U posljednja tri mjeseca Lidl je posjetilo 82% kupaca, Konzum 79%, Kaufland 65%, a Plodine 60% kupaca. Polovina kupaca je kupovala u Intersparu dok ih je 47% kupovalo u Sparu.
Analizirala: Martina Soršak Susović, Hendal
Rezultati za posjećenost pojedinog trgovačkog lanca pokazuju da je najveći broj kupaca u posljednja tri mjeseca posjetio Lidl (82%) dok je na drugom mjestu Konzum (79%). Kaufland je posjetilo 65% kupaca, a nešto manji broj je u posljednja tri mjeseca kupovao u Plodinama. Jedna polovina kupaca je kupovala u Intersparu dok ih je 47% kupovalo u Sparu.
Vezano za mjesto najčešće kupnje, Konzum, Kaufland i Lidl imaju podjednak rezultat – svaki lanac je mjesto najčešće kupnje za nešto više od jedne petine kupaca. Značajno manji broj najčešćih kupaca imaju Plodine, Interspar i Spar. Kada se pogleda preporuka pojedinog trgovačkog lanca, najveći broj preporuka imaju Lidl i Kaufland. Jedna polovina kupaca preporučuje Konzum. Nešto više od 40% preporučuje Plodine i Interspar dok nešto manje od trećine preporučuje Spar.
Rezultati su ovo istraživanja zadovoljstva trgovačkim lancima agencije Hendal koje se kontinuirano provodi na nacionalno reprezentativnom uzorku – u studenome 2020. obuhvatio je 400 građana starijih od 16 godina. Zbog obuhvata cjelokupnog teritorija, podaci o posjećenosti pojedinih lanaca koji nisu prisutni u svim regijama, mogu biti niži. Također, rezultati pokazuju posjećenost pojedinog lanca, a ne potrošnju u istom.
U ovom valu istraživanja željeli smo istražiti imidž trgovačkih lanaca, odnosno sliku koju o pojedinom trgovačkom lancu imaju potrošači. Pri mjerenju imidža, potrošači izabiru, među ponuđenim, one tvrdnje koje se odnose na pojedini trgovački lanac. Rezultati se prikazuju u imidž mapi koja omogućuje uočavanje zajedničkih, ali i razlikovnih karakteristika među pojedinim trgovačkim lancima.
Pri tome lanci koji su bliže sredini mape imaju lošije diferenciran imidž dok su oni koji su bliže rubovima mape percipirani kao bolje izgrađenog imidža. Nadalje, na krajnjim vrijednostima mape istaknute su karakteristike koje najviše razlikuju trgovačke lance.
Rezultati pokazuju da su Spar, Plodine i Konzum percipirani kao lanci pristupačnih lokacija i odgovarajućeg radnog vremena. Pri tome su Spar i Konzum također povezani sa širokim asortimanom, koji je glavna odrednica imidža Interspara. S druge strane, glavna razlikovna karakteristika Kauflanda su dodatni sadržaji. Lidl je i dalje jedini lanac povezan s povoljnim cijenama.