Marko Mamić: Vrhunsko uvozno češko pivo osvaja hrvatske potrošače

“U slučaju Kozela i Pilsner Urquella, pružamo hrvatskim potrošačima vrhunsko uvozno češko pivo u cjenovnom rangu domaćih lager piva te je dostupan u svim krajevima Hrvatske”, ističe Marko Mamić, Brand Operations Manager u Atlantic Grupi.

Razgovarala: Marija Sedlar

Pivski asortiman kompanije Asahi Group, jedne od najvećih kompanija u proizvodnji piva u svijetu. na hrvatskom distribuira Atlantic Grupa. Riječ je o globalnoj korporaciji sa sjedištem u Japanu osnovanoj 1949. godine, a koja u svoj asortiman, uz prehranu, uvrštava pivo te alkoholna i bezalkoholna pića. Asahi je u europski pivski biznis ušao 2016. kupnjom pivovara u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Nizozemskoj, Italiji, Mađarskoj, Rumunjskoj i Velikoj Britaniji od SAB Millera. Tvrtka posluje u Nizozemskoj, Italiji, Velikoj Britaniji, Francuskoj i Kanadi dok svoju globalnu distribucijsku mrežu gradi preko Europe, Afrike, Azije i Latinske Amerike gdje je ujedno među tržišnim liderima.

S kojim ste pivskim brendovima prisutni na tržištu?

Atlantic Grupa je, kao vodeći FMCG distributer u regiji, u suradnji s Asahijem postigla vrijedne rezultate, posebno ako se uzme u obzir da je riječ o pivskim brendovima koji su donedavno bili nepoznati hrvatskim potrošačima. Ulaskom u novu kategoriju, Atlantic je ponovno pokazao svoju snagu na tržištu, a danas s našim distribucijskim brendovima Asahija svjedočimo kako rad i kreativnost uvijek rezultiraju izvanrednim uspjesima. Atlantic sa svojim jakim prisustvom na tržištu donosi brendove Asahi Group i u maloprodaju i HoReCa kanal, ovisno o tipu pakiranja (povratna ambalaža, limenke, nepovratna ambalaža te povratne bačve). Trenutno u svom pivskom asortimanu nudimo vodeće češke brendove Kozel (Premium & Dark), Pilsner Urquell te Gambrinus.

U fokusu marketinških aktivnosti trenutno su brendovi Kozel i Pilsner Urquell – opišite nam ih.

Pilsner Urquell svijetlo pivo je najpoznatije i najcjenjenije češko pivo u svijetu te prvo svjetsko zlatno pivo po kojem se zovu sva ostala pilsner piva. Originalnog je i prepoznatljivog punog okusa nepromijenjenog već više od 170 godina. Zbog ograničenog kapaciteta proizvodnje Pilsner Urquella, kompanija je promjenom vlasništva stavila fokus i na razvoj drugog globalnog brenda Kozel. On svoje korijene vuče iz mjesta Velké Popovice u srcu Češke gdje se, poštujući tradicionalna češka pivarska načela, proizvodi već 144 godine. Kozel je u svijetu najnagrađivaniji češki lager te je do sada osvojio preko 100 nagrada, uključujući Češko pivo godine te medalje na World Beer Awards 2015. i Australian International Beer Awards 2017.

Shodno tome, nije iznenađujuće da je Kozel najpopularniji češki lager na domaćem, češkom tržištu, ali i globalno, a izvozi se na više od 50 svjetskih tržišta i kontinuirano raste već 15 godina. Kad je riječ o proizvodnji, kako bi se postigao savršeno balansirani okus u proizvodnji Kozel Premiuma, koriste se tri odabrana slada i aromatični češki Premiant hmelj. Kozel Dark tamno pivo karakterizira karamelizirani tamni slad, meka čista voda iz vlastitih bunara, najkvalitetniji češki hmelj i specifični kvasac koji daju ovom pivu jedinstvenu rubin boju, slatki okus i pitkost zahvaljujući kojoj se cijeni u cijelom svijetu. Kozel Dark je drugo najprodavanije pivo u kategoriji tamnih piva na svijetu.

Po čemu se izdvajaju od konkurencije? Što novo donose na tržište?

Pilsner Urquell je pivo po kojemu se zovu sva ostala pilsner piva na svijetu. On je stvorio cijelu kategoriju, najpopularniju kategoriju piva uopće. Beskompromisan pristup proizvodnom procesu osigurava proizvod jedinstvenog okusa i nepromijenjene kvalitete još od 1842. Kozel je nastao na istoj osnovi, proizveden od istih master brewera. Način proizvodnje koji daje najveću kvalitetu piva te sirovine vrhunske kvalitete osiguravaju vrhunski proizvod.

Kozel se ističe od ostalih nudeći autentično češko naslijeđe proizvodnje piva i izvrsne lagere proizvedene od najkvalitetnijih sastojaka, bez dodataka poput riže ili kukuruza. U slučaju Kozela i Pilsner Urquella, pružamo hrvatskim potrošačima vrhunsko uvozno češko pivo u cjenovnom rangu domaćih lager piva te je dostupan u svim krajevima Hrvatske. U sektoru ugostiteljstva posebnu pozornost obraćamo na kvalitetu rituala točenja i serviranja piva što uključuje osiguravanje adekvatne opreme, sanitacije i održavanje opreme svakih 14 dana ili češće, a kontinuirano radimo i na edukacijama osoblja.

Sredinom 2018. lansirali ste Kozel u povratnoj ambalaži, a što pripremate za ovu godinu?

Tako je, prvi kvartal 2018. obilježio je finalnu fazu projekta lansiranja Kozel povratne ambalaže na hrvatskom tržištu. S ponosom možemo ustvrditi da je tržište reagiralo izrazito pozitivno te da je hrvatski primjer poslužio kao best practice slučaj za ostala tržišta. Pozitivan feedback potrošača, naravno, uz prodajne rezultate pruža nam zdravi temelj za daljnji razvoj. Kroz 2019. godinu također smo uvodili nekoliko noviteta – Kozel Premium, Kozel Dark & Pilsner Urquell 4-pack limenke te lansiranje Kozel Non Alca, jedinog tamnog bezalkoholnog piva u regiji. Naravno, naš fokus i dalje ostaje na širenju distribucije i približavanju naših pivskih brendova krajnjem potrošaču, gdje vidim još prostora za napredak. Konstantno radimo na našem nastupu na prodajnom mjestu, promotivnim aktivnostima koje nisu fokusirane samo na najveće trgovačke lance, već i na srednje i male kupce diljem Hrvatske.

Koje trendove primjećujete kod potrošača? U kojem smjeru će se razvijati tržište piva u Hrvatskoj?

Potrošači u Hrvatskoj sve su više svjesniji raznolikosti ponude u prodajnim kanalima, ali prepoznajemo da još nisu dovoljno educirani u kontekstu prepoznavanja kvalitete, gdje je dobar primjer porast craft segmenta, od kojih su neka piva vrijedna pozornosti, iako najčešće preskupa. Na europskim tržištima prisutan je značajan rast bezalkoholnih piva i bezalkoholnih piva s okusima (Non-Alco flavoured) koji privlače mlađe potrošače, sportaše i ljude koji nisu tipični konzumenti piva. Primjećujemo trend miješanja kategorija i mi smo uvijek spremni reagirati na nove potrebe tržišta. Iza nas je lansiranje tamnog bezalkoholnog piva i dalje ćemo razvijati tu kategoriju – imamo snagu distribucije, kvalitetu, i tu vidimo svoju prednost i snagu. Naravno, u konačnici želimo zadovoljne potrošače te razvoj i inovacije u našim tržišnim kategorijama.