, svježeg mesa i ribe), suhe prehrane, sve do neprehrambenih proizvoda. Fokus je na našim vodećim brendovima: METRO Chef, METRO Professional i METRO Premium koji obuhvaćaju proizvode visoke razine kvalitete koji su u potpunosti prilagođeni profesionalnim potrebama naših HoReCa kupaca. METRO Hrvatska već godinama bilježi stalni rast udjela vlastite robne marke, što je rezultat lojalnosti naših postojećih kupaca koju smo izgradili prvenstveno dobrim omjerom kvalitete i cijene naših proizvoda. Uz to, potreban je stalni fokus na unapređenje ponude kako bi se kupce zadržalo, a isto tako privuklo i nove kupce.

Ubrzana digitalizacija je zahvatila sve industrije. Nudite li kupcima podršku u digitalizaciji njihovog poslovanja te putem kojih alata?

Našim partnerima želimo omogućiti što bolje i lakše obavljanje njihovog posla. Upravo smo zato prepoznali važnost digitalizacije svakodnevnih procesa i distribucije proizvoda. METRO svojim kupcima nudi M MEShop kao katalog i alat za naručivanje za sigurnu, brzu i jednostavnu dostavu proizvoda u roku od 24 sata kako bismo olakšali proces nabave namirnica, posebno tijekom turističke sezone, kada je pravovremena i redovna dostava prioritet HoReCa sektora.

Naše kupce podržavamo i putem DISH digitalnih alata koji im omogućuju veću vidljivost na tržištu, optimizaciju troškova te praćenje trendova i prilagodbu ponude. Nedavno smo predstavili i novi alat, DISH Order, koji omogućuje brzo i jednostavno zaprimanje online narudžbi jela. Razvili smo i METRO Companion aplikaciju za mobilne uređaje uz pomoć koje naši kupci na jednome mjestu mogu pregledavati aktualnu ponudu, kreirati listu za kupnju, naručivati, jednostavno ugovoriti dostavu te pratiti promocije i svoje digitalne račune.


O tvrtki METRO Hrvatska
METRO je u Hrvatskoj počeo poslovati krajem 2001. otvorenjem veleprodajnog centra na zagrebačkom Jankomiru. Danas tvrtka posluje s ukupno deset veleprodajnih centara u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Zadru, Osijeku, Puli, Varaždinu, Poreču i Dubrovniku. METRO se pozicionirao kao lider na HoReCa tržištu. Dokaz tomu je konstantan porast broja novih kupaca i poslovnih partnera. Glavni kupci tvrtke METRO Hrvatska su iz HoReCa sektora i segmenta malih trgovaca.