Predstavljen alat koji proizvodnim tvrtkama precizira kamo ulagati
Hrvatska gospodarska komora i tvrtka Nove igre d.o.o., u suradnji s mutualGains Solutions GmbH i Industrie 4.0 Maturity Center GmbH (i4.0MC), održale su webinar Industry 4.0 Maturity Index – model znanja i organizacijske zrelosti za industriju 4.0, na kojemu su predstavile Industry 4.0 Maturity Scan, alat koji proizvodnim tvrtkama pokazuje koliko su spremne za Industriju 4.0, stanje potpuno digitalizirane industrije.
Webinar je otvorio Gojko Jelavić iz Odjela za industriju HGK, koji je naglasio da je Industry 4.0 Maturity Scan alat za proizvodne tvrtke, neovisno o sektoru industrije, i da je sam alat besplatan.
Sam Industry 4.0 Maturity Scan predstavio je Sebastian Schmitz, viši menadžer za industrijsku praksu u tvrtci Industrie 4.0 Maturity Center GmbH (i4.0MC) iz Aachena, svojevrsnom spinoffu njemačke Nacionalne akademije za znanost i inženjerstvo (acatech). Acatech je smislio termin Industrija 4.0, ali i svojim istraživanjem te potom razvijenim modelom Industry 4.0 Maturity Index odgovorio zašto digitalizacija nije uspjela mnogim njemačkim kompanijama koje su je započele prije desetak godina.
Schmitz je pojasnio da, prema tom modelu, postoji šest razina zrelosti tvrtke. Uz kompjutoriziranost tvrtke, varijable koje uzimaju u obzir su i povezanost, vidljivost, transparentnost, predvidljivost i prilagodljivost organizacije. Pitanja o svim tim pokazateljima tvrke unesu u “obrazac” Maturity Scan, čiji im rezultati otkrivaju koliko su kompetitivni među digitaliziranim tvrtkama.
“Maturity Scan tvrtkama daje podatak gdje su sada, a njegovi rezultati vam govore što vam nedostaje”, kazao je Scmitz te dodao da su, na traženje mnogih tvrtki, omogućili benchmark za pojedine industrijske grane, kako bi tvrtke vidjele gdje stoje u odnosu na konkurenciju te kako bi mogle točnije usmjeriti svoja ulaganja.
“Maturity Scan je besplatan, ali ne i benchmarking i usporedba s tvrtkama unutar iste grane. No, do kraja siječnja imamo poseban popust za članice HGK na banchmarking i usporedbu unutar industrijske grane”, objavio je Schmitz, koji je objasnio da je Maturity Scan ustvari početna točka digitalizacije, alat koji određuje koliko mi vremena i novca treba za digitalizaciju.
Maturity Scan su iskušale i globalno poznate korporacije poput Daimlera, ali i mnoge male i srednje tvrtke. Jedan od prvih u Hrvatskoj koji je “Izmjerio” zrelost svoje tvrtke je Fran Reizl iz tvrtke Vrsna d.o.o., na tržištu poznate pod brendom Vrsna Chocolates.
“Dobro je što tvrtka može vidjeti u kakvom je stanju sada i što mijenjati da bude profitabilnija. No, ovo može biti i benchmark, ali i alat koji pomaže pri pronalaženju investitora”, izjavio je Reizl te dodao da je prije par dana razgovarao s Australskim investitorima koji su na njegove rezultate Maturity Scana jako pozitivno reagirali. Kazao je da je visoko ocijenjena komunikacija između osoblja, ali da je loše ocijenjena povezanost strojeva i računala, što bi moglo dovesti do gubitaka pa je povezivanje strojeva i baze podataka prvo područje u koje on kani ulagati.
Damir Ivan Konjevod, konzultant za informacijske sustave iz tvrtke Nove igre, potom je predstavio Hrvatski centar razvoja industrije 4.0 i objasnio kako se na njihovom webu prijaviti za Maturity Scan te kako preuzeti primjer već gotovih rezultata.