Saznajte koliko se realno može uštedjeti kupovinom na akcijama i kako aplikacije za uštede mogu u tome pomoći…
S obzirom na to da su se cijene brojnih osnovnih namirnica poduplale u posljednje četiri godine, Hrvati su prisiljeni iznalaziti nove načine kako da uštede pri kupovini onoga što zaista trebaju da bi ostali u okviru svojih raspoloživih kućnih budžeta. U tome im mogu pomoći aplikacije za uštede, a među njima je ove godine najpopularnija ona pod nazivom 360 PROMO – koju je preuzelo već 200.000 Hrvata. Njome se može uštedjeti oko 200 EUR mjesečno, što potvrđuje i nedavno istraživanje među korisnicima koji aplikaciju koriste za pomoć pri svojim velikim tjednim kupovinama namirnica.
Uskoro stiže Black Friday kao još jedna novotarija koju smo uvezli iz SAD-a i nusproizvod potrošačkog društva. Riječ je o zadnjem petku u studenom kada brojni trgovci daju velike popuste na dijelove svog asortimana. U shopping aplikaciji 360 PROMO, u modulu „Aktualne ponude“ su navedene sve najatraktivnije Black Friday ponude hrvatskih trgovaca i njihovim pregledom se može vidjeti da se popusti kreću između 20 % i 80 %, a neki nude i apsolutne iznose popusta do 100 EUR ili poklone uz kupnju. Većinom je, naravno, riječ o ponudama na limitiranom asortimanu, te o trgovcima koji prodaju robu koju ne trebamo za svakodnevnu potrošnju – poput bijele tehnike, proizvoda za dom, odjeće, obuće, sporta itd. Pa ako naletite pri tome na nešto što zaista trebate od toga, onda je to sigurno dobra prilika za iskoristiti.
Ali ono što najviše muči većinu građana jest činjenica da je rast cijena hrane i općenito robe široke potrošnje u posljednje 4 godine bio izuzetno izražen, a to su proizvodi na koje odlazi najzamjetniji dio kućnog budžeta i bez kojih realno ne možemo. Hrvati na hranu troše ugrubo 20-ak %, a na robu široke potrošnje općenito i do 30 % kućnih budžeta u prosjeku. Na medijalnu plaću iz rujna od 1156 EUR, to je iznos od oko 700 EUR za dvije medijalne plaće prosječne hrvatske obitelji.
Autor aplikacije 360 PROMO, dr. sc. Josip Muller je ponukan komentarima na društvenim mrežama da nije realno uštedjeti 200 EUR mjesečno putem ciljane kupnje na akcijama, napravio istraživanje među korisnicima aplikacije koji intenzivno koriste aplikaciju za svaku veliku tjednu nabavku. Deset takvih korisnika iz četiri najveća hrvatska grada, koji u prosjeku imaju četveročlane obitelji s dvije plaće u kućanstvu, koristilo je aplikaciju tijekom mjeseca rujna za akcijsku nabavku potrebnoga u četiri velike tjedne kupovine.
Zbrojivši iznose za svaku obitelj, prosječni iznos mjesečne uštede pri kupovini robe široke potrošnje, iznosio je 181 EUR, uz prosječni akcijski popust od 30 % te potrošeni iznos od 426 EUR mjesečno (za cijelo kućanstvo). Pri tome je oko 80 % utrošenog iznosa na robu široke potrošnje potrošeno na prehrambene proizvode, a oko 20 % na neprehrambene proizvode. Prosječan iznos akcijskog popusta za prehrambene proizvode je iznosio 28 %, a za neprehrambene proizvode čak 37 %.
Istraživanje je pokazalo da nije potrebno niti obilaziti puno trgovina da bi se moglo dobro uštedjeti. U 38 od 40 kupovina, kupci su izabirali dvije trgovine za svoju tjednu kupovinu, na temelju toga koje su trgovine imale najbolje akcijske cijene prema popisu proizvoda koje su trebali kupiti. Što znači da nisu potrošili značajniji iznos vremena i goriva da bi obavili te kupovine. Izabrali su tjedno u prosjeku 27 akcijskih artikala u svojoj košarici za kupovinu. Neke od njih su kupili u količinama od nekoliko komada, ali skoro 50 % njih su kupili u količini od samo jednog komada. To nam govori da kupci ipak ne stvaraju prevelike zalihe proizvoda na akcijama, već kupuju uglavnom za naredni tjedan – vjerojatno i zbog ograničenog raspoloživog mjesečnog budžeta.
U istraživanju su korisnici također bilježili svoje akcijske kupovine koje su putem aplikacije obavljali izvan robe široke potrošnje. Riječ je o kupovinama proizvodima u shopping centrima, trgovinama proizvoda za dom, specijaliziranim prodavaonicama i slično. Dakle, upravo o robi koja se intenzivno prodaje na Black Friday ponudama. U rujnu je iznos ušteda na takvoj robi bio 38 EUR, što je iznos ukupne mjesečne uštede doveo na 219 EUR uz prosječan akcijski popust od 30 % i mjesečni iznos potrošen na svu robu kupljenu na akcijama od 514 EUR. Za očekivati je da će zbog Black Fridayja u studenom potrošnja na akcijske proizvode izvan kategorija robe široke potrošnje biti višestruko veća nego u prosječnom mjesecu te da će stoga iznos ušteda (kao i potrošnja) biti u prosjeku značajno veći ovog mjeseca.
„Jako smo zadovoljni i ponosni da je ovo istraživanje potvrdilo da je ušteda od oko 200 EUR mjesečno putem pametne kupovine na akcijskim popustima vrlo realna procjena. To zahtjeva nešto malo vremena, pripreme i discipline pri kupovinama, ali je nagrada za taj trud poprilično opravdavajuća. Naravno da će oni koji troše manje ili više imati drukčije apsolutne iznose ušteda, ali je definitivno 25 do 30 % popusta nešto što je realno postići. Na temelju ovog istraživanja i općenito iskustava korisnika, napravili smo „Vodič za uštede u maloprodaji“, u kojem smo dali ljudima savjete kako se putem aplikacije 360 PROMO uz 10-ak minuta tjedne pripreme najlakše može uštedjeti na akcijskim kupovinama. Taj se vodič može besplatno preuzeti na našim web stranicama www.360promo.hr“, rekao nam je autor aplikacije dr. sc. Josip Muller.
Ovaj „Vodič za uštede“ kao i cijelu aplikaciju 360 PROMO, te besplatnu pomoć koju ona pruža građanima, pozdravlja i Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. „Nažalost, Hrvatska je već godinama na zadnjem mjestu u Europskoj uniji prema informiranosti potrošača. Stoga su ovakva inovativna rješenja koja pomažu hrvatskim potrošačima u lakšem informiranju, snalaženju i poređenju raspoloživih akcija i ušteda itekako dobrodošla. Pogotovo s obzirom na veliku stopu inflacije kojoj su već godinama izloženi.“
Aplikacija 360 PROMO je inače potpuno besplatna, te nudi jednostavnu pretragu promo ponuda i akcija trgovina i shopping centara. Sadrži više od 170 promo kataloga, preko 5.000 akcija od devet vodećih trgovaca u zemlji i preko 1.000 aktualnih ponuda shopping centara i specijaliziranih trgovina. U nju se mogu pohraniti i loyalty kartice trgovaca, a nudi i vrlo jednostavnu i praktičnu mogućnost pretrage trgovina koje rade nedjeljom i praznikom u neposrednoj okolini. Uz značajne uštede pri kupnji osnovnih namirnica, uoči razdoblja godine s Black Friday i božićnim rasprodajama, 360 PROMO može biti i vrlo koristan alat za bolje snalaženje i uspoređivanje u moru akcija i prigodnih popusta koje nude brojni hrvatski trgovci.