PwC: Potrošači spremni platiti 9,7% premije za održivost, čak i uz zabrinutost za troškove života i inflaciju

Prema PwC-ovom istraživanju “2024 Voice of the Consumer”, objavljenom jučer, potrošači su spremni potrošiti u prosjeku 9,7% više na održivo proizvedenu ili nabavljenu robu, čak i uz zabrinutost za troškove života i inflaciju.

Istraživanje, koje je prikupilo gledišta više od 20.000 potrošača iz 31 države i teritorija, pokazalo je da gotovo devet od deset (85%) potrošača iz prve ruke doživljava razorne učinke klimatskih promjena u svom svakodnevnom životu i daju prioritet potrošnji koja integrira prakse usmjerene na održivost.

No dok su potrošači usredotočeni na održivost, oni su također opterećeni pritiscima troškova života. Jedna trećina (31%) potrošača navodi inflaciju kao najveći rizik za njihove potrošačke navike tijekom iduće godine, dok 62% navodi da će najznačajniji porast potrošnje tijekom sljedećih šest mjeseci biti na namirnice jer inflacija utječe na rast cijena osnovnih dobara.

Sabine Durand-Hayes, globalna voditeljica usluga za potrošačka tržišta iz PwC-a Francuska, rekla je: „Potrošači sve više osjećaju pritisak inflacije i rasta cijena osnovnih dobara kao što su namirnice, no u tom kontekstu prednost daju proizvodima koji su proizvedeni i nabavljeni na održiv način. Iako potrošači traže jeftinije, generičke opcije za osnovne potrepštine, oni ipak navode spremnost platiti 9,7% više za održivost. U godini koja je pred nama, poduzeća moraju postići delikatnu ravnotežu između pristupačnosti potrošačima i utjecaja na okoliš ako žele pronaći i zadržati potrošače. Također morat će ojačati svoj digitalni angažman i pružanje usluga, osobito jer sve više potrošača kupuje proizvode izravno putem društvenih medija.”

Aleksandar Stevanović, direktor u Odjelu za poslovno savjetovanje za sektor robe široke potrošnje za JIE, komentirao je: „Iskustvo fizičke kupnje i dalje je dominantan prodajni kanal, ali je kupnja putem pametnog telefona u porastu. Potrošači i dalje traže fizičko iskustvo kupnje i osobnu povezanost, osobito pri otkrivanju novih robnih marki. Ključ izgradnje povjerenja potrošača i zadovoljstva u iskustvu fizičke kupnje je u tehnološkom osnaživanju. Stoga vlasnici robnih marki i trgovci na malo moraju prihvatiti fleksibilniju višekanalnu strategiju kako bi ispunili rastuća očekivanja potrošača za dinamičnom kombinacijom iskustva internetske i fizičke kupnje. Također, trebali bi ciljano ulagati u talentirano osoblje i tehnologiju, kako bi poboljšali iskustvo kupnje i stekli povjerenje.”

Više od četiri petine (80%) potrošača spremno je platiti više za održivost, čak i uz pritiske na troškove života

Potrošači sve više daju prednost održivosti u svojim navikama potrošnje, budući da gotovo devet od deset (85%) kaže da doživljavaju razorne učinke klimatskih promjena u svojim životima. 46% kaže da kupuju više održivih proizvoda kako bi smanjili njihov utjecaj na okoliš. Koraci koje potrošači kažu da su osobno poduzeli uključuju, između ostalog: promišljeniju kupnju s ciljem smanjenja ukupne potrošnje (43%), jedenje drugačije hrane (32%), manje ili drugačije putovanje (31%) ili kupnja (ili planiranje kupnje) električnog vozila (24%).

Više od četiri petine (80%) potrošača kaže da su spremni platiti više za održivo proizvedenu ili nabavljenu robu. Što se tiče cjenovne premije, neki su potrošači spremni platiti u prosjeku 9,7% više za robu koja ispunjava posebne ekološke kriterije, uključujući proizvode iz lokalnih izvora, izrađene od recikliranih ili ekološki prihvatljivih materijala, proizvedene u opskrbnom lancu s nižim ugljičnim otiskom i više. Međutim, to se možda neće pretvoriti u stvarnu potrošnju zbog čimbenika koji uključuju, između ostaloga, inflaciju, makroekonomsku volatilnost i zabrinutost za troškove života.

Potrošači procjenjuju prakse održivosti proizvođača kroz opipljive karakteristike, uključujući: metode proizvodnje i recikliranje (40%), ekološki prihvatljivo pakiranje (38%) i pozitivan utjecaj na očuvanje prirode i voda (34%). Potrošači također planiraju povećati konzumaciju svježeg voća i povrća (52%) i smanjiti unos crvenog mesa (22%).

Raste potrošnja potaknuta društvenim mrežama, iako je povjerenje u tehnološke platforme izvor zabrinutosti

Značaj društvenih medija kao primarnog izvora svijesti o robnoj marki i potrošnje proizvoda porastao je: 46% potrošača kupilo je proizvode izravno putem društvenih medija, što je porast u odnosu na 21% u 2019. Cijelo to vrijeme, 67% koristi društvene medije za otkrivanje novih marki, a 70% traži recenzije kako bi provjerili poduzeće prije kupnje. Utjecajnici na društvenim mrežama nastavljaju poticati prodaju, a 41% ispitanika navelo je da je slavna osoba ili utjecajnik utjecao na njihovu odluku o kupnji.

No dok tehnološke platforme oblikuju navike potrošača, one također potiču zabrinutost. Značajnih 83% ispitanika kaže da je zaštita njihovih osobnih podataka jedan od najvažnijih čimbenika za stjecanje njihovog povjerenja, a 80% napominje da zahtijevaju jamstva da njihovi osobni podaci ostaju privatni. Samo 52% uvjereno je da razumiju kako se njihovi podaci pohranjuju ili dijele. 

O istraživanju: PwC-ovo istraživanje „2024 Voice of the Consumer” temelji se na uvidima prikupljenim tijekom 15 godina istraživanja potrošača prikupljanjem perspektiva više od 20.000 potrošača u 31 državi i teritoriju o pitanjima u rasponu od prihvaćanja tehnologije, pronalaženja vrijednosti za novac, povratka u fizičke trgovine, otvorenosti o podacima, brizi za okoliš i još mnogo toga. Cijelo istraživanje i rezultate možete pročitati na pwc.com.