Magdalena Mlinar Blaić: Lako je raditi kada vjerujete u svoj brend i proizvode

Kada se brend dokaže na tržištu, treba ga održati vještim upravljanjem, a to zahtjeva znanje, vještine, inovativnost, originalnost, financijska sredstva te, iznad svega, jasnu viziju brenda koju slijedite, poručuje Magdalena Mlinar Blaić, Brand Manager HR&BiH&SLO and PR Coordinator Croatia, NIVEA, Beiersdorf.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završene osnovne škole i gimnazije Tituš Brezovački u Zagrebu, Magdalena Mlinar Blaić upisala je Ekonomski fakultet. Tijekom studiranja je, prisjeća se, radila razne honorarne poslove: od hostesiranja, posla tajnice, rada u agenciji za istraživanje tržišta do rada u marketinškoj agenciji. „Uvjerena sam da rad tijekom studiranja doprinosi osamostaljivanju i ‘brušenju’ brojnih vještina poput komunikacije, prezentiranja i suradnje s ljudima te razvoju samopouzdanja. Prvo ‘pravo’ radno iskustvo bilo je u Zagrebačkoj banci gdje sam odradila pripravnički staž i prošla, tada dostupan, pripravnički program u Edukacijskom centru Zagrebačke banke – Eduka.

U trenutku kada sam završavala pripravnički program nije bilo prilike raditi u marketingu, što je bila moja želja, pa sam intenzivno tražila nove poslovne izazove. Tako mi je 2001. tvrtka Beiersdorf pružila priliku da radim na mjestu Junior Brand Manager za brend NIVEA u koji sam se zaljubila te sam i do danas ostala u tvrtki“, ističe Magdalena. NIVEA brend je podijeljen na sub-brendove (dezodoransi, gelovi za tuširanje, njega i čišćenje lica, njega kose, njega tijela…) i tijekom godina rada u tvrtki Magdalena je radila većinu tih kategorija i brojne projekte.

Trenutno je odgovorna za financijski najveću kategoriju: NIVEA dezodoranse za tržišta Hrvatske, Slovenije te Bosne i Hercegovine, a o svojoj poziciji kaže: „Stvaranje, razvoj i implementacija marketinškog plana na tri različita tržišta je kompleksan i vrlo dinamičan posao. Važan segment posla je i redovita analiza i tumačenje rezultata prodaje, udjela na tržištu i stanja konkurencije kao i kontrola troškova i osiguravanje optimalnog povrata ulaganja unutar planiranog budžeta. Posao

je dinamičan, kreativan i zanimljiv dok je s druge strane i poprilično zahtjevan. Svakodnevno se susrećem s brojnim izazovima na koje moram reagirati i koordinirati aktivnosti s drugim odjelima. Pravilo koje moraju slijediti svi uspješni brendovi je ispunjavanje obećanja koje su dali svojoj ciljnoj skupini, i to u svakom kontaktu s potrošačem i na svim razinama. Kada se brend dokaže na tržištu treba ga održati vještim upravljanjem. To zahtjeva znanje, vještine, inovativnost, originalnost, financijska sredstva te, iznad svega, jasnu viziju brenda koju slijedite.“

IZAZOVI LOKALNIH SPECIFIČNOSTI

Magdalena kaže da je teško izdvojiti najveći izazov u dugogodišnjem radu na raznim segmentima i brendovima. „Bilo ih je zaista puno, ali općenito mogu reći, s obzirom da radim za internacionalnu kompaniju, veliki je izazov prilagoditi dostupan internacionalni asortiman potrebama lokalnog tržišta. Postoje situacije u kojima postoji ‘assortment gap’ koji ne možemo ispuniti jer smo premalo tržište, ali nastojimo takve potrebe realizirati regionalno. Centralno su nam definirani kreativni materijali i komunikacija koje potom treba prilagoditi potrebama i zahtjevima našeg okruženja i naših potrošača. Ponekad je to jednostavno, a ponekad nije jer do izražaja dolazi ‘lokalna’ specifičnost.

Nekada je moguće prilagoditi komunikaciju na efikasan i zanimljiv način lokalnim potrošačima, a ponekad nije. No danas je to puno manji izazov nego prije jer je potrebno puno manje vremena i odmaka da bi novi trendovi uhvatili zamah i na našim tržištima. Živimo u vrijeme brze globalne razmjene informacija i sve nam je dostupno, pa to često olakšava posao. Kada radite za tako veliki i snažan brend kao što je NIVEA, koja je br. 1 u gotovo svim segmentima u kojima je prisutna, veliki je izazov konstantno rasti na malom tržištu kao što je Hrvatska. Svakodnevni izazov je kako zadržati atraktivnost brenda i svaki se dan iznova potvrđivati u očima potrošača koji danas iznimno brzo mijenjaju svoje stavove i navike“, otkriva Magdalena.

Jedan od projekata na koji je Magdalena jako ponosna bio je rad za NIVEA baby, kada se morala odmaknuti od ‘consumer’ marketinga i od početka razviti program namijenjen pedijatrima i patronažnim sestrama te razviti program i plan rada koji se zasniva na pravilima profesionalnog marketinga u kojem su se direktno obraćali specifičnoj ciljnoj grupi. Nakon dodatne edukacije i istraživanja program je definiran i implementiran te se uspješno provodio 6 godina. Za taj je projekt tvrtka dobila HUOJ nagradu Grand PRiX, a kako su se u međuvremenu promijenili prioriteti kompanije i situacija na tržištu, projekt je okončan.

SINONIM ZA POUZDANU KVALITETU

Uz Brand Management, Magdalena je zadužena i za PR koordinaciju za sve NIVEA subrendove za hrvatsko tržište, što uključuje evente, press kitove i influencere pri čemu surađuje s kolegicama koje vode druge subrendove i PR agencijom. „Trenutno smo u najintenzivnijem dijelu godine što se tiče lansiranja novih proizvoda i njihove cjelokupne podrške. Pripremamo puno noviteta i aktivnosti u većini kategorija. Beiersdorf ima jedan od najvećih istraživačkih centara u Europi u kojem radi preko 600 znanstvenika, u testiranjima sudjeluje oko 21.000 volontera godišnje i to je ogromna baza znanja o koži, sastojcima, novim formulama, parfemima…

Velika mi je čast što imam priliku raditi za veliki brend NIVEA, ikonu među robnim markama koja iznimno uspješno djeluje na tržištima diljem svijeta. NIVEA je oduvijek bila sinonim za pouzdanu kvalitetu, najbolju vrijednost za novac te jednostavnost upotrebe. Sigurnost, povjerenje, bliskost i vjerodostojnost temeljne su vrijednosti NIVEA robne marke. Svi NIVEA proizvodi reflektiraju kombinaciju snažne kulture inovacija Beiersdorfa i 130-godišnje iskustvo u istraživanju njege kože.

Za NIVEA brend ključno je postizanje zdrave ravnoteže između ekonomskog rezultata te potreba društva i okoliša – stavke koja je iznimno potrebna u vremenima klimatskim promjena i oskudnih resursa. Naposljetku, potrošači očekuju odgovorno ponašanje od strane njihovih brendova. S ciljem održavanja dugoročnog uspjeha, tvrtka mora biti fleksibilna prema tržišnim promjenama i održiva u svojim postupcima.“

KAO VELIKA OBITELJ

Osim rada na globalnom brendu, Magdalena kao veliku prednost u Beiersdorfu izdvaja i tim ljudi s kojima radi. „Većina nas je dugo u kompaniji pa smo poput velike obitelji, sa svim prednostima i nedostacima koje

to nosi. Naravno, najvažnije su mi kolegice iz odjela jer smo zaista dobar tim i podržavamo i podupiremo jedna drugu, dobro se zabavljamo, slavimo uspjehe i smijemo se i u teškim trenucima. Kada pogledam unatrag, iza mene je mnogo doživljaja i prekrasnog iskustva i ne bih ga mijenjala za nešto drugo. Iskreno, nisam u početku mislila da ću ovako dugo biti predana ovom poslu, ali kolege i brend su ono što me zadržalo, a i osnažuje me i danas! Jednostavno je raditi kada vjerujete u brend i proizvode s kojima radite. Nama je ostavljena bogata baština i želim ju prenijeti novim generacijama potrošača. To zaista inspirira“, poručuje Magdalena.

Slobodno vrijeme naša sugovornica najradije provodi u druženju s obitelji i prijateljima. „Trudim se zdravo hraniti, dovoljno spavati i baviti sportom. Današnji tempo života je ubrzan i želim si učiniti slobodne trenutke važnima i zato ih provodim s najdražim ljudima. Brinem o zdravlju i trudim se prenijeti to i na obitelj. Kada su u pitanju putovanja, najdraža su mi ona s djecom i suprugom koja zovemo ‘family team building’ jer smo tada usmjereni jedni na druge i zajedno provodimo cijele dane. Ponekad na putovanja idemo s prijateljima pa je to šire druženje, puno zabave i avantura. Idealan odmor uvijek su mi ljeto i more, pa i zimi biram toplije krajeve. Volimo putovati i ulažemo dosta u iskustva nas i djece jer vjerujem da nas to obogaćuje“, zaključuje Magdalena.