E-trgovina: Kako potaknuti na angažman ‘uspavane’ korisnike

Prije svega, imajte na umu da ste sve primatelje svojih mailova već jednom pridobili, što znači da njihovu pažnju možete ‘probuditi’ pomoću malih trikova koje otkrivamo u ovom članku

Piše: Maja Čolović Selak, Shopper’s Mind Hrvatska

Svaka tvrtka koja se bavi prodajom proizvoda ili usluga s vremena na vrijeme nailazi na prepreku nezanemarljivog broja neaktivnih korisnika koji, kao da spavaju zimski san, uporno ne otvaraju vašu poštu. Pitate se kako probuditi uspavane pretplatnike kojima treba malo više poticaja da nakon dužeg vremena ponovo kliknu na vaš sadržaj.

Što god napravili, čini se kao da ih ni na koji način ne možete potaknuti na angažman. Prije svega, imajte na umu da ste sve primatelje svojih mailova već jednom pridobili, što znači da njihovu pažnju možete ‘probuditi’ pomoću malih trikova koje donosimo u nastavku.

1. Najprije riješite tehničke probleme

Jeste li ikada pomislili da je malena promjena dovoljna za veliki preokret? Sigurni smo da jeste. Izdvajamo nekoliko važnih primjera:

A/B testiranje
Kao što već znamo, subject je uvijek ono što se prvo primijeti i obično je glavni odgovorni za to hoće li primatelj vaše pošte odlučiti hoće li je otvori ili ne. A što mislite o testiranju svojih subjecta kako biste dobili uvid u to što vaše pasivne pretplatnike motivira na klik? Iz svoje liste uspavanih pretplatnika izdvojite uzorke i pošaljite im dva vrlo slična emaila s različitim fokusom u subjectu. Na primjer, jednima ponudite kratkoročan popust, a drugima naglasite postotak tog popusta.

Provjera podataka
Ponekad je razlog neaktivnosti vaših uspavanih korisnika u tome što nisu primili vašu poštu. Kupci mogu promijeniti svoju email adresu, pa ukoliko to niste popratili, uzalud šaljete mailove. Postoje mnogobrojni alati za identifikaciju neaktivnih adresa, stoga vam preporučujemo da ih koristite kako biste znali kojim brojem stvarnih pretplatnika raspolažete.

Analiza uređaja
Svakim danom sve je veći broj onih koji za pretraživanje ponuda i kupovinu koriste mobilni telefon ili tablet umjesto stolnih računala ili laptopa. Zato je izuzetno važno da formate slika i drugih elemenata svog emaila prilagodite uređajima koje vaša baza pretplatnika koristi.

2. Posebne ponude i akcije

Naravno, ukupna ponuda trgovaca je ono što najviše utječe na njihove kupce. Provjerite kakve bi rezultate zabilježila mala promjena posebnih ponuda i akcija koje nudite svojim potrošačima.

Popusti
Sniženja su uvijek popularna, ali to ne znači da morate pratiti ritam drugih. Pokušajte biti drugačiji i ponuditi popuste neovisno o sezoni, onda kada se to najmanje očekuje od vas. Tako ćete se istaknuti i nametnuti u odnosu na konkurenciju, a istovremeno uvjeriti uspavane kupce da je pravo vrijeme za akciju.

Programi lojalnosti
Ponudite različite programe lojalnosti i obavezno ih promovirajte kroz e-mail marketing. Potrošačima ponudite sakupljanje bodova, a najvjernijim kupcima na određeni dan promocije i dodatni popust. U pojedinim zemljama postoje posebne poslovne suradnje i programi lojalnosti koji ograničenom broju najlojalnijih kupaca nude upoznavanje s popularnim javnim osobama (ambasadorima brenda) ili neponovljiv doživljaj poput luksuznog putovanja. Imate li mogućnosti biti jedan od pionira u Hrvatskoj?

Poklon kartice
Sjajan izum koji je mnogim tvrtkama utjecao na povećanje prodaje. U pitanju su digitalni bonovi koje kupci najčešće daju na poklon drugima, a šalju se emailom. Možete pokazati i dodatnu kreativnost pa ponuditi mogućnost različitog dizajna poklon kartice za rođendan, vjenčanje, Dan zaljubljenih ili druge posebne prigode (možda čak i uz osobnu poruku).

Katalozi
Predstavljaju kratak pregled asortimana, akcija i promocija koji su popraćeni vizualnim elementima, odnosno slikama, što ih čini nezamjenljivim alatom za oglašavanje proizvoda i usluga. Najčešće se objavljuju tjedno, mjesečno ili sezonski. Uz to, možete ih, osim slanja svojim pretplatnicima, istaknuti na raznim platformama za oglašavanje, što povećava broj onih kojima će vaša ponuda postati vidljiva i dostupna.

3. Koristite različite kanale za promociju

Što mislite, mogu li upečatljiviji načini promocije vaše ponude potaknuti broj neaktivnih korisnika na otvaranje vaše pošte? Naravno da mogu, jer ponekad jedan red u poštanskom pretincu nije dovoljan kako bi zainteresirao vaše kupce, ali ako već imaju bolju sliku o tome što mogu očekivati, stvar se značajno mijenja.

Društvene mreže
Više gotovo da nema generacije koja ne koristi društvene mreže. One su vrlo efektan način za predstavljanje ponude kupcima, ili barem kao podsjetnik, što ih itekako može motivirati za redovito otvaranje vaših mailova.

Platforme za oglašavanje ponude
Danas na ecommerce tržištu postoje i razni portali za isticanje ponude, praćenje i uspoređivanje cijena, koji mogu biti ne samo dobra promocija brenda, već i poprilično povoljan način za predstavljanje novim potencijalnim ili starim neaktivnim kupcima, jer obično naplaćuju po kliku.

ZAKLJUČAK: Ako dobro osmišljena kampanja oživljavanja ne uvjeri najmanje šest mjeseci neaktivnog korisnika da otvori vašu promo poštu, možda je vrijeme da jedan broj uspavanih pretplatnika izbrišete iz svoje baze i aktivno počnete tražiti nove pratitelje.