Najčešće pogreške kod pisanja sadržaja na web stranici

Kakav dojam ostavlja sadržaj i copy vaše mrežne stranice? Vašom stranicom predstavljate se cijelom svijetu, ali je najvažniji dojam koji ćete ostaviti kod ciljane publike – konkretnh osoba koje trebaju vašu uslugu.

Piše: Marija Perinić, Word Nerd, www.wordnerd.eu

Kao što znate, svaka ozbiljna i pouzdana tvrtka danas ima službenu mrežnu stranicu (čak i ako nema web shop). Predstavlja li vaša stranica rad tvrtke u najboljem svjetlu? Kvalitetna mrežna stranica gradi reputaciju tvrtke, njezinu vidljivost na tržištu, ali i promovira vaš rad i stručnost. S druge strane, nekvalitetnim stranicom možete ugroziti reputaciju svoje tvrtke.

Osim zastarjelog dizajna, lošeg korisničkog iskustva i fotografija loše kvalitete, neadekvatan prodajni tekst (copy) može odbiti potencijalne klijente. Kako znati u koju kategoriju pripada vaš web? Ovo su najčešće pogreške prilikom pisanja mrežnih stranica koje smo ispravljali kod naših klijenata.

1. STRANICA NEMA KLJUČNE ELEMENTE

Što svaka stranica treba imati ovisi o vašoj industriji, svrsi weba i ciljanoj publici. Na primjer, anatomija tipične korporativne mrežne stranice mora imati ove osnove:

• Glavnu stranicu (home page)
• O nama
• Detaljne prodajne stranice (zasebne za svaki proizvod i uslugu)
• Recenzije kupaca/mišljenja korisnika
• Kontakt informacije na dnu stranice
• Linkove koji vode na društvene mreže
• Kontakt formu

Osim navedenih kategorija, stranice mogu imati i blog kategoriju kako bi se optimizirali za tražilice, povećali promet i izgradili autoritet u svojoj industriji. Blog objave moraju biti redovite, dobro strukturirane, SEO optimizirane, ali i korisne te relevantne za ciljanu publiku.

2. POSJETITELJI NE SHVAĆAJU ČIME SE VAŠA TVRTKA BAVI

Ponekad nam klijenti šalju postojeći web na dijagnozu i već na glavnoj stranici zamjećujemo veliki problem – nije jasno koji problem tvrtka rješava za svoje klijente. Posjetitelje zanima što vi možete učiniti za njih, odnosno kakve koristi imaju od vaših usluga. Zatim ulaze u detalje i proučavaju konkretne usluge.

Ako vaša stranica to ne komunicira, oni će je napustiti i tražiti dalje. Landing page (odredišna stranica) i/ ili homepage (glavna stranica) moraju jasno komunicirati čime se bavite i koje usluge pružate. Uz to, tekst mora uključivati sljedeći korak, bilo da želite da osoba kupi proizvod, pretplati se na newsletter ili vas kontaktira za suradnju.

Stranici nedostaje jasnoće kada je tekst:

• Prepun žargona i poštapalica
• Preplavljen nebitnim frazama i informacijama
• Ispisan u jako dugim rečenicama (dulje of 17 riječi)
• Pisan za sve umjesto da se obraća jednoj specifičnoj osobi

Ponekad je teško vidjeti vlastiti web tuđim očima. Neka netko tko ne zna čime se bavite pregleda vašu stranicu.

3. TEKST (COPY) PUN JE POGREŠAKA I TEŽAK ZA ČITANJE

Duge rečenice, veliki blokovi teksta, malo poznate riječi i komplicirane rečenice ne pripadaju webu jer vaši posjetitelji nemaju vremena. Osim izbjegavanja dugih rečenica i zbijenih paragrafa, pažljivo provjerite pravopis i gramatiku jer su to sitnice koje će vaši posjetitelji zasigurno primijetiti. Zatim je tu i organizacija teksta. Naslovi, podnaslovi, liste i bold ili italic neka izdvajaju najvažnije informacije. Osoba koja posjeti vašu stranicu morala bi lako pronaći potrebne informacije o vama i vašim uslugama – otkriti kako joj vi možete pomoći.

4. COPY NE SADRŽI NAJVAŽNIJE INFORMACIJE O VAŠIM PROIZVODIMA I USLUGAMA

Takav web ostavlja osobu s više pitanja nego odgovora. Primjerice, često vidimo da u opisu proizvoda nedostaje osnovnih informacija poput sastava, održavanja, kako naručiti proizvod i koje količine su trenutno dostupne. Ako želite da kupac doda proizvod u svoju košaricu, morate uključiti sve najvažnije informacije u opis proizvoda, kakve koristi osoba ima od njega, ali i odgovoriti na potencijalna pitanja. Isto se odnosi i na prodaju usluga.

Na primjer, kod mrežnih stranica drugih copywritera, često vidimo da osoba nema portfolio koji pokazuje primjere njihovog rada ni svjedočanstva klijenata. To su važni elementi i informacije kojima gradite povjerenje potencijalnih klijenata.

5. POSJETITELJ SE TEŠKO SNALAZI NA VAŠIM STRANICAMA

Posjetitelj neće dugo navigirati labirint vaših mrežnih stranica. Osoba će napustiti web nakon nekoliko sekundi ako susretne previše teksta ili pregršt nepotrebnih elemenata. Tekst i dizajn čine jednu cjelinu. Zato copywriter mora surađivati s dizajnerom, ali i razmišljati kao jedan. Poboljšajte korisničko iskustvo vaših posjetitelja za sve uređaje.

Na koji način?

• Jednostavnost u pisanju i dizajnu neka vam budu prioritet.
• Prilagodite stranice za sve uređaje.
• Koristite standardno sučelje. Neka svaka riječ i element dizajna zasluži svoje mjesto na vašoj mrežnoj stranici.

6. ENGLESKI I HRVATSKI NISU PRILAGOĐENI CILJNIM PUBLIKAMA

Stranice hrvatskih tvrtki često su dostupne na hrvatskom i engleskom jeziku. Taj proces izgleda ovako: copy (test stranice) piše se na izvornom jeziku te se zatim prevodi na drugi jezik. Na jezičnoj razini često viđamo doslovan prijevod umjesto onog u duhu jezika. Zatim je tu kontekst. Imajte na umu da pišete za dvije različite publike koje su odrasle u različitim kulturama. Osim toga, SEO optimizacija se treba prilagoditi za hrvatski i engleski jezik. Na primjer, u osnovi SEO optimizacije su ključne riječi koje se razlikuju za pretraživanje na engleskom i hrvatskom jeziku. Kada prevodimo hrvatske stranice na engleski jezik upravo zato uvijek napominjemo da je riječ o prilagodbi teksta, a ne samo o prijevodu.

7. STRANICA JE ZAPOSTAVLJENA

Zadnja blog objava bila je prije dvije godine. Informacije o proizvodima ili uslugama ne pokazuju stvarno stanje na skladištu ili trenutne usluge koje pružate. Dizajn odaje da stranicu niste mijenjali već dulje od pet godina. Ukratko, dizajn i sadržaj se moraju mijenjati i ažurirati u skladu s promjenama i novostima u vašoj tvrtki, ali i ukupnoj industriji. Zastarjela, neodržavana mrežna stranica ne bi trebala predstavljati vaš rad.

Kakav dojam ostavlja sadržaj i copy vaše mrežne stranice? Vašom stranicom predstavljate se cijelom svijetu, ali je najvažniji dojam koji ćete ostaviti kod ciljane publike – konkretne osobe koja treba vašu uslugu. Navedene stavke mali su dio toga što copywriter uzima u obzir kada piše copy (tekst) za mrežne stranice.

Osim dizajna i samog pisanja, tu je i psihologija prodaje, marketinška strategija, ciljana publika, ali i SEO optimizacija kako bi vas kupci i klijenti mogli pronaći preko Google tražilice. Želite li da vaš web ostavi dobar dojam na vaše posjetitelje? Tekst ne morate pisati sami. Word Nerd piše copy i sadržaj za web stranice dulje od pola desetljeća. Javite nam se za suradnju.