Nizozemski pivar Heineken preliminarno je u srijedu izvijestio da mu je prihod smanjen u trećem tromjesečju, odražavajući slabije rezultate na tržištima azijsko-pacifičke regije.
U razdoblju od srpnja do rujna Heinekenov prihod pao je za 5,5 posto, na 9,1 milijardu eura. Kada se isključe trošarine, smanjen je za 6,1 posto, na 7,5 milijardi eura.
Kada se isključe promjene valutnih tečajeva i jednokratne stavke, brojke pokazuju stopu rasta neto prihoda za 3,3 posto.
Obujam prodaje piva uvećan je u ljetnom tromjesečju za samo 0,7 posto, zakočen slabijim rezultatima na ključnim tržištima azijsko-pacifičke regije i Sjeverne i Južne Amerike koji su zasjenili poboljšanje u Europi i dobre rezultate u Africi i na Bliskom istoku.
“Rezultati našeg poslovanja i dalje su u skladu našim ukupnim planom, unatoč izazovnim potrošačkim i sektorskim trendovima na pojedinim tržištima”, rekao je izvršni direktor Dolf van den Brink.
U veljači bili su upozorili na neizvjesne prognoze za dva važna tržišta, Vijetnam i Nigeriju, gdje su lani bilježili slabije rezultate zbog pogoršanog gospodarskog okruženja. Na početku 2024. prodaja je na oba tržišta porasla po dvoznamenkastim stopama, odražavajući nisku poredbenu osnovicu u 2023.
U preliminarnim rezultatima za treće tromjesečje uprava je potvrdila da u ovoj godini očekuje rast organske operativne dobiti u rasponu od četiri do osam posto. U 2023. iznosila je 1,7 posto. (Hina)