Potrošnja kućanstava u Hrvatskoj na brzopotrošna dobra (hrana, piće, kućna kemija, osobna njega) u prva četiri mjeseca 2023. veća je 12% u odnosu na isto razdoblje prošle godine, te čak 29% veća u odnosu na isto razdoblje 2019.
Pritom je broj obavljenih kupovina na razini prošle godine, dok je 13% manji u odnosu na isto razdoblje 2019. U apsolutnim brojkama riječ je o 123,2 milijuna kupovnih transakcija u prva četiri mjeseca ove godine, dok je ista iznosila 142,2 milijuna u istom razdoblju 2019.
Trgovačke marke, koje su u prošloj godini značajno povećale tržišni udio, u ovoj godini ne bilježe dodatni rast udjela, ali ga uspješno brane.
Promo pritisak je na početku ove godine na najnižim razinama u posljednjih pet godina.
Posljednje dvije godine bile su uspješne za većinu trgovaca, te smo pratili kontinuirani rast Lidla, Spara i Kauflanda, kao i ekspanzivni rast Studenca i Eurospina
Izvor: GfK Hrvatska, 25.svibnja 2023.