Ecommerce – veliki push up za globalni uspjeh Huaweija

Huawei je 2016. stavio brend Honor na američko tržište lansirajući ecommerce stranicu hihonor.com, usmjerivši prodaju pametnih telefona na velike ecommerce platforme poput: BestBuy, Newegg, Amazon i Wal-Mart, ciljajući na milenijalce.

Piše: Jelena Pintar, PR&Digital Specialist, Ceneje d.o.o.

„Ljubav“ između SAD-a i Huaweija seže puno prije dolaska predsjednika Donalda Trumpa na vlast. Naime, ova kineska telekom kompanija bila je i prije Trumpove administracije optužena za industrijsku špijunažu od strane američkih tvrtki. Motorola je još 2010. godine optužila Huwei za industrijsku špijunažu, a već sljedeće godine Huawei „uzvraća udarac“ i tuži Motorolu Solutions. Tom je tužbom Huawei želio spriječiti prodaju poslovanja bežične mreže Nokia Siemens Networks. Takva prodaja značila bi prijenos poslovnih tajni, znanja i informacija od Huawei njenim konkurentima, tvrdi izvor na WikiLeaks.

Zanimljivo, krajem svibnja ove godine japanska telekom tvrtka SoftBank Corp. objavila je da za svog dobavljača više ne želi Huawei i odabrala je tvrtke Nokia i Ericsson za novu generaciju bežične mreže, prenosi The Japan Times. U starijim dokumentima koji se nalaze na WikiLeaks, stoji kako Huawei u 2011. godini ima u posjedu više od 49.000 patenata diljem svijeta. Huawei je već tada poslao jasnu poruku da planira rasti na tržištu i da je više od običnog pružatelja jeftine kineske opreme.

VELIKE ECOMMERCE PLATFORME

U 2013. godini Huawei više nije mogao ignorirati jednu manju tvrtku pod nazivom Xiaomi Inc. Xiaomi je internetska tvrtka (osnovana 2010.) pametnim telefonima i hardverom koji je povezan s IoT platformom. Ova tvrtka svoj ogroman uspjeh ostvarila je u kratkom vremenskom periodu zahvaljujući upravo razvoju ecommerca. S fokusom isključivo na online prodaju, prema podacima Gartnera, u 2014. godini Xiaomi je prodala gotovo sličnu količinu pametnih telefona kao i Huawei – Xiaomi je prodao 15,8 milijuna telefona, a Huawei 15,9 milijuna. Iste, 2013. godine, Huawei kreira brend pod nazivom Honor koji će se prodavati isključivo online kako bi konkurirao Xiaomi.

Tri godine kasnije Huawei stavlja Honor na američko tržište lansirajući ecommerce stranicu hihonor. com (koja danas više nije u funkciji). Huawei je usmjerio prodaju pametnih telefona na online prodaju i to na velike ecommerce platforme poput: BestBuy, Newegg, Amazon, Wal-Mart i druge, ciljajući na milenijalce. Huawei je 2017. postigao globalni uspjeh upravo zahvaljujući razvoju ecommerca. Zbog toga je prestigao čak i Apple Inc. kao proizvođača telefona i pozicionirao se na mjesto vodećeg globalnog dobavljača telefonske opreme. Već je sljedeće godine Huawei uspio prodati 200 milijuna pametnih telefona i postati treći najveći smartphone brend na svijetu.

5G I ŽELJA ZA DOMINACIJOM

U području razvoja mrežnih protokola, SAD je jedina supersila koja vodi stvaranje međunarodnih standarda. Velika Britanija, Francuska, Njemačka, Japan i Kina pripadaju drugoj skupini. Među tim zemljama, Kina je jedina koja ima sposobnost razvijanja i konkuriranja SAD-u na mrežnom protokolu. Podsjetimo se, SAD je u vlasništvu Echelona – nadzornog sustava koji prati 90% komunikacija diljem svijeta. Prema napisima medija, Kina je ‘naljutila’ SAD izazivajući ih na postavljanje viših tehnoloških standarda i informacijskih tehnologija. Na čelu s Huaweijem, kineska 5G tehnologija premašila je Europu i europske zemlje morale su usvojiti Huawei tehnologiju.

Osim Europe, Kina je krenula prestizati i SAD. No tada je SAD u medijima krenuo sa širenjem informacija o sigurnosnim pitanjima. Unatrag godinu dana, SAD je slao svoje diplomate po svijetu kako bi diskreditirali Huawei optužujući ih za back door koji je ugrađen u Huawei opremu omogućavajući špijuniranje od strane kineske vlade i predstavljajući sigurnosni rizik za mobilne mreže 5. generacije koje će povezati milijarde uređaja; od automobila, tvornica robota pa sve do hladnjaka koje imamo u vlastitom domu. Trumpova administracija ciljala je na Huawei mjesecima ohrabrujući saveznike da zabrane opremu ove kineske tvrtke. Američki se- nator Mark Warner izjavio je u javnosti kako je Huawei oprema iznimno opasna, a posebice dolaskom 5G mreže. SAD nakon toga odbija ponudu China Mobile Ltd. za pružanje telekomunikacijskih usluga u SAD-u.

Kao razlog navodi zabrinutost za nacionalnu sigurnost zbog Huawei suradnje s jednom poznatom pekinškom agencijom za špijunažu dodajući još trzavica na već ionako oštre trgovinske odnose između najvećih svjetskih sila. Australija i Japan bili su među prvima koji su odlučili na Trumpov nagovor isključiti Huawei. U svibnju ove godine, NTT Docomo Inc., najveći wireless operater po broju korisnika u Japanu prestaje primati narudžbe od Huaweija za vrhunske modele mobilnih telefona koji su već ranije bili planirani i spremni za tržište ovog ljeta.

Jeftiniji operateri mobilne telefonije također su krenuli s blokiranjem Huaweija, no Bic Camera Inc. i Yodobashi Camera Co. (trgovci na malo elektroničkom opremom) priopćili su kako planiraju i dalje prodavati Huawei pametne telefone prema planu., prenose tamošnji mediji. Istovremeno, Amazon Japan zaustavio je online prodaju Huawei proizvoda nakon što je SAD stavio ovog kineskog giganta na crnu listu (uključujući pametne telefone, kompjutore i tablete).

Ovih dana Reuters je objavio da će SAD i dalje držati Huawei na crnoj listi unatoč tome što je američki predsjednik Trump nedavno obećao kineskom predsjedniku Xi Jinping na G20 Summitu u Japanu da će dozvoliti američkim tvrtkama prodaju Huawei proizvoda.