„Kultura ispijanja kave kod nas – koju Franck dugi niz godina potiče i njeguje – ima svoje posebnosti, a potrošači imaju izgrađene navike i očekivanja na koja treba znati odgovoriti kvalitetnom ponudom i cjelovitom uslugom, što mi u Francku uspješno činimo“, poručuje Mislav Žižanović, regionalni trade marketing menadžer u tvrtki Franck d.d.
Razgovarala: Marija Sedlar
Tijekom studija agroekonomike na Sveučilištu J.J. Strossmayera u Osijeku, Mislav Žužanović radio je različite honorarne, studentske poslove, od građevinskih radova i arheoloških iskapanja do rada u proizvodnji i poslova merchandisinga, odnosno različitih promotivnih aktivnosti na prodajnim mjestima. Time je, kako danas priznaje, stekao neprocjenjiva iskustva, što mu je kasnije uvelike definiralo i usmjerilo karijeru prema trade marketingu.
„Krajem studija zaposlio sam se u tvrtki Red Bull Adria gdje sam radio u odjelu Consumer Collectinga te kao prodajni predstavnik. Nakon toga prelazim u tim Heinekena Hrvatska gdje sam u pet godina prošao različite pozicije unutar odjela prodaje i trade marketinga. Francku se pridružujem početkom 2016. kao regionalni trade marketing menadžera i tu upravljam izvrsnim timom ljudi zaduženih za marketing i BTL aktivnosti unutar HoReCa kanala prodaje. Ono što me u ovome poslu motivira i pokreće je dinamičnost i veliki prostor za kreativnost, a sve što radimo – od postavljanja ciljeva za svaki pojedinačni projekt i ideje pa sve do realizacije, jasno je povezano i usmjereno na rezultate. S obzirom na specifičnosti HoReCa kanala prodaje, ova pozicija je multidisciplinarna i često zahtjeva učinkovito rješavanje kompleksnih situacija jer se naši proizvodi, posebice kava, konzumiraju u različitim prigodama i načinima pripreme.“
Mislav ističe kako je u Francku, osim vrhunske sirovine koju koriste u svojim proizvodima, „iznimno važan savršeno pokriven ‘route to market’ – dostava robe na najučinkovitiji mogući način do naših kupaca, servisni tim koji pokriva postavljanje aparata i opreme te 24-satno preventivno održavanje i hitne intervencije koje su ključne u razdobljima povećanog prometa. Ovo posebno dolazi do izražaja kod nas u Francku jer samo u Hrvatskoj pokrivamo oko 7500 šankova, što je oko 50% tržišta kave u zrnu i što zahtijeva jako dobro uhodan sustav“.
„Posebno nam je u fokusu percepcija kvalitete naših proizvoda što ovisi o konačnom proizvodu, primjerice šalici espressa koja se servira gostu u ugostiteljskom objektu, što za sobom povlači važnost barističkih vještina i znanja. To je ta specifičnost industrije u kojoj radim jer nije dovoljno samo ohladiti piće i poslužiti ga. To smo prepoznali još davno, prije 15-ak godina, kada smo uspostavili ‘Franck barističku akademiju’ s našim profesionalnim baristima koji se kontinuirano usavršavaju. Kao dio mog tima, oni su, između ostalog, zaduženi za provedbu različitih modula edukacija, ovisno o potrebama naših kupaca. Također, s obzirom da smo proizvodna kompanija, Trade Marketing odjel je ključan za povezivanje i koordinaciju poslovnih procesa između mnogo različitih odjela kao što su proizvodnja, nabava, prodaja, marketing, IT, financije i računovodstvo.“
DOBRO UHODAN TIM
Tim koji Mislav vodi broji šest stručnjaka – četiri profesionalna barista i voditelja barističkog tima te trade marketing specijalista. Kaže da je riječ o jako dobro uhodanom timu koji se odlično nadopunjuje, što je posebno važno s obzirom da pokrivaju cijelu regiju, ali i zbog činjenice da rade u jednoj od najpropulzivnijih industrija gdje se trendovi jako brzo mijenjaju i gdje je nužno uvijek biti u tijeku. „Svaki dan je drugačiji jer je tržište vrlo dinamično, ali ga obavezno počinjemo na isti način – zajedničkom kavom (uglavnom espressom) i razgovorom.
Kava, kao i čaj, spada među najkompleksnije proizvode u FMCG sektoru tako da je rad u Francku izuzetno složen, ali jednako tako zanimljiv, izazovan i inspirativan
Naravno, uz nezaobilaznu rutinsku operativu, svaki dan donosi nešto novo. Trenutno je u tijeku kampanja promocije Franck Cappuccina pripremljenih na hladni način. Naime, u skladu s trendovima hladnih, desertnih napitaka, krenuli smo s hladnim verzijama naših instant cappuccino napitaka što su potrošači jako dobro prihvatili. Ovaj smo projekt pokrenuli prije četiri godine s razvojem atraktivnih recepata i načina pripreme naših instant cappuccina koji u ljetnim mjesecima dobivaju svoje hladne inačice i koji su dostupni u kafićima diljem Hrvatske. Dakle, uz stalne inovacije u razvoju novih proizvoda, usmjereni smo i na inovacije u segmentu pripreme i konzumacije naših napitaka. Svake godine lansiramo nove verzije hladnih cappuccina pa tako prodaja instant Franck Cappuccina u ljetnoj sezoni, u prosjeku, bilježi porast od čak 20 posto zbog čega smo kao tim jako ponosni na ovaj projekt. Naravno, u skladu s trendovima, prije nekoliko smo godina predstavili i cold-brew kavu te različite varijante alkoholnih i bezalkoholnih „cold-brew“ koktela“, napominje Mislav.
RAD NA JAČANJU PORTFELJA
Kao lideri na tržištu, Mislav ističe da u Francku uvijek nastoje kreirati trendove te učiniti svoje proizvode zanimljivijima kupcima i potrošačima. „Tržište kave je iznimno konkurentno kako u svijetu, tako i kod nas, a kava je sveprisutna i duboko ukorijenjena u našoj kulturi. Stoga ovaj posao predstavlja veliko zadovoljstvo, ali jednako tako i veliki izazov s obzirom na dinamičnost i očekivanja. Kultura ispijanja kave kod nas – koju Franck dugi niz godina potiče i njeguje – ima svoje posebnosti, potrošači izgrađene navike i očekivanja na koja treba znati odgovoriti kvalitetnom ponudom i cjelovitom uslugom. Osim toga, svako tržište koje pokrivam ima neke svoje specifičnosti pa je tako dobro poznavanje tih posebnosti ključno za pravilan pristup“, pojašnjava Mislav te dodaje kako je ova pozicija višestruko ispunila njegova očekivanja jer mu je omogućila rad na različitim tržištima što uvelike proširuje vidike prilikom sagledavanja poslovnih izazova i prilika.
Kava, kao i čaj, spada među najkompleksnije proizvode u FMCG sektoru tako da je rad u Francku izuzetno složen, ali jednako tako zanimljiv, izazovan i inspirativan. Kada su u pitanju skorašnji planovi, Mislav otkriva da ih je zaista mnogo: „Svakako ćemo i dalje raditi na jačanju portfelja gdje ćemo nastaviti graditi lidersku poziciju u svim kanalima. U centru pažnje nam je potrošač. Ono što primjećujemo, i što nas jako veseli, je činjenica da gosti sve više prepoznaju važnost i ulogu kvalitetnog barista koji će im pripremiti odličnu kavu, a ovo zvanje postaje sve zanimljivije i atraktivnije kod nas.
U skladu s time, prvi smo na tržištu pokrenuli regionalno regionalno barističko natjecanje kojim uključujemo bariste iz gotovo 15.000 ugostiteljskih objekata u regiji, čime nastojimo dodatno podizati razinu kvalitete na tržištu toplih napitaka kod nas i u regiji. S tim ciljem osmislili smo i Franck Barista Club, platformu kojom ćemo okupiti sve one ugostiteljske objekte koji se, u svome pristupu kavi, posebno ističu po izvrsnosti.“ Svoje slobodno vrijeme Mislav najradije provodi u krugu obitelji, a uz fitness, trčanje i ronjenje obavezno se nađe vremena i za poneku dobru knjigu, većinom stručne literature. Putovanja na mjesta na kojima nikad nije bio, kaže za kraj, najbolji su odmor za um, duh i tijelo.