Održana 17. Progressive konferencija: Retail 360°

Foto: Luka Smuk

U specifičnim uvjetima izazvanim globalnom pandemijom, te uz poštivanje svih propisanih epidemioloških mjera, u prekrasnom ambijentu zagrebačkog hotela Esplanade uspješno je organizirana i ovogodišnja Progressive FMCG/RETAIL konferencija.

>> POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Svoja znanja i iskustva kroz zanimljiva predavanja sa sudionicima su podijelili iskusni govornici: Vedrana Jelušić Kašić, Partner, Deloitte; Lovro Verhovšek, Retail Specialist, Deloitte; Irena Starman Frančić, Senior project manager, Hendal; Ivana Nikolić, CEO, Brendsfera; Branka Šoštarić, Voditeljica marketinga i trade odjela, Perutnina Ptuj PIPO Čakovec; Bruno Balen, CEO, Cidrani; Damir Zec, IBM Territory Service Leader za područje JI Europe (regije koja pokriva više od 12 zemalja); Andrija Frinčić, CEO, Dream; Božidar Bajsič, direktor operacija, Editel Adria i Nikša Sviličić, vlasnik i direktor, Proactiva.

Foto: Luka Smuk

Retail je kontinuirano u fazi revolucije. Današnje tvrtke razumiju da retail egzistira kao multi-channel platforma u okviru koje kupci žele na intenzivan način doživjeti iskustvo brenda. Razvoj digitalnih kanala uvelike je povećao očekivanja potrošača koji se žele emotivno povezati s brendovima. Želja kupaca za kupovinom ‘bilo kada i bilo gdje’ pomiče percepciju, mijenja ponašanje i ide u smjeru usvajanja novih i sve zahtjevnijih izazova tehnologije.

S obzirom na nove tržišne okolnosti i planiranje scenarija i mjera, nakon šest mjeseci koronakrize vidjivo je da su optimistični scenariji zastarjeli te da mnogi novi, dosad neviđeni izazovi prisiljavaju tvrtke da razmotre široki raspon mogućih ishoda i planiraju za 2021. s određenim ograničenjima. Kako je ovo vrijeme za razmišljanje izvan ustaljenih okvira, na ovogodišnjoj konferenciji smo govorili o posebno primjenjivim metodama u trenutnoj situaciji s COVID-om, a unutar pet ključnih metoda koje se koriste za vrijeme kriznih razdoblja (planiranje scenarija i mjera, diverzifikacija rasta, osiguravanje profitabilnog rasta, zadržavanje postojećih kupaca u implementaciji novih tehnologija).

Foto: Luka Smuk

Činjenica je da pojačano razumijevanje kupaca vodi do povećanja njihova zadovoljstva, ali i do povećanja prihoda. Digitalna transformacija omogućila je tvrtkama da bez presedana analiziraju mnogo različitih informacija vezanih za ponašanje i navike kupaca, a ulaganje u informatizaciju i razvoj najčešće pridonosi boljem povratu ulaganja. Korištenje informacija o ponašanju kupaca utječe na gotovo sva područja poslovanja tvrtke, od razvoja proizvoda i nabave, preko opskrbnog lanca, prodaje, do marketinških i popratnih usluga.

Foto: Luka Smuk

Danas je maloprodaja u direktnom kontaktu sa svojim korisnicima kroz različite oblike interakcije, sve više digitalne, što otvara neslućene mogućnosti razvoja, ali postavlja i nove zahtjeve pred retailere. Dobar dio odgovora na pitanje kako postići očekivane rezultate leži i u zahtjevima i očekivanjima korisnika, ali isto tako i u njihovom boljem razumijevanju. Iznimno je važno razumjeti kako možemo uz pomoć tri “R” kvalitetnije zadovoljiti zahtjeve korisnika i ostvariti bolje rezultate (revitalizirati korisnički angažman u maloprodajnom procesu; dozvoliti umjetnoj inteligenciji da nam pomogne kreirati i isporučiti jake tržišne poruke prilagođene korisnicima; upravljati pametnije procesom nabave i opskrbe; minimizirati uz pomoć tehnologije utjecaj različitih događaja, planiranih i neplaniranih, na nabavno-opskrbni proces; promisliti ponovno koja je danas uloga maloprodajne trgovine te razviti maloprodajni fizički ili digitalni “dućan” da bismo zadovoljili korisničke zahtjeve koji su danas visoko digitalizirani).

Foto: Luka Smuk

Način poslovanja u retailu mijenja se iz dana u dana. Ono što su prije 5 godina radili ljudi, danas polako preuzimaju strojevi. Znači li to da će strojevi kroz određeni period u potpunosti istisnuti ljude? U kojim segmentima poslovanja primjena robota ima smisla, a u kojima nema? Kakva nam je budućnost – svijetla ili će nas roboti pokoriti? Na konferenciji smo pokušali odgovoriti i na ova pitanja te prognozirati budućnost. 

Sve je aktualniji trend i da tvrtke svoje poslovne odluke temelje na informacijama dobivenim od samih kupaca. U redovitoj komunikaciji s potrošačima te tvrtke provjeravaju njihove potrebe i ukuse. Menadžeri donose odluke na temelju intervjua i anketa kao i informacija dobivenih putem digitalnih kanala (društveni mediji), ali postupno i na temelju analiza lokacije.

Foto: Luka Smuk

U planiranju svakako važnu ulogu ima i procjena tržišnog potencijala određene lokacije. Korištenje analiza lokacije trgovcima umnogome pomaže u razumijevanju kupaca koji u svakom slučaju određuju sudbinu trgovine. Kombinacija demografije s tzv. psihografijom (ponašanje kupaca na određenoj lokaciji) djeluje na temelju značajnih količina podataka dobivenih iz pametnih telefona, analizom društvenih medija i shopping portala. Korištenje toga znanja u velikoj mjeri odgovara na pitanje hoće li određena trgovina biti profitabilna.

Tvrtke se u kontinuitetu bore za opstanak, a cijelo vrijeme im ‘prkosi’ sve zahtjevniji kupac. Čak 89 posto djelovanja čovjeka je nesvjesno pa je time i mogućnost utjecaja na taj dio velika. Utjecajem “ispod granice percepcije” bavili su se mnogi, otkriveni su dragocjeni momenti koji pružaju neslućene mogućnosti u domeni utjecaja promidžbe na percepciju. Na konferenciji smo razgovarali i o “subliminalnim porukama” u oglašavanju i o tome kako ovakve tehnike utječu na potrošače te im sugeriraju impulsnu kupnju proizvoda. Čuli smo i kako se subliminalnim porukama koriste najveće svjetske tvrtke i brendovi…  

Foto: Luka Smuk

Epidemija koronavirusom izazovno je vrijeme za tržište. Evidentno je da su građani u situaciji lockdowna morali steći nove potrošačke navike. Saznali smo do kakvih je promjena kupnje došlo u pojedinim trgovačkim lancima, na internetu i u korištenju digitalnih usluga općenito, te o promjenama u načinu plaćanja.   

Na konferenciji smo čuli i kako automatizacijom poslovanja povećati odgovor na brze promjene u navikama potrošača, u vrijeme nestabilnog tržišta, kako smanjiti rizik zaliha i povećati predvidljivost potreba kroz čitav lanac do proizvođača te koja su rješenja kojima možemo optimizirati fleksibilnost i sigurnost dopune proizvoda na prodajne police i smanjiti situacije out-of-stock…

Foto: Luka Smuk

Sve više tvrtki veliku važnost pridaje i pitanju podrijetla prehrambenih proizvoda ili korištenih sirovina za proizvodnju. Postojeći trendovi među potrošačima koji očekuju odgovoran pristup dobivanju sirovina imaju sve važniju ulogu. Na konferenciji smo izdvojili i jednu od pozitivnih priča razvoja domaće industrije pilećeg mesa, temeljenog na tradiciji i kvaliteti te razvoju kategorije, mesne industrije i poljoprivrednog sektora.

Sve tvrtke uključene u sektor maloprodaje prisiljene su sve više inovirati kako bi kreirale strategije kojima će privući i zadržati kupce. Ali da bi proces bio što uspješniji, kupcima je potrebno pružiti nezaboravno iskustvo. Na konferenciji smo saznali kako uspješno pokrenuti start-up, usprkos globalno nepovoljnim okolnostima, kako prevenirati ono što se čini neizbježnim te kako, na osnovu 5 principa kreiranja inovacije, naučiti plesati na rubu mogućega…

Kroz zanimljiva predavanja i na ovogodišnjoj smo konferenciji dali neke od uvida u korake potrebne za pojačani doživljaj trgovine koji, usprkos sve većim izazovima, i nadalje treba biti pozitivan, nezaboravan i, naravno, profitabilan!

Konferenciju su podržali sponzori – PERUTNINA, GIZEH, ATLANTIC GRUPA, PEVEX, JAMNICA, EDITEL ADRIA, FRANCK, dm, LINKER, KTC, CLOUDONIA, DR. OETKER, DUKAT, PPD CROATIA (i Gordons džin), BOLTON (s brendovima RIO MARE, BOROTALCO i SMAC EXPRESS), CIDRANI i NIKSEN, ELDA, HENKEL, METEOR/LABUD,  MATIČNJAK, SANYTOL I RADMAN’S DRINK.

Najljepše zahvaljujemo i partnerima, cijenjenim tvrtkama: DELOITTE, HENDAL, BRENDSFERA, DREAM, IBM, PROACTIVA i PRESS CLIPPING.

Nadamo se da ćete nam se pridružiti i dogodine!