Maja Pospišil: Potrošači i struka prepoznaju nas po inovativnim konceptima

Unatoč izvanrednim okolnostima, ove godine smo našim potrošačima pripremili puno novosti koje se već mogu naći na tržištu: osim funkcionalnih sladoleda Highlife lansirali smo i liniju premium sladoleda King u čašici, King s 30% manje šećera, Quattro Linoladu te mnoge druge proizvode, naglašava Maja Pospišil, direktorica marketinga i razvoja Leda

Razgovarala: Marija Sedlar

Maja Pospišil završila je srednju Ekonomsku školu u Slavonskom Brodu, nakon čega je nastavila daljnje obrazovanje u ovom području na Ekonomskom Fakultetu u Osijeku, smjer financije. Odmah po završetku fakultetskog obrazovanja započinje svoju profesionalnu karijeru u Ledu, koji joj je bio prvi poslodavac, i tako je posljednjih 12 godina. Put u Ledu Maja je započela u sektoru financija kao pripravnik u računovodstvu, no s vremenom se, kako priznaje, poželjela okušati u malo dinamičnijoj atmosferi i drugim projektima u kompaniji te je iskoristila priliku za premještaj u sektor marketinga.

„Po završetku fakulteta htjela sam što prije početi primjenjivati naučeno znanje i naći svoje mjesto na tržištu rada. Bila sam izrazito sretna i zahvalna što svoju karijeru započinjem upravo u Ledu, uz koji smo svi odrastali. Nakon što sam došla u sektor marketinga, tamo sam prošla sve stepenice unutar brend menadžmenta – od pozicije asistenta na obiteljskom sladoledu, preko brend i marketing menadžera pa do moje prethodne pozicije zamjenice direktorice marketinga i razvoja na kojoj sam bila prethodne četiri godine.

Ledo je kompanija u kojoj zaista ima pregršt prilika i mogućnosti, a ono što me uvijek najviše fascinira su ljudi koji rade s nevjerojatnom količinom ljubavi i odanosti prema kompaniji. Kao marketingaš, veliko je zadovoljstvo raditi u kompaniji koja ima takvu tradiciju kao Ledo te izrazito snažne brendove na našem i regionalnom tržištu.“

MLADI ENTUZIJASTIČNI TIM

Opisujući svoje radno mjesto i dnevni ritam, Maja ističe kako niti jedan radni dan nije isti. „Radimo u vrlo dinamičnom okruženju u kojem su fleksibilnost i posvećenost ključni za uspjeh. Redovito se susrećem s novim izazovima za koje je potrebno pronaći najbolje moguće rješenje. Zadužena sam za koordinaciju sektora marketinga i razvoja te su tako neke od mojih ključnih odgovornosti definiranje marketinške strategije za kategorije sladoleda i smrznute hrane, definiranje konkretnih marketing planova i dugoročne komunikacijske strategije brendova te strategije asortimana i postavljanje ključnih razvojnih projekata i inovacija u kompaniji. Kako bi sve funkcioniralo odlično, ključna je pomoć mog tima marketinga i razvoja bez kojih bi bilo zaista nemoguće funkcionirati. U sektoru nas je 30 i jako sam ponosna na tim ljudi s kojima radim jer je riječ o entuzijastičnim mladim ljudima koji uistinu vole svoje proizvode i brendove, kreativni su i uvijek žele da budemo najbolji u svakom smislu. Uz njih ništa nije nemoguće i uvijek se nađe način kako da ljestvicu podignemo još više.“

OSMIŠLJAVANJE NOVIH PROIZVODA

Razvojni put svakog novog proizvoda, ističe Maja, uvijek je zahtjevan jer uključuje cijeli niz sudionika pa je i proces poprilično složen. „Sve kreće od povratnih informacija od naših potrošača i potreba tržišta. Stoga kontinuirano pratimo svjetske trendove, kao i aktivnosti konkurencije, i općenito aktivnosti prehrambene industrije na domaćem i vanjskim tržištima te inovacije kod naših dobavljača. Nakon toga je potrebno puno internih brainstorminga i konkretnih sastanaka našeg odjela marketinga i razvoja s proizvodnjom, prodajom, nabavom i dobavljačima kako novi proizvod zaista i realizirati na tržištu.

Ove smo godine napravili veliki iskorak u segmentu sladoleda lanisiranjem novog brenda Highlife u segmentu funkcionalnih sladoleda. Riječ je o konceptu na koji smo zaista ponosni jer već sada, u ranoj fazi lansiranja na tržište, pokazuje odlične rezultate i pozitivne komentare potrošača. Highlife je funkcionalna linija sladoleda koja ima mnogo benefita: 30% manje kalorija, 30% manje šećera i masti te je izvor proteina. Lansirana su četiri različita okusa u pakiranju od 460 ml. Proizvod je primarno namijenjen potrošačima koji rijetko jedu sladoled ili ga uopće ne jedu zbog svojih prehrambenih navika ili zdravstvenih razloga. Highlife potrošačima omogućuje da uživaju u životu i sladoledu bez grižnje savjesti“.


NOVI KONCEPTI U VRIJEME EPIDEMIJE

Inovativni koncepti nešto su po čemu potrošači najviše prepoznaju i cijene Ledo te Maja naglašava da se uvijek trude tržištu ponuditi nešto novo i drugačije što ih zapravo i održava na liderskoj poziciji, koju nije uvijek jednostavno braniti. „Prošle smo godine u Švedskoj dobili nagradu za najbolji sladoled na svijetu za sladoled Lino Lada od strane Međunarodnog udruženja proizvođača sladoleda IICC (International Ice Cream Consortium) na kojem smo se posebno istaknuli zahvaljujući kreativnosti, ideji i tehnologiji izvedbe. Isto smo tako i ove godine odlučili napraviti iskorak vezano za lansiranje brenda Highlife.

Uvjeti korona krize, nažalost, nisu nam omogućavali da organiziramo klasičan event povodom lansiranja pa smo morali razmišljati izvan postavljenih okvira. Tu nam je puno pomogla agencija Bruketa &Žinić&Gray koja je postavila cjelokupnu komunikacijsku platformu za brend te predložila da odradimo prvi online event u Hrvatskoj. S tom idejom smo bili oduševljeni i odmah smo krenuli u realizaciju.

užitak je raditi s ljudima koji su motivirani i koji žele napraviti napredak u svakom smislu

Svi su izrazito pozitivno reagirali na ovaj novi i neuobičajeni koncept te su mediji, influenceri i naši poslovni partneri iz udobnosti svoga doma pratili zanimljiv program koji smo im osmislili. Što se tiče epidemije, ona je poremetila funkcioniranje cjelokupnog gospodarstva pa tako i naše planove. Turistička sezona te normalno funkcioniranje HoReCa kanala imaju značajnu ulogu u našem poslovanju te se nadamo da će navedeni segment što prije vratiti u normalno funkcioniranje. Unatoč izvanrednim okolnostima, ove godine smo našim potrošačima pripremili puno novosti koje se već mogu naći na tržištu. Osim funkcionalnih sladoleda Highlife lansirali smo i liniju premium sladoleda King u čašici, King s 30% manje šećera te Quattro Linoladu te mnoge druge proizvode. Pripremili smo odličan asortiman za koji sam uvjerena da će ga potrošači prepoznati i uživati“, poručuje Maja te dodaje kako je trenutno u fokusu kompanije i dalje očuvanje zdravlja zaposlenika kroz sprječavanje zaraze te osiguranje kontinuiteta redovnog poslovanja.

„Privilegija je i čast biti na ovakvoj poziciji, dati svoj osobni doprinos u stvaranju budućnosti omiljenih brendova u Hrvatskoj. Isto tako je užitak raditi s ljudima koji su motivirani i koji žele napraviti napredak u svakom smislu. Koliko god da je zapravo ova pozicija poprilično zahtjevna i postavlja visoke standarde, paralelno zaista omogućuje razvoj u osobnom i u poslovnom smislu.“


INSPIRACIJA NA PUTOVANJIMA

A kada ne radi, Maja slobodno vrijeme najradije provodi u krugu svojih najbližih – zaručnika, obitelji i prijatelja. „Nakon napornih poslovnih obveza, njihovo društvo mi uvijek pomogne da se opustim i jednostavno uživam u životu. Danas, kad nam je svakodnevica i uobičajeno druženje dodatno otežano, spas pronalazim u šetnjama u prirodi za što u normalnim okolnostima teško pronalazim vremena. Što se idealnog odmora tiče, u mom je slučaju to definitivno neko putovanje. Čak nije bitno niti gdje se putuje – bitno je samo da se putuje!

Putovanja mi zaista pomažu da se opustim i isključim iz svakodnevne rutine jer daju nova iskustvo i doživljaje koji se pamte cijeli život i to je nešto što me uvijek iznova motivira i obogaćuje kao osobu. Zanimljivo mi je otkrivati kako zapravo stvari funkcioniraju drugdje u svijetu, kako ljudi žive, kakvi su im običaji, koje su im navike i problemi, volim otkrivati prirodne ljepote, ali i doživjeti strku i kaos na ulicama velikih svjetskih metropola. A ljeto, naravno, ne može proći bez odmora na našoj prekrasnoj obali. To je već tradicija i svake godine pokušavam istražiti neko novo mjesto na kojem do sada nisam bila“, zaključuje Maja.