U svoju 107. godinu Zvijezda je ponosno ušla kao kompanija čijih se pet brendova, prema BRANDscore ljestvici snage brendova istraživačke agencije Ipsos, nalazi na listi top 10 najjačih u Hrvatskoj. „Iza tog uspjeha stoji predan rad i kontinuirano osluškivanje potreba potrošača te praćenje globalnih trendova. Najviše standarde i kontinuitet kvalitete Zvijezda jamči kontinuiranim ulaganjima i sustavima osiguranja kvalitete“, ističe Tomislav Alagušić, predsjednik Uprave Zvijezde plus.

Razgovarala: Marija Sedlar

Zvijezda obilježava 107 godina postojanja – s kakvim poslovnim rezultatima ste dočekali ovu godišnjicu? Što je trenutno u fokusu poslovanja Zvijezde?

Zvijezda je danas, kao i prije 107 godina, sinonim kvalitete s potpisom tradicije, a naši proizvodi, ulje, margarin i majoneza, izrasli iz srca suncokreta, nezaobilazni su dio svakodnevne prehrane. Upravo su Zvijezdini proizvodi prvi izbor domaćih potrošača, što godinama potvrđuju i rezultati nezavisnih istraživanja stručnih agencija. U svoju 107. godinu Zvijezda je ponosno ušla kao kompanija čijih se pet brendova, prema BRANDscore ljestvici snage brendova, nalazi na listi top 10 najjačih u Hrvatskoj. Za rođendan smo od potrošača dobili najbolji mogući poklon i potvrdu kvalitete koja traje dulje od jednog stoljeća.

Koji su Zvijezdini top brendovi?

Zvijezda je zavladala BRANDscore listom koja ukazuje na snagu brendova u Hrvatskoj. Prema odabiru potrošača, među top 10 brendova po snazi na hrvatskom tržištu pet mjesta pripalo je Zvijezdi. Pobjednica je Zvijezda majoneza, a slijede je suncokretovo ulje na trećem mjestu, tvrdi margarin na šestom, ketchup na sedmom mjestu i Margo na devetom mjestu. Iza tog uspjeha stoji predan rad i kontinuirano osluškivanje potreba potrošača te praćenje globalnih trendova. Najviše standarde i kontinuitet kvalitete Zvijezda jamči kontinuiranim ulaganjima i sustavima osiguranja kvalitete.

Zašto su Zvijezdini brendovi tako visoko pozicionirani kod potrošača? Što stoji iza njihovog uspjeha i dugoročnog trajanja na tržištu?

Prepoznatljivi i osobito cijenjeni Zvijezdini proizvodi nastali su temeljem dugogodišnjeg iskustva, jedinstvenih receptura, praćenja nutricionističkih trendova i najsuvremenije tehnologije. Upravo zato Zvijezda ima tradiciju inovacija dulju od stoljeća i predvodi trendove na domaćem tržištu.

Na koliko tržišta izvozite? Planirate li izlazak na nova tržišta?

Zvijezdini proizvodi su prisutni na više od 20 tržišta od čega je najznačajniji izvoz na tržišta u regiji, a značajno je porastao i izvoz na tržište Europske unije. Proizvodi Planet of Plants mogu se pronaći na slovenskom i srpskom tržištu, a ovu smo godinu počeli ulaskom na mađarsko tržište na kojem je trgovački lanac Auchan u svoju ponudu uvrstio puni asortiman naše linije. Također, krenuli smo sa značajnim izvozom u Švedsku. Cilj nam je upoznati švedske potrošače s vrhunskom kvalitetom Zvijezda proizvoda i upravo zbog toga smo trenutno fokusirani na izradu deklaracija na švedskom jeziku kako bismo olakšali pristup Zvijezda proizvodima.

Kako je nastala prva hrvatska linija proizvoda biljnog podrijetla Planet of Plants? Zašto ste se odlučili na ovaj korak?

U Zvijezdi se ponosimo svojom tradicijom i brojnim inovacijama koje smo predstavili potrošačima, a linija Planet of Plants jedna je od njih. Jednostavno je, radi se o globalnom trendu, sve više ljudi, a posebno mladih, traži proizvode koji ne sadrže namirnice životinjskog podrijetla, a naša linija pri tome nema ni gluten, mlijeko, jaja ili med. Planet of Plants nastao je uz zajedničke napore Zvijezde i PIK Vrbovca, obje su kompanije u proces uključile vrhunske stručnjake i rezultat je prva domaća plant-based linija. Ulazak u sektor plant-based proizvoda otvorio nam je veliko tržište i dobri rezultati na početku potaknuli su nas na daljnje razvijanje proizvoda i širenje u inozemstvo.

Kao što sam spomenuo, trenutno se, osim u Hrvatskoj, proizvodi Planet of Plants mogu pronaći na slovenskom, srpskom i mađarskom tržištu. Iduće godine se planiramo širiti i na druga inozemna tržišta s još većim asortimanom proizvoda, a posebno su nam zanimljiva dodatna tržišta unutar Europske unije na koja se i fokusiramo u narednom razdoblju. Inovativnost i kvaliteta Planet of Plants proizvoda prepoznata je i na međunarodnoj razini. Vodeća svjetska agencija za istraživanje tržišta Mintel uvrstila je Planet of Plants namaz s konopljinim uljem i sjemenkama konoplje kao primjer inovacije u plant-based segmentu svog izvještaja ‘A year of innovation in butter, spread and oils 2021’ u EMEA regiji.

Kakve rezultate bilježite s proizvodima biljnog podrijetla – kakav je feedback potrošača? Jesu li oni dovoljno educirani o ovakvim proizvodima? Planirate li širenje asortimana?

Domaći potrošači tek otkrivaju segment plant-based proizvoda. Zvijezda i PIK Vrbovec kompanije su s dugačkom tradicijom inovacija i visokim povjerenjem potrošača, zbog čega je Planet of Plants linija vrlo brzo prepoznata na domaćem tržištu. Prema istraživanju brand awarenessa koje je provedeno u rujnu 2021. godine, Planet of Plants je u svega nekoliko mjeseci prisustva na policama domaćih trgovina ostvario odlične rezultate. Počeli smo sa sedam proizvoda, danas ih je u liniji Planet of Plants 11, a već do kraja ove godine bit će ih još više. Svakako nastavljamo raditi na asortimanu, kao i uvijek prateći globalne trendove te pazeći na ukus te želje i potrebe domaćih potrošača.

Posljednjih je godina kod potrošača diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, primjetan rast trenda zdrave prehrane, koja podrazumijeva praćenje podrijetla proizvoda, smanjeni udio šećera i soli, što manji postotak dodanih aditiva. U kojoj mjeri prilagođavate asortiman tim potrebama potrošača?

Zvijezda sluša svoje potrošače i inovacijama odgovara na njihove potrebe dok istovremeno pratimo globalne trendove, čemu je dokaz linija Planet of Plants. Nedavno smo tržištu predstavili Zvijezda ketchup s 0% dodanog šećera i 50% manje kalorija, ali kako mi u Zvijezdi volimo reći, s jednako bogatim i dobro poznatim okusom.

Naš razvojni tim radio je više od godinu dana na novom proizvodu jer nam je bilo važno zadržati tradicionalan i dobro prepoznatljiv okus Zvijezda ketchupa zbog kojeg ga potrošači i biraju. Testirali smo recepture, i kada smo pronašli najbolju, predstavili smo potrošačima ketchup bez dodanog šećera i sa značajno smanjenim udjelom kalorija. Relativno u isto vrijeme razvili smo novi proizvod u liniji Omegol – Omegol B1 namaz.

Uz već prisutne Omega- 3 i Omega-6 masne kiseline po kojima je Omegol linija poznata, novi Omegol sadrži i vitamin B1 koji doprinosi normalnoj funkciji rada srca. Ponosni smo što Omegol B1 doprinosi normalnoj funkciji rada srca i upravo zbog toga može nositi odobrenu zdravstvenu tvrdnju – Za zdravlje srca.

Zvijezda je dobitnik certifikata Poslodavac Partner. Koliko imate zaposlenika, koje im mogućnosti nudite za razvoj karijere?

Zvijezdina 442 zaposlenika marljivim radom stvaraju novu budućnost, što je prema našem uvjerenju obaveza svih generacija. Zvijezda nije toliko velika kompanija te kroz investicije u automatizaciju pridonosimo tome da kvalitetni zaposlenici koji trenutno rade u Zvijezdi tu i ostanu, što nam je uvijek i cilj. Na tom tragu, imajući u vidu dobrobit zaposlenika, Zvijezda kontinuirano ulaže u poboljšanje ukupnih uvjeta rada i radnog okruženja.

Nedavno smo uveli novi model upravljanja ljudskim potencijalima koji potiču izvrsnost, razvoj kompetencija i karijernog puta te doprinose napredovanju, radnoj uspješnosti, uključenosti i zadovoljstvu djelatnika. U skladu s tim inicijativama dobili smo certifikat Poslodavac Partner na koji smo ponosni. Uz investicije, neizostavan preduvjet za daljnji uspjeh su kvalitetni i motivirani zaposlenici. Smatram da je nužno stečeno stoljetno znanje u proizvodnim i tehnološkim procesima prenijeti na ljude koji će nastaviti tu tradiciju.

Održivo poslovanje visoko je na listi prioriteta kompanija, a i potrošači biraju brendove i kompanije koje brinu o okolišu i zajednici u kojoj djeluju. Što Zvijezda poduzima po tom pitanju i zašto je važno poslovati održivo?

Zvijezda je svjesna kako iza njezina uspjeha stoji dugogodišnje povjerenje potrošača. Stoga beskompromisno inzistiramo na kvaliteti postojećih i novih proizvoda kao i na aktivnom doprinosu zajednici u kojoj poslujemo. Među našim brojnim suradnjama, najpoznatije su suradnje s Udrugom za sindrom Down koja traje već sedam godina te s Udrugom slijepih Zagreb.

Kakvi su planovi za sljedeću godinu?

Inovacije su naš modus operandi, tako planiramo i u sljedećoj godini. Nastavljamo raditi na Planet of Plants asortimanu, kao i uvijek prateći globalne trendove te pazeći na ukus te želje i potrebe domaćih potrošača. U planu su nove investicije u proizvodnju općenito, a koje će nam omogućiti otvaranje novih tržišta te tako doprinijeti rastu izvoza u ukupnoj strukturi prodaje.