Nakon četiri godine prisutnosti, Glovo trenutno posluje u 29 gradova u Hrvatskoj, a direktor Glovo Hrvatska Drago Cota ističe da tu ne namjeravaju stati. „I dalje želimo učvrstiti svoju prisutnost i nastaviti biti uspješni u gradovima u kojima trenutno poslujemo, ali stalno nam je na umu širenje diljem zemlje, kako bi sve više hrvatskih građana imalo koristi od naše usluge.“

Razgovarala: Marija Sedlar

Ove godine obilježili ste četiri godine poslovanja Glova u Hrvatskoj – što je Glovo želio donijeti na hrvatsko tržište i jeste li u tome uspjeli?

Hrvatska jest i bila je vrlo važno tržište za Glovo od samog početka. Dokaz je činjenica da lokalni Glovo tim kontinuirano dovodi poslovanje na potpuno novu razinu u cijelom ekosustavu – za korisnike, partnere i dostavljače. Naš razvoj je postupan i planski. Što se uspjeha tiče, mogu reći da smo na vrlo dobroj točki našeg razvojnog puta te svakako nastavljamo u tom smjeru jer prepoznajemo golemi potencijal tržišta i iz tog smo razloga predani ulaganju u konsolidaciju našeg poslovanja u Hrvatskoj.

Odaziv tržišta na uslugu koju nudimo bio je nevjerojatan u ove četiri godine, a to smo postigli zahvaljujući izuzetnom lokalnom timu profesionalaca koji aktivno podržavaju naše partnere u širenju poslovanja uz ispunjavanje različitih zahtjeva Glovo korisnika. Zajedno, doista vjerujem, stvaramo brojne prilike za rast lokalnih tvrtki i pozitivan utjecaj na hrvatsko tržište.

Ilustracije radi, u prve četiri godine otkako Glovo posluje na hrvatskom tržištu, dostavljači koji surađuju s platformom isporučili su više od 12 milijuna narudžbi i prešli ukupno 52 milijuna kilometara na svojim biciklima, skuterima i automobilima. I kada čujemo da Glovo dostavlja bilo što, prva je pomisao hrana ili namirnice, ali Glovo je puno više od toga: platforma slijedi svoju misiju da svima omogući jednostavan pristup bilo čemu u njihovim gradovima.

Koji je bio najveći izazov s kojim ste se ovdje susreli?

Glavni izazov za Glovo bilo je kontinuirano prilagođavanje brzom ritmu promjenjivih potreba potrošača. Ipak, zahvaljujući našem globalnom iskustvu, uspješno smo prebrodili sve te brze promjene. Naglašavam još jednom da postoji izvrstan potencijal za rast na lokalnom tržištu, a naša je predanost nastaviti pružati visokokvalitetne i brze usluge podržane stalnim inovacijama u tehnologiji i operacijama.

Suočili smo se i sa stvarnim izazovima poput inflacije i povećanja troškova goriva, koji su utjecali na cijelo gospodarstvo. Međutim, pomno smo pratili ta povećanja, osiguravajući da se radni uvjeti i beneficije za dostavljače koji dostavljaju putem platforme Glovo poboljšavaju svaki mjesec.

Ova i sve naredne godine bit će zahtjevne, ali ćemo se fokusirati na daljnji razvoj i očuvanje vrijednosti koju stvaramo za naše partnere i klijente. Također ćemo se nastaviti fokusirati na povećanje kategorije Q-Commerce i stvaranje veće vidljivosti i vrijednosti za naše usluge općenito, ne samo u restoranima.

Gdje je Glovo danas? S koliko partnera surađujete i gdje vidite prostor za rast?

Jedna od naših snaga je velika pokrivenost u glavnim urbanim područjima Hrvatske, a prednost su naši partneri i dobavljači. Trenutno poslujemo u 29 gradova u Hrvatskoj, čime u osnovi pokrivamo više od polovine urbanog stanovništva zemlje.

No tu ne namjeravamo stati, dapače. I dalje želimo učvrstiti svoju prisutnost i nastaviti biti uspješni u gradovima u kojima trenutno poslujemo, ali stalno nam je na umu širenje diljem zemlje, kako bi sve više hrvatskih građana imalo koristi od naše usluge.

Što se tiče partnera i dostavljača, oni su naša snaga i velika prednost. Trenutno Glovo u Hrvatskoj surađuje s više od tri tisuće partnera i preko dvije tisuće dostavljača koji dostavljaju putem aplikacije.

Kako tvrtka, restoran ili trgovac, postaje partner i prodaje svoju ponudu putem Glova? Koje korake trebaju slijediti?

To je brz i jednostavan proces, s obzirom na to da je širenje mreže partnera prioritet za Glovo. Svi zainteresirani partneri mogu se vrlo brzo prijaviti putem linka. Nakon prijave, naš profesionalni prodajni tim kontaktira partnera radi daljnjeg razgovora. Zatim partner mora dati potrebne informacije, uključujući jelovnik, cijene i fotografije. Naš tim za sadržaj potom stvara trgovinu. Obično je partner dostupan u našoj aplikaciji samo nekoliko dana nakon potpisivanja ugovora. Tijekom cijelog procesa, naši timovi za prodaju i podršku vode partnere, dajući im vrijedne savjete i pomoć za glatku integraciju u Glovo platformu.

Kako posluju dvije Glovo Express trgovine, prepoznaju li ih potrošači kao mjesto svakodnevne kupovine? Kakav je asortiman i planirate li otvarati trgovine i u drugim gradovima Hrvatske?

Glovo trenutno ima dvije Glovo Express trgovine u Zagrebu. Na taj način pokrivamo više od 80 posto područja grada, što je garancija kvalitetne i suvremene isporuke proizvoda našim kupcima. Lansiranje Glovo Express koncepta na hrvatsko tržište i prelazak na novu, višu razinu dostave na zahtjev, za nas je bio ključni trenutak, ali i pozitivan utjecaj na interes naših korisnika, nudeći im ultrabrzu dostava raznih proizvoda.

Kupcima su na raspolaganju tisuće različitih proizvoda različitih kategorija kao što su: voće i povrće, pića, mliječni proizvodi, grickalice, slatkiši, proizvodi za osobnu higijenu, sredstva za čišćenje doma i mnogi drugi. Zahvaljujući našem dobrom poslovanju u trgovini, naš tim priprema narudžbu kupca za manje od tri minute i dostavlja je na kućni prag za manje od 30 minuta, svaki dan, tijekom cijele godine.

Naši podaci pokazuju da dvije Glovo Express trgovine jako dobro posluju i čvrsto vjerujemo da će se taj trend nastaviti. Naši korisnici to vide kao izvrsnu alternativu za praktičnu kupovinu, posebno za svoje last minute potrebe kao što su voda, bezalkoholna pića, grickalice ili mlijeko. Kada govorimo o otvaranju novih trgovina u Hrvatskoj, moram reći da lokalni tim konstantno procjenjuje potrebe naših korisnika i daje sve od sebe da odgovori na njih.

Nedavno ste predstavili novu ponudu Glovo Ads. O kakvoj se usluzi radi, kome je namijenjena?

Kao što sam istaknuo, Glovo kontinuirano radi na novim idejama i projektima. Glovo Ads nudi nove mogućnosti oglašavanja i usluge za partnere i robne marke, integrirane u novu ponudu. Uz alate koje nudi Glovo Ads, kako veliki multinacionalni brendovi, tako i mali restorani i trgovine, mogu ubrzati svoj rast unutar aplikacije i povećati vidljivost među korisnicima.

Na taj način želimo razviti suradnju s brendovima i tvrtkama kako bismo ih podržali u širenju publike, izgradnji lojalnosti korisnika i povećanju prodaje unutar aplikacije. Točnije, uz Glovo Ads, nudimo razne alate za oglašavanje unutar Glovo aplikacije, kao što su sponzorirana pretraživanja, programski oglasi, kreiranje prilagođenih odjeljaka ili bannera ponuda i promocija. Robne marke i partneri vide izvedbu svojih kampanja u stvarnom vremenu, što im omogućuje da dosegnu najrelevantnije kupce i jamče povrat ulaganja.

Prošle ste godine na hrvatsko tržište uveli inicijativu Couriers Pledge. Koja je bila svrha ove inicijative? Što to sve podrazumijeva?

Couriers Pledge niz je inicijativa koje smo osmislili s ciljem poboljšanja iskustva dostavljača koji dostavljaju putem naše platforme. Program je prvi takav u industriji napravljen s ciljem stvaranja pozitivnog utjecaja na sve dostavljače stvaranjem najbolje prakse. Naime, kako bi omogućio pristup većoj sigurnosti i zaštiti za vozače dostave koji surađuju s aplikacijom, Glovo je za njih pokrenuo tečajeve o sigurnosti na cestama.

Tako su od lipnja prošle godine organizirane prezentacije predstavnika policije o prometnim propisima, radionice o e-biciklima te brojne sigurnosne edukacije za vozače dostave. Većina edukacija i prezentacija održana je u Zagrebu, no online edukacije i prezentacije su osigurane za sve vozače koji koriste Glovo platformu u ostalim dijelovima Hrvatske. Kroz ove edukacije Glovo i njegovi partneri podigli su svijest o cestovnoj i osobnoj sigurnosti kod dostavljača i svih ostalih građana.

Također smo pokrenuli program Glovo Club, neprestano razvijajući partnerstva kako bismo korisnicima aplikacije za dostavu omogućili pristup dodatnim popustima. Tako dostavljači koji dostavljaju putem Glova imaju na raspolaganju niz pogodnosti – od popusta u raznim restoranima, autopraonicama ili bike shopovima.

Ove godine svakako namjeravamo proširiti pogodnosti za dostavljače, a oni će nam svojim prijedlozima najviše pomoći. Svim prijavljenim dostavljačima omogućen je i besplatan pristup digitalnoj platformi G-learning na kojoj mogu otkriti desetke tečajeva, od kojih je 20 na hrvatskom jeziku, a njihov broj kontinuirano raste.

Kakve rezultate bilježite nakon više od godinu dana provedbe ove inicijative i kako su je prihvatili dostavljači? Zašto mislite da je važno ulagati u njihovo obrazovanje?

Kako bismo u realnom vremenu saznali mišljenje dostavljača koji voze za Glovo o Couriers Pledgeu, kontinuirano provodimo ankete čiji rezultati pokazuju da su dostavljači vrlo zadovoljni dosadašnjim aktivnostima, što je samo dodatni poticaj da isto nastavimo i obogatimo nizom novih.

U prvoj godini programa u Hrvatskoj, više od 20% flote dostavljača koji dostavljaju putem Glova sudjelovalo je u obuci o sigurnosti na cestama. Kao rezultat toga, u tom razdoblju bilježimo značajan pad prijavljenih šteta od osiguranja, koji je i do 50% manji u odnosu na prethodne mjesece. Istodobno, više od 15% dostavne flote koja dostavlja putem Glova prijavilo se na G-learning tečajeve, a najpopularniji tečajevi su Poslovni engleski, Pametno s novcem, Uvod u digitalni marketing, Upravljanje stresom i Uvod u Excel.

Uloga ovih tečajeva je unaprijediti njihove profesionalne vještine i otključati nove prilike za posao. Svi ovi podaci i reakcije dostavljača govore da je iznimno važno ulagati u njihovu edukaciju, što će Glovo nastaviti s posebnim zadovoljstvom.

Zašto biste savjetovali kupcima da odaberu Glovo? Po čemu se razlikujete od drugih sličnih platformi?

Za korisnike naše aplikacije mnoge su stvari ključne, poput dobre usluge koja uključuje pravovremenu i točnu dostavu. Mi smo, prije svega, tehnološka tvrtka, stoga su algoritmi koje koristimo i naše mogućnosti strojnog učenja jedni od najnaprednijih u industriji. Također, svjesni smo da je za naše kupce brzina isporuke samo jedan od kritičnih faktora. Ističem kvalitetu dostavljača koji koriste našu platformu i naš tim koji neumorno osigurava da na ulicama uvijek ima dovoljno dostavljača da udovolje potražnji.

Trudimo se da korisničko iskustvo s našom aplikacijom bude besprijekorno i jednostavno. Osim navedenog, strateški gradimo svoje partnerstvo i poznati smo kao pouzdani partneri, što nas izdvaja od ostalih. Unatoč tome, bili smo multikategorijska platforma od prvog dana i činjenica da imamo opciju ‘Bilo što’, koja pomaže našim korisnicima da imaju pristup doslovno svemu u svome gradu, velika je razlika.

Glovo također ima snažan društveni angažman, ulažući u zajednicu u kojoj smo aktivni. Stoga smo društveni utjecaj uključili u naš poslovni model, pokrenuvši Impact Fund, inicijativu kroz koju izdvajamo mali dio prihoda po svakoj narudžbi za financiranje projekata i inicijativa s društvenim utjecajem.

Cilj nam je učiniti našu platformu, partnere i dostavljače dostupnima nevladinim organizacijama i projektima društvenih poduzeća. Kada je riječ o Hrvatskoj, partnerstvo s nevladinim organizacijama poput Caritasa i Projekta Sreća (dugogodišnja partnerstva) te s Domom Dubrava razvijeno je na području Zagreba i Splita, kako bi se isporučivale stotine dostava mjesečno ugroženim članovima našeg društva. Izuzetno nam je drago što na ovaj način možemo pomoći i aktivno sudjelovati u društveno odgovornim projektima.