Tvrtka Shipshape predstavlja FMCG eCommerce platformu za B2C i B2B poslovanje

Izrada web trgovine u FMCG sektoru zahtjevan je projekt koji predstavlja izazov i trgovcima koji već imaju iskustva u online prodaji, a za one koje se prvi puta susreću s tom tematikom često donosi značajne promjene u poslovanju. No svaki takav projekt može biti uspješno izveden ako s druge strane stoji izvođač koji trgovcima osim usluge programiranja tj. izrade web shopa, pruža i savjetodavnu uslugu te podršku u postavljanju poslovnih procesa.

Zagrebačka tvrtka Shipshape iza sebe ima više od 50 uspješno implementiranih eCommerce projekata, u kojima se vode upravo gornjim načinom rada. Webshopovi na Shape Core platformi uspješno posluju na domaćem i na stranim tržištima, često su kombinacija B2C i B2B prodaje, a redovno integrirani sa ostalim poslovnim sustavima klijenta.

Potpuna integracija i cjelovitost rješenja

Posebni naglasak stavlja se na cjelovitost rješenja i na automatizaciju poslovnih procesa. Integracija web shopa s ostalim poslovnim sustavima klijenta osnova je za automatizaciju poslovnih procesa. To se, prije svega, odnosi na ERP sustav, sustave za naplatu, sustave za dostavu, sustave za marketinšku komunikaciju, dobavljače, kupce i sve ostale sustave koje klijent koristi. Kao novost u Shipshapeu posebno ističu integraciju s Open AI, tj, Chat GPT sustavom.

Prikupljanje zero- i first-party podataka

Tvrtka Shipshape s web shopom isporučuje integrirani CRM za prikupljanje i upravljanje podacima. First-party podaci, odnosno podaci o ponašanju posjetitelja na webshopu, anonimizirano se prikupljaju te po privoli korisnika upotrebljavaju u marketinške svrhe. Sve korisnike se dodatno može segmentirati na temelju zero-party podataka koje dobrovoljno ustupaj (primjerice kroz ankete ili upitnike), u zamjenu za neke pogodnosti poput besplatne dostave ili prioritet u isporuci.

Podaci o proizvodima

Specifičnost FMCG sektora je širok izbor proizvoda. Svaki od tih proizvoda potrebno je urediti za web trgovinu, što podrazumijeva sliku, opis, razne atribute, sastav, nutritivne vrijednosti i slično. Kako bi olakšala ovaj proces tvrtka Shipshape kreirala je bazu koja uključuje većinu FMCG proizvoda s Hrvatskog tržišta. Na trgovcima je samo da odaberu proizvode, a svi ostali podaci već se nalaze u bazi.

Ovime je značajno olakšan inicijalni unos artikala te njihovo ažuriranje, što trgovcima može donijeti značajnu uštedu vremena. U tom slučaju iz ERP-a se učitavaju samo podaci o zalihama, cijenama te rabatima ukoliko je riječ o B2B shopu. Na Shipshapeovoj referentnoj listi webshopova nalaze se Pevex, Optika Anda, Makromikro grupa (Hrvatska i Slovenija), Encian, Garden, Superknjižara te brojni trgovci iz različitih branši.

S obzirom da projekt izrade web shopa može trajati i više od šest mjeseci te da interesa ne nedostaje, trenutno se ugovaraju projekti za kraj ove i prvi dio iduće godine, zaključuju iz Shipshapea.

Što podrazumijeva FMCG eCommerce rješenje?

Predefinirana baza podataka – unaprijed učitani podaci o FMCG proizvodima (Naziv, Slike, Opis, Nutritivne vrijednosti, Sastav, Deklaracija)

Pretraga putem EAN koda – skeniranjem EAN koda kroz kameru mobitela moguće je pronaći željeni proizvod (olakšava B2B narudžbe)

Mobilna aplikacija – mobilna aplikacija potpuno sinkronizirana s web trgovinom, administracija iz jedinstvenog sučelja

Dvosmjerno povezivanje s ERP sustavom – iz ERP-a dolaze podaci o proizvodima poput cijena i količina te podaci o kupcima poput rabatnih skala i uvjeta plaćanja za B2B kupce – u ERP se šalju podaci o narudžbama i kupcima (kontakt podaci za izradu računa)

Opcije plaćanja – kreditne kartice, digitalni novčanici, kriptovalute

Povezane dostavna služba – automatsko kreiranje naloga za prikup, praćenje statusa pošiljki

Marketing integracije (integracija sa sustavima za newslettere, feed za PPC oglašavanje, napredne SEO mogućnosti…)