Filip Rabuzin: Brza prilagodba i dovoljna doza optimizma za siguran korak u budućnost

Nema tog MBA programa koji bi nas naučio ono što svi u današnje vrijeme učimo svakoga dana. Brzo smo se snašli u ovoj izazovnoj situaciji, a planovi su nam snažni i fokusirani, kaže o poslovanju za vrijeme epidemije korona virusa Filip Rabuzin, direktor marketinga u tvrtki HEINEKEN Hrvatska

Razgovarala: Marija Sedlar

Filip Rabuzin školovao se u Londonu gdje je završio francusku srednju školu Lycee Francais Charles de Gaulle. Nakon srednjoškolskog obrazovanja stekao je diplomu i zvanje diplomiranog inženjera biotehnologije na sveučilištu Imperial College London. Za vrijeme studija, prisjeća se, radio je kao pripravnik u jednoj investicijskoj banci na upravljanju pasivnim fondovima.

“Nakon fakulteta vratio sam se u Hrvatsku i započeo doktorat na Institutu Ruđer Bošković. Pod pokroviteljstvom spomenutog instituta dobio sam priliku završiti diplomski studij projektnog menadžmenta na Visokoj školi za poslovanje i upravljanje Baltazar Adam Krčelić. U međuvremenu sam razvio afinitet prema poslovnom svijetu i shvatio da je dinamičan rad u komercijali ono što me najviše privlači pa sam krenuo u tom smjeru. Svoju sam poslovnu karijeru započeo u dvije međunarodne kompanije, jednoj iz pivarske, a drugoj iz farmaceutske industrije, nakon čega sam se priključio kompaniji HEINEKEN Hrvatska”. Filip se ovoj pivskoj kompaniji, tada još Karlovačkoj pivovari, pridružio 2012. godine na poziciji rukovoditelja mainstream brendova te je od tada obnašao gotovo svaku funkciju unutar Odjela marketinga.

PRODORNI I INOVATIVNI PROJEKTI

Filip je trenutno direktor marketinga kompanije HEINEKEN Hrvatska. “Osim što sudjelujem u rukovođenju kompanije kao član menadžment tima, glavni zadaci su mi vođenje tima, kreiranje strategije portfelja i izgradnja brendova – od pozicioniranja, preko komunikacije, medija, cijene pa sve do provedbe aktivnosti na tržištu. Moj je tim pun motiviranih ‘marketingaša’. Imamo pravi omjer mladosti i iskustva u timu, poput pobjedničke reprezentacije na prvenstvu.

Marketing, naravno, na dnevnoj bazi surađuje s prodajom. Veseli me da su projekti na kojima radimo u širem komercijalnom timu prodorni i inovativni, posebno u zadnje vrijeme. Danas, u situaciji s pandemijom bolesti COVID-19, u kompaniji HEINEKEN Hrvatska najviše se fokusiramo na naše ljude i njihovu sigurnost. Naši zaposlenici su srce naše kompanije i bez njih ona ne bi nikada bila to što je danas.

Usredotočeni smo na izgradnju naših glavnih pivskih brendova Karlovačko i Heineken, no ne zaboravljamo ni ostatak našeg bogatog portfelja među kojima su Laško, Krušovice, Union, Stari Lisac te ostali brendovi”.

POSEBNI PROJEKTI

Od brojnih dosadašnjih projekata u kojima je sudjelovao, Filip posebno izdvaja njih nekoliko: “Kada govorimo o brendu Karlovačko svakako bih istaknuo Karlovačko Korner koji je prisutan na tržištu još od 2004. godine i koji se profilirao kao vrlo prepoznatljiva platforma. Tu su i brojne druge inovacije s kojima se uvijek trudimo pridobiti pažnju javnosti i zagolicati maštu. Kod brenda Heineken definitivno bih istaknuo sponzorstvo Ultra Europe Music Festivala, ali i kampanju Heineken Festive od prošle godine, kojom smo na prigodan način obilježili blagdansko doba. Moram spomenuti i našu kontinuiranu komunikaciju i promicanje odgovorne konzumacije alkohola, u čemu brend Heineken prednjači i globalno i u Hrvatskoj. Upravo je u tijeku kampanja ‘Back to the Bars’ čiji je cilj pomoći partnerima u ugostiteljstvu da nastave raditi u uvjetima pandemije, kako bi potrošači i dalje mogli bezbrižno uživati u svom omiljenom pivu”.

SNAŽNI I FOKUSIRANI PLANOVI

Kada su u pitanju najveći izazovi s kojima se susreće u svakodnevnom poslu, Filip otkriva kako je to “zasigurno održavanje ravnoteže između dugoročnog strateškog promišljanja poput smjera kamo voditi portfelj brendova te kratkoročnih, ponekad i gorućih, svakodnevnih potreba tržišta. To je pogotovo vidljivo otkad je nastupila pandemija COVID-19 bolesti jer se okolnosti nikada nisu toliko brzo mijenjale. A sada kada je nastupilo ‘novo normalno’ potrebno je podesiti strateške smjernice u skladu s tom novom stvarnošću. Uz to, potrebno je i razmišljati o ukupnom ekosustavu našeg poslovanja te partnerski pristupiti dobavljačima i kupcima kako bismo svi zajedno prebrodili ovu situaciju, jer na kraju dana, jedni bez drugih ne možemo. Nema tog MBA programa koji bi nas naučio ono što svi u današnje vrijeme učimo svaki dan. Optimističan sam u vezi budućnosti našeg portfelja i kompanije. Brzo smo se snašli u ovoj izazovnoj situaciji, a planovi su nam snažni i fokusirani. Naravno, uvijek ćemo osluškivati potrebe tržišta i smatram da s dovoljnom dozom optimizma te brzom prilagodbom vanjskim uvjetima možemo sigurnim korakom kročiti u budućnost”.

BALANS POSLOVNOG I PRIVATNOG

Filip ističe kako današnja pozicija nije samo ispunila njegova očekivanja, nego je i puno više od onoga što je očekivao. “Mislim da to vrijedi za svaki posao koji radite jer nikada ne znate što konkretna pozicija sve uključuje dok je ne preuzmete. A kada ne radim, slobodno vrijeme posvećujem djeci i supruzi. Vrijeme leti i djeca nas ubrzo više neće trebati, tako da se stvarno trudimo provesti što više vremena zajedno. Također, bavim se sportom. U ranim jutarnjim satima sam na biciklu ili trčim po Savskom nasipu ili Maksimiru. Na taj način pokušavam pronaći trenutak za razmišljanje, kako o poslu, tako i o privatnim temama. Uz to se bavim i fotografijom, a pokušavam ponekad i neku knjigu pročitati ili poslušati (ne znam kako je izgledao život prije Audiblea, aplikacije koja donosi audio zapise knjiga). Definitivno mislim kako nema dovoljno sati u jednom danu”, zaključuje Filip te za kraj otkriva kako izgleda njegov idealan odmor: “Obitelj, plaža, hlad, more, sunce i ledeno Karlovačko”. Slažemo se – zaista zvuči idealno!