Ovoga vikenda završio je Zeleni tjedan u Berlinu, najveća međunarodna poljoprivredna manifestacija, kojoj je ove godine upravo Hrvatska bila zemlja partner u organizaciji Ministarstva poljoprivrede i Hrvatske gospodarske komore. Pedeset hrvatskih izlagača, hrvatskih tvrtki i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstva, predstavilo je svoje proizvode pred više od 400.000 posjetitelja koji su na sajmu potrošili više od 52 milijuna eura, a neki su dogovorili i nove poslove te širenja na druga tržišta. I hrvatske delicije izazvale su veliki interes u Berlinu, nacionalna kuhinja u organizaciji Podravke u hrvatskoj hali je dnevno pripremala oko 400 jela za posjetitelje, pri čemu je najveća potražnja bila za pašticadom, čobancem i jadranskom ribom.
Berlinski sajam Europi ujedno je i mjesto s političkim značenjem te su na sajmu ove godine ukupno sudjelovala 72 ministra iz brojnih svjetskih zemalja, a sam sajam je otvoren tako da je predsjednik Vlade RH Plenković uručio u ime Hrvatske gradu Berlinu osamdesetogodišnju maslinu kao simbol mira i prijateljstva između dviju država, naglasivši i važnost dugogodišnje tradicije kvalitete maslinovih ulja s hrvatskih prostora. Ministrica poljoprivrede Vučković i hrvatska delegacija održali su brojne bilateralne sastanke s ministrima poljoprivrede europskih zemalja s ciljem povećanja trgovinske razmjene, jačanje gospodarske suradnje te prepoznatljivosti Hrvatske i naših poljoprivredno – prehrambenih proizvoda, kao i predstavljanja prioriteta hrvatskog predsjedanja Vijećem.
„Ministarstvo poljoprivrede partner je proizvođačima i potencijalnim ulagačima u razvoju modernog, tehnološki inovativnog i konkurentnog poljoprivredno-prehrambenog i ribarskog sektora. Upravo zato mi je izuzetno drago da su svi sudionici – i institucije i sami izlagači – dali sve od sebe da Hrvatsku, ovogodišnju zemlju partner, predstave u najboljem svijetlu Berlinu, Njemačkoj i svijetu. Zeleni tjedan se pokazao ne samo kao platforma za unapređenje gospodarstva i poljoprivrede, već i bilateralnih odnosa s brojnim zemljama. Vjerujem da će se hrvatsko partnerstvo na Zelenom tjednu višestruko pozitivno odraziti na hrvatsko gospodarstvo i uopće sliku Hrvatske u svijetu, osobito u ovom važnom trenutku predsjedanja Hrvatske Vijećem Europske unije kao njezine najmlađe članice.“, ističe ministrica poljoprivrede Marija Vučković.
”Ponosni smo na prezentaciju Hrvatske na berlinskom zelenom tjednu. Pokazali smo autentičnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regija. No osim brendiranja zemlje, ovo je bila jedinstvena prilika i našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta, drago nam je da su tu priliku iskoristili. Mislim da smo pokazali cijelom svijetu da imamo kvalitetu kojom možemo konkurirati”, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.
Hrvatska jela pašticada, čobanac i jadranska riba najpopularniji u Berlinu
Na sajmu Zeleni tjedan u Berlinu posjetitelji su mogli uživati u tradicionalnim hrvatskim jelima koje je u nacionalnoj kuhinji u hrvatskoj hali spremao tim kuhara iz Podravke s hrvatskim namirnicama i začinima. U ponudi restorana su jela iz svih regija Hrvatske i svaki dan iz kuhinje se servira 400 jela posjetiteljima iz cijelog svijeta. Restoran je nudio tjesteninu s tartufima, kotlete od kvarnerske janjetine, dalmatinsku pašticadu, svježu oradu sa žara, puricu s mlincima, slavonski čobanac, rižoto s morskim plodovima, a najpopularnija jela su pašticada, čobanac i jadranska riba. Od slatkih jela na izbor posjetiteljima je međimurska gibanica, kremšnita, Lino torta, savijače od jabuke i višnje, zagorski štrukli, makovnjača i orahnjača. Tim Podravkinih kuhara je kuhao i za više od 4 000 uzvanika na svečanosti otvaranja sajma te je predstavio jela iz svih hrvatskih regija.
„Uvijek mi je drago što hrvatska kuhinja izaziva velik interes i imamo odličnu potražnju za ponudom u našem restoranu na sajmu. Okusi naših jela podsjećaju posjetitelje na godišnji odmor kojeg mnogi provode u Hrvatskoj. Zastupljene su sve regije Hrvatske u našem Podravka restoranu tako da posjetitelji mogu dobiti potpun dojam o gastro ponudi cijele Hrvatske“, izjavio je Zoran Delić, promotor kulinarstva iz Podravke koji je dio tima hrvatskog nacionalnog restorana na sajmu.
Jubilarni 85. sajam Zeleni tjedan, najveći međunarodni sajam poljoprivrede, hortikulture i prehrambene industrije koji okuplja proizvođače, stručnjake i posjetitelje iz svih krajeva svijeta, predstavio je više od 1800 izlagača iz čak 72 zemlje svijeta na impozantnih 129 000 m2 izložbenog prostora. Sajmom je ukupno prošlo više od 400.000 posjetitelja, na njemu je radilo čak 10.000 ljudi, a posjetilo ga je oko 200 istaknutih političara te 3.000 medijskih predstavnika iz 75 zemalja. Ruta za obilazak cijelog sajma bila je duga 8 kilometara prilikom čega su posjetitelji imati priliku isprobati i kupiti više od 100.000 proizvoda iz cijelog svijeta.
50 hrvatskih izlagača – raznoliki i autentični hrvatski proizvodi
Na Zelenom tjednu Hrvatsku su predstavljali Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, OPG Ferbežar, Snašina kujna, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato 1862, OPG Krstičević, Udruženje Vino Dalmacije, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, PZ Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Promes Cvanciger, Kapronca, Naše klasje, OPG Šarčević, PZ Jabuka, Stancija San Antonio, Hrvatska akademija izvrsnosti maslina i maslinovog ulja, uz sudjelovanje Hrvatske turističke zajednice, Hrvatskih šuma, Nastavnog zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar i Centra d. Rudolfa Steinera.