Bomboni: Akcije u velikoj mjeri potiču kupce na kupovinu

Većina učestalih korisnika tek u trgovini odluči koje bombone će kupiti i akcije ih potiču na kupnju. Čak 40% njih voli isprobavati nove vrste bombona, a 35% ih koristi samo za osvježavanje daha.

Kategoriju bombona konzumira 67% građana Hrvatske u dobi od 16. do 64. godine. Trend konzumacije se nije značajno promijenio u proteklih 10 godina. U kategoriji imamo najviše heavy korisnika koji jedu bombone jednom tjedno i češće (26%), a najmanje medium korisnika (17%) koji jedu bombone od jednom do 2-3 puta mjesečno.

Light korisnika koji bombone konzumiraju rjeđe od jednom mjesečno je 25%. Ima 33% građana koji ne konzumiraju bombone. Tek za 28% korisnika kategorije je važan brend bombona koji kupuju, a samo 13% je lojalno nekom brendu, pokazuju rezultati istraživanja BRANDpuls istraživanja agencije Ipsos prikupljeni u drugoj polovini 2023.

TKO SU HEAVY KORISNICI?

Bombone učestalo konzumiraju podjednako muškarci i žene u svim dobnim skupinama, nešto iznad prosjeka pripadnici mlađih dobnih skupina. Isto tako su i popularniji u kućanstvima s djecom. Po svom životnom stilu, ovi korisnici su pratitelji trendova – pripadnici ovog segmenta pokazuju interes za zbivanja u svijetu estrade gdje pronalaze modele kojima izražavaju svoju osobnost kupujući proizvode koji su u trendu.

Brinu o svom izgledu i skloni su dijetnoj prehrani kako bi održali formu i ljepotu, a tek potom svoje zdravlje. Kada kupuju, svrhovitost i kvaliteta proizvoda im je manje važna i manje se vežu uz pojedine robne marke. Najdraža glazba im je domaća pop glazba i narodna glazba. Učestali korisnici bombona iznad prosjeka koriste još neke kategorije, poput energetskih i sportskih pića, ledenog čaja i čokoladica.

Koriste društvene mreže svakodnevno (75%), najviše ih ima Facebook, Instagram i TikTok račune. Najviše njih prate influencere na Facebooku i Instagram, a najzanimljiviji su im oni koji se bave kuhanjem i slasticama te vježbanjem i šminkom.

STAVOVI O KATEGORIJI

Većina učestalih korisnika tek u trgovini odluči koje bombone će kupiti i akcije ih potiču na kupnju. Čak 40% njih voli isprobavati nove vrste bombona, a 35% ih koristi samo za osvježavanje daha. Za osvježavanje daha bombone najčešće koriste stariji građani iz Sjeverne Hrvatske.

BRANDUSAGE

Osim općenitog praćenja kategorije bombona, unutar BRANDpuls istraživanja prate se i brendovi. Najvažniji indikator koji pratimo svakako je razina korištenja (usage), marketinški indikator koji najbolje govori o vitalnosti brenda. Praćenje korištenja je važno za procjenu potrošačke mase na koju u određenom trenutku možemo računati. Korisnik brenda koristio je isti u posljednjih mjesec dana. Promatrano na heavy korisnicima bombona, najveći broj korisnika su imali Ki-ki bomboni, zatim Bronhi i Haribo bomboni.