‘Težimo biti originalni, dosljedni tradiciji i očuvanju izvornih okusa’

“Tražeći inspiraciju u tradiciji Istre i njezinim legendama, potrošačima nudimo proizvode nezaboravna okusa, savršene kvalitete u ambalažama s prepoznatljivim motivima Istre. Time želimo da naši proizvodi ispričaju priče, ali da ih i istovremeno stvaraju“, ističe Jasminka Benazić, direktorica marketinga u tvrtki Histris

Razgovarala: Marija Sedlar

Po završetku srednjoškolskog obrazovanja, Jasminka Benazić studentske je dane provodila u Puli na Ekonomskom fakultetu – smjeru marketinga. Tu počinje, kako se prisjeća, njezin put osvještavanja i valorizacije, potom i svojevrsnog oživljavanja istarske kulturne baštine i (ne)materijalnog nasljeđa najistaknutijeg ilirskog plemena u Istri – Histra.

„Narod koji je u prapovijesno i antičko doba obitavao na istarskom poluotoku i danas u meni budi inspiraciju, kreativnost, inovativnost. Boravak u antičkoj Puli i suživot s ostavštinom predaka u ranoj životnoj dobi ostavili su traga na mom profesionalnom identitetu. Izrada dizajna replike starohrvatskog nakita pronađena tijekom arheoloških istraživanja istarskih nekropola moj je prvi kreativni poduhvat. Riječ je o barbanskoj, žminjskoj i buzetskoj naušnici, nakitu Histra. U suradnji s Arheološkim muzejom Pula izradila sam svoje prve marketinške materijale i time zakoračila u kreativnu industriju.“

PUT DO HISTRISA

Godine 2015. Jasminka dobiva priliku biti dio marketinškog tima Istarskih supermarketa, tada novog istarskog lanca marketa. Zadaci su joj bili izgradnja brenda, grafička priprema te osmišljavanje marketinških kampanja namijenjenih kupcima.

„Ovo radno iskustvo ističem kao vrlo dragocjeno jer me dovelo do viših pozicija. Četiri godine kasnije, Istarske supermarkete akvizicijom preuzima Studenac, također maloprodajni lanac s visokim ciljevima i očekivanjima. U Studencu preuzimam ulogu voditeljice korporativnih komunikacija, stječem veliko dodatno iskustvo u PR-u, društveno odgovornom poslovanju i promociji općenito.

Timski rad s više tisuća kolega nadogradio je i obogatio moje prethodno profesionalno iskustvo te otvorio vrata novom znanju i vještinama. Nakon gotovo tri godine rada u omiškoj središnjici Studenca, krajem 2022. dobivam priliku vratiti se gdje je sve i počelo – u Histris, pogon za preradu mesa otvoren 2016. godine s ciljem da Istarski supermarketi svojim kupcima nude svježe domaće meso.

Histris nazivom asocira na Histre dok logotip i vizual brenda u obliku pužića na vrhu slova ‘I’ u riječi Histris simbolično predstavlja fibulu starih Histra. Histri fibulu koriste kao nakit te njome ukrašavaju svoje nošnje. Moja je ideja bila da ta fibula krasi istarske suhomesnate proizvode svojstvene istarskom podneblju“, otkriva Jasminka koja se u Histris vratila na poziciju direktorice marketinga.

Kao direktorica marketinga, Jasminkina je uloga ojačati brend, osmisliti razvojnu marketinšku strategiju s učinkovitom marketinškom komunikacijom i PR aktivnostima na tržištu regije.

„U Histrisu nam je uvijek fokus na kvaliteti i očuvanju tradicionalnih vrijednosti i okusa. Za to smo ove godine nagrađeni sa zvjezdicama International taste instituta – međunarodnog instituta za okuse hrane i pića sa sjedištem u Bruxellesu. Vjerojatno najpoznatije priznanje vrhunske okusne kvalitete u svijetu, maksimalne tri zvjezdice dodijelio je istarskoj kobasici, s dvije su zvjezdice ocjenjene kobasica od divlje svinje, kobasica od jelena, salama od jelena s tartufima i istarska panceta, dok su jednom zvjezdicom nagrađene salama od divlje svinje s tartufima, salama od boškarina, istarska kobasica s tartufima te istarski ombolo.

Za nas je to ogromno postignuće i priznanje jer se trudimo biti originalni, dosljedni tradiciji i očuvanju izvornih okusa upotrebom isključivo mesa hrvatskog podrijetla. Ovo je dokaz Histrisove predanosti vrhunskoj kvaliteti u kojoj potrošači mogu uživati. Izvrsna struktura i dobro uravnoteženi okusi, vrhunski napravljeni proizvodi – ono je čemu težimo. U Histrisu smo iznimno ponosni što je istarsko sada i svjetski priznato!“

PRIRODA I ZAJEDNIŠTVO

Tražeći inspiraciju u tradiciji Istre i njenim legendama, Histris potrošačima nudi proizvode nezaboravna okusa, savršene kvalitete u ambalažama s prepoznatljivim motivima Istre. „

Time želimo da naši proizvodi ispričaju priče, ali da ih i istovremeno stvaraju. Uz lansiranje novih proizvoda, izdvajam nekoliko projekata. Neki su već realizirani, drugi još traju. Tržištu smo predstavili novi reklamni spot Histrisa. Produkcija trajno arhivira istarsku gastronomsku scenu, tradiciju i doživljaj Istre te poziva na novi susret s okusima prošlosti. Spot je sniman u Rijeci i u Istri gdje se obitelj simbolično vraća korijenima, baš kao što Histris svoju proizvodnju sljubljuje s običajima istarskih predaka i autohtonošću podneblja u kojem djeluje. Povratak u prošlost, u istarsko selo, djetinjstvo, povratak prirodi; zajedništvo, radost. Sve je to satkano u prizivu emocije i zalogaju Histrisovih suhomesnatih proizvoda. Ništa ne može nadomjestiti vrijeme provedeno s našim najbližima, uživajući u omiljenoj hrani.

Govoreći o suhomesnatim proizvodima, kupcima smo ponudili nešto sasvim novo. Salame od jelena i divlje svinje s tartufima jedinstveni su proizvodi na hrvatskom tržištu, ujedno i premium proizvodi zbog limitirane proizvodnje i ograničenih prirodnih resursa. U oba se proizvoda koristi isključivo meso divljači slobodnih lovišta. Pomirenje koristivosti i poštovanje prirodnih načela proizvod čine bogatim bjelančevinama i neopterećenim udjelom masti pa u rapsodiji okusa dominira specifičan okus dubina hrvatskih šuma. Šumsku smo priču u Histrisu zaokružili salamom od jelena s tartufom! Želja za šumskim proizvodom je tinjala duže vrijeme.

Vođeni prošlošću Istre i starim plemenom Histra te usmenom predajom o lovu na tartufe sa svinjama, htjeli smo napraviti priču ulova. Tako su dva kralja na tanjuru dobili kraljicu salamu! Ova je salama drugu godinu zaredom nagrađena s najvećim brojem bodova, šampionskom titulom na Danima hrvatskih kobasica i salama u Svetom Petru u Šumi“, ističe Jasminka.

Ovih dana Histris tržištu predstavlja dva nova proizvoda. „Prvi je salama sa smokvama. Iako se na prvu čini nespojivo, poznato je da su se istarski težaci prehranjivali u polju. Doručak ili užina bili su tek kratka pauza od napornog rada u tom polju odakle su crpili namirnice da bi prehranili gladna usta obitelji ili pak proizveli sirovinu za ishranu životinja. Ironično, tu su hranu vraćali u polje u obliku suhomesnatih proizvoda kako bi zahvaljujući njihovim prehrambenim vrijednostima mogli ponovno proizvesti nove poljoprivredne proizvode.

I u tom krugu života, ishrane i proizvodnje, utjehu su pronalazili u hladovini smokve zasađene u nekom zabačenom dijelu oranice ili vinograda, ondje gdje je uzimala najmanje mjesta. Logično, plod te slatke smokve mamio je težake da ga sljube s obrokom. Tako je i bilo. Smokva je često bila prilog kruhu, mesu ili kapljici vina. Tako je i nastala naša salama od domaćeg svinjskog mesa sa sušenim smokvama, utemeljena na starim užancama istarskog seljaka. Danas, obogaćena slatkim notama neodoljivo zavodi nepca najistaknutijih gurmana.

Druga novost je salama naziva Pancettosa. Nazivom asocira na ‘cremoso’ što bi u prijevodu s talijanskog jezika značilo kremasto. A što je drugo panceta nego krema koja se u dodiru s toplim kruhom jednostavno topi u ustima sljubljujući note bijelog masnog tkiva prošaranog crvenim linijama mesa i mediteranskim začinima?! Sam naziv ovog novog Histrisova proizvoda ima višestruko značenje. Povezan je s dvojezičnom Istrom. Riječ ‘pancia’ na talijanskom znači trbuh; za proizvodnju pancete koristi se potrbušni dio svinje. U konačnici, panceta je bogata mastima zbog čega ima visoke nutritivne vrijednosti pa ishranom možemo steći lijepu ‘panciu’, odnosno stomak. Naime, stariji bi Istrani vrednovali naočite neudane djevojke po stupnju ishranjenosti i veličini ‘pancie’, tj. trbuha.“

POKRETAČI POZITIVNIH PROMJENA

Jasminka dodaje kako se vizija i misija Histrisa preslikava i u projektu sestrinske tvrtke Anni Tempora koja gostima nudi smještaj u luksuznim vilama u Istri. Već samim nazivom Anni Tempora daje se do znanja da je smještaj za sva godišnja doba.

„Brending i vizualni identitet vila povezali smo sa starohrvatskim nazivima istarskih gradića i legendama koje iz njih proizlaze. Primjerice: Villa Curitico donosi priču o Kringi i vampiru Juri Grandu. Ovime diverzificiramo ponudu, dajemo joj dodanu vrijednost, a istovremeno putnika na kreativan i zanimljiv način educiramo o našoj povijesti, kulturi, usmenoj predaji.

Naša prva poruka kada govorimo o ovom projektu glasi: ‘Zaroni, udahni. U šumi legendi i vila’. Zaroni u vodu, more ili bazen. Udahni u netaknutoj prirodi, ispod masline ili u zimzelenoj šumi. U šumi ponude smještajnog kapaciteta odaberite svoju vilu, svoju bajku!“ Sve ove uspješne kampanje ne bi bile moguće bez predanih zaposlenika Histrisa i zajedničke ustrajnosti, napominje Jasminka koja je ponosna na kolege, sada već prijatelje, i tim ljudi koji svakodnevno gradi brend, kvalitetu, identitet Histrisa. Privilegija je, kaže, biti okružen visokomotiviranim ljudima i zato će u Histrisu nastaviti osluškivati potrebe kupaca te u skladu s time razvijati nove recepture i njima biti pokretači pozitivnih promjena. Ali neka za sada to nešto novo ostane iznenađenje za jesen.

Pitamo – kakva je Jasminka privatno? „Totalni sam foody, volim putovati i povezivati hranu s destinacijom, istraživati nove kulture i upoznavati ljude, bogatiti svoju osobnost i znanje doživljajem. Svaka nova destinacija otvara vrata novim okusima i otkrivanju raznolikosti svijeta. Hranom, putovanjem i prijateljstvom ispunjavam dušu hraneći svoju znatiželju i otvarajući srce prema novim iskustvima i novim inspiracijama.“