Mađarska najavljuje mjere protiv prikrivenog podizanja cijena hrane

Mađarska vlada tražit će od ožujka od velikih maloprodajnih tvrtki da kupce upozore na smanjeno pakiranje prehrambenih kako bi iskorijenila praksu prikrivenog podizanja cijena.

Mađarska je u prvom tromjesečju prošle godine zabilježila inflaciju od rekordnih 25 posto, najveću među članicama Europske unije i pokušava pomoći gospodarstvu u uvjetima slabljenja kupovne moći građana, primjećuje Reuters.

Promet u mađarskoj maloprodaji porastao je u studenom za 0,8 posto u odnosu na listopad kada je bio smanjen za 0,3 posto. U odnosu na studeni 2022. bio je manji za 5,4 posto, pokazali su ovotjedni podaci. Unatoč oporavku na mjesečnoj razini, promet je u prvih 11 prošlogodišnjih mjeseci bio za 8,7 posto manji u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine budući da je potrošnja građana smanjena.

Vlada premijera Viktora Orbana nastoji oživjeti gospodarstvo, koje je u trećem tromjesečju poraslo na kvartalnoj razini prvi puta u godinu dana. Osim toga, približavaju se i parlamentarni i izbori za Europski parlament, podsjeća Reuters. “U proteklim mjesecima pojačanu je pozornost u nekoliko zemalja privuklo smanjeno pakiranje pojedinih proizvoda, uz istu ili čak višu cijenu”, objavilo je ministarstvo. Zbog te obmanjujuće prakse potrošači za svoj novac dobivaju manje proizvoda, ističu u ministarstvu.

Prema novim propisima koji će od ožujka biti na snazi ​​dva mjeseca, trgovci hranom s godišnjim prometom većim od milijardu forinti (2,9 milijuna dolara) morat će isticati upozorenja o cijenama proizvoda u manjem pakiranju u odnosu na razdoblje između 1. siječnja 2020. i 1. srpnja 2023. godine.

Proizvođači hrane, uvoznici i dobavljači također će morati obavijestiti trgovce na malo o manjem pakiranju.

“Iako vjerujemo da će se kućanstva u početku usredotočiti na razduživanje i popunjavanje rezervi, potrošnja bi također mogla početi rasti”, rekli su ekonomisti ING-a, komentirajući najnovije podatke iz maloprodaje. “No, da bi promjena bila značajna i dugotrajna, treba prvo vratiti povjerenje potrošača, što je dugotrajniji proces”, mišljenja su ekonomisti. (Hina)