Ivo Tudorić: Globalni brend uspješno prilagođavamo hrvatskom tržištu

Naš ključ uspjeha u Hrvatskoj leži i u G3 Spirits timu, za koji mogu slobodno reći da je najkvalitetniji na tržištu, što se očituje i u činjenici da se kao lokalni igrač već godinama izuzetno uspješno nosimo s velikim multinacionalnim konkurentima, ističe Ivo Tudorić, Jägermeister brend menadžer.

Razgovarala: Marija Sedlar

Nakon završetka osnovne škole, Ivu Tudorića obrazovni put vodi preko zagrebačke Gornjogradske gimnazije do Studija novinarstva na Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu. Tijekom studija, radno je iskustvo većinom stjecao na sezonskim poslovima kojima je punio studentski budžet. „Nakon diplome, neko sam vrijeme mirovao, isključivo se fokusirajući na svoju karijeru, no potreba za dodatnim stručnim akademskim usavršavanjem vratila me u studentske klupe. Trenutno sam tako pred završetkom postdiplomskog specijalističkog studija Marketinški menadžment na EFZG -u. Mišljenja sam da je kod većine ljudi ključan prvi posao jer nam ne samo omogućuje prelazak iz studentskih dana u „svijet odraslih“, već nam pruža kvalitetnu osnovu i temelje za kasnije napredovanje i profesionalni razvoj. Na sreću, jedan sam od onih kojima se prvo radno mjesto pokazalo kao pun pogodak. Naime, zaposlio sam se u tada najvećoj agenciji za komunikacijski menadžment, Premisi, gdje sam od samih početaka imao priliku raditi s vrhunskim profesionalcima poput Kristine Laco, kao jedne od najvećih stručnjakinja za komunikacije u Hrvatskoj i regiji. Osim toga, kako je Premisa imala klijente iz različitih tržišnih segmenata i industrija, imao sam sreću da sam mogao raditi na velikim domaćim i internacionalnim klijentima poput T-Coma, Heinekena, Gavrilovića.

“Kada gledam s vremenskim odmakom, tek sada shvaćam da nisam bio niti izbliza svjestan što me sve očekuje, no s druge strane ponosan sam što sam sa svojim timom u ovih 12 godina postigao s Jägermeisterom”

Za navedene sam klijente kao asistent bio dio većih timova koji su se strateški brinuli za sve segmente komunikacija poput odnosa s medijima, brend PR-a, korporativnih komunikacija, DOP-a i dr., što mi je zbog širine posla bilo neprocjenjivo iskustvo.“ Ivo se prisjeća kako je vrlo brzo bio promoviran u mlađeg savjetnika što mu je omogućilo samostalno vođenje klijenata poput Logitecha i širi spektar odgovornosti poput projektnog budžetiranja, planiranja i izvođenja, izrada komunikacijskih strategija i planova, planiranja i upravljanja brend događanjima te kriznog komuniciranja. „Tu bih još posebno istaknuo projekt Snow Queen Trophy, kao ključan dio angažmana za klijenta Hrvatski skijaški savez, a zbog kojeg sam inicijalno i došao u agenciju. Na njemu sam radio od 2005. do 2007. godine i mogu reći da mi je za sve ono što radim na današnjem radnom mjestu bio vrhunska škola jer sam kroz njega naučio izuzetno puno o organizaciji i upravljanju velikim događanjima.“

DOLAZAK U G3 SPIRITS
Nakon nešto manje od dvije i pol godine, Ivo je odlučio prihvatiti ponuđeni izazov smatrajući kako on predstavlja iskorak u njegovoj karijeri te 2007. godine prelazi u kompaniju G3 Spirits gdje radi i danas. „Za jednog 26-godišnjaka, prelazak u takvu kompaniju, koja je već godinama vodeći igrač u segmentu žestokih alkoholnih pića, ne samo u Hrvatskoj, već i u regiji, bio je veliki izazov. Kada se tome doda da sam dobio veliku odgovornost u ruke preuzevši poziciju Jägermeister brend menadžera, što u stvarnosti znači marketinšku i komunikacijsku brigu za najprodavaniji biljni liker na svijetu, mislim da sam time sve rekao.

Kada gledam s vremenskim odmakom, tek sada shvaćam da nisam bio niti izbliza svjestan što me sve očekuje, no s druge strane ponosan sam što sam sa svojim timom u ovih 12 godina postigao s Jägermeisterom. U tom smo periodu redovito na oko 1.000.000 prodanih 0,7 L boca godišnje, što je fantastično postignuće za ovako malo tržište kakvo je hrvatsko. Prodane količine Hrvatima omiljenog biljnog likera za oko 300.000 boca veće su od one drugoplasiranog inozemnog alkoholnog pića, što nam je omogućilo držanje uvjerljive liderske pozicije u segmentu uvoznih alkoholnih pića već više od desetljeća. Imajući u vidu hrvatski zakonodavni okvir i sva ograničenja po pitanju promocije i komunikacijske podrške našim prodajnim aktivnostima, ove brojke dobivaju još više na značenju i težini. Mislim da ključ uspjeha leži u savršenom spoju dvije komponente.

Kao glavne izazove u sljedećem periodu Ivo navodi održavanje brenda na vodećoj poziciji u Hrvatskoj, nastavak prilagodbe globalnih trendova te uspješno funkcioniranje na zatvorenom domaćem tržištu.

Prva je originalan i jedinstven globalan pristup marketinškim i komunikacijskim aktivnostima brenda Jägermeister te naša prilagodba posebnostima hrvatskog tržišta. Uvijek je to nešto novo i drugačije, još neviđeno na našem tržištu, a ponekad i šire. Kako zbog spomenutih ograničenja nismo u mogućnosti rabiti pozitivna iskustva iz drugih zemalja i s drugih tržišta, moramo se maksimalno pouzdati u vlastitu kreativnost i razvijati je. Drugi, možda i bitniji razlog leži u G3 Spirits timu u Hrvatskoj, za koji mogu slobodno reći da je najkvalitetniji na tržištu, što se očituje i u činjenici da se kao lokalni igrač već godinama izuzetno uspješno nosimo s velikim multinacionalnim konkurentima“, ističe Ivo te dodaje kako su za to, uz kvalitetne uvjete ključni ugodna i produktivna atmosfera i radno okruženje u G3-u, pa su tako poznati kao kompanija u kojoj se zaposlenici nerijetko zadržavaju i više desetljeća. „Upravo rad u manjem sustavu, iz vlastitog iskustva, smatram ključnom prednošću u odnosu na rad u velikim sustavima multinacionalki. Imajući u vidu značenje brenda na tržištu te izuzetno velik opseg posla, moja pozicija izlazi iz okvira standardne brend menadžerske pozicije te uključuje i tijesnu suradnju s upravom i administrativnim dijelom kompanije. To se očituje i u činjenici da uz direktora prodaje zajednički upravljam timom od 20-ak ljudi u Hrvatskoj, od čega je njih čak 17 zaduženo za prodaju. Povrh toga na dnevnoj bazi komuniciram i s principalom u Njemačkoj pod nazivom Jägermeister Mast, smještenom u pitoresknom gradiću Wolfenbüttelu“.

OSTAJEMO BROJ 1
Kao glavne izazove u sljedećem periodu Ivo navodi održavanje brenda na vodećoj poziciji u Hrvatskoj, nastavak prilagodbe globalnih trendova te uspješno funkcioniranje na zatvorenom domaćem tržištu. To će, svakako, uključivati proces pomlađivanja brenda Jägermeister koristeći sve dostupne marketinške, komunikacijske i prodajne alate uz poseban fokus na postojeće stalne konzumente te LDA – 29 ciljnu skupinu. „Nadalje, ključno je povećati suvremenu prisutnost i vidljivost Jägermeistera kroz implementaciju nove komunikacijske platforme brenda – “Your JM. Your Story.” i novog globalnog vizualnog identiteta istovremeno ulažući dodatne napore kako bi se nastavio jačati imidž brenda prema svim ciljnim skupinama, ali s fokusom na novu generaciju konzumenata.

Naposljetku, poseban naglasak svakako ćemo staviti na unapređenje aktivacije u maloprodajnom i veleprodajnom KAM-u uz kao i do sada personaliziran pristup s povezanim strategijama, alatima i mehanikama“, ističe Ivo koji naglašava da će se i u budućnosti, kao i do sada, maksimalno truditi privatno i poslovno napredovati. „Kako sam dinamičan po prirodi, držat ću se one maksime da je uvijek sve moguće i da se uvijek nešto sprema. Upravo ovo privatno, slobodno vrijeme kojeg ljudi u privatnom sektoru, a takav sam i sam, većinom nemaju dovoljno, najradije koristim za putovanja, čitanje i pisanje.

Trenutke opuštanja najradije koristim za dobar film ili seriju, gdje je vrlo malo toga što je trenutno dostupno i aktualno na platformama poput Netflixa ili HBO GO-a, a da nije prošlo moj prijeki sud. Uz dobru glazbu koja ide ruku pod ruku s poslom kojim se bavim, cijeli sam život u sportu, ili kao navijač i pratitelj sportskih zbivanja ili kao vinovnik rekreativnih aktivnosti na otvorenim i zatvorenim sportskim borilištima. Nikako ne volim gubiti pa me često moji prijatelji čudno gledaju kad se susretnemo na terenu igrajući košarku, nogomet ili tenis, u trenucima kad sve ne ide prema planu koji sam zamislio L. Uz spomenuta putovanja koja obožavam, jer mislim da čovjeka izuzetno obogaćuju kao osobu te ostavljaju trajan pečat za cijeli život, moj idealan odmor stane u nekoliko riječi – ljeto, sunce, more (Jadransko ili Panonsko – volim ih oba s obzirom na moje dalmatinsko-slavonske korijene), plaža, kupaće gaće, bos, čamac.