Jedna od najuspješnijih hrvatskih tvrtki – Saponia d.d. iz Osijeka završila je prošlu godinu s odličnim rezultatima, a koje je jučer objavila Zagrebačka burza.
Pojavom virusa Sars-COV-2, Saponia je napravila zaokret u planiranoj poslovnoj strategiji za tu godinu i povećala proizvodnju i ponudu sredstava za dezinfekciju. Strateška smjernica „zaštititi dodir“ usmjerena na osiguranje potreba zaštite, dezinfekcije i očuvanja zdravlja ljudi i prostora, dovela je do evoluiranja strukture prodaje u smjeru segmenta dezinficijensa. Djelotvornost linija proizvoda Deziclean i Handysept verificirana je Atestom o djelotvornosti protiv koronavirusa certificiranim od strane laboratorija J.S. Hamilton. Paralelno su se, srazmjerno tržišnoj situaciji, fokusirali na ostvarenje poslovnih ciljeva na ključnim brendovima i projektima koji trebaju osigurati prosperitet i budućnost Saponije.
Saponia je za 2020. godinu ostvarila 543,8 milijuna kuna ukupnih prihoda, 536,7 milijuna kuna poslovnih prihoda i 523,6 milijuna kuna prihoda od prodaje što je za 7 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Osobit fokus prodajne strategije za razdoblje turističke sezone donio je odlične rezultate u svim kanalima prodaje, unatoč negativnim turističkim trendovima i padu prometa u maloprodaji. Usmjerenost prema izvoznim tržištima i dalje je jedna od osnovnih odrednica osiguranja povećanja prihoda Saponije. Gotovo 45 posto prihoda ostvareno je na izvoznim tržištima.
“Imperativ je bio osigurati ciljanu razinu prihoda koji pokrivaju fiksne troškove, što veća disperzija prihoda i snažan fokus na profitabilne prodajne procese. Minimiziranjem učinaka koje ne nose vrijednost, na razinu ‘hladnog pogona’ te optimiziranjem ljudskih resursa, uslijedio je ekonomski efikasan ishod“, ističe Dajana Mrčela, predsjednica Uprave Saponije.
Ostvaren je pad poslovnih rashoda od 7 posto u odnosu na prethodnu godinu. Poslovni rashodi su u financijskom izvještaju kvantificirani u iznosu od 454,5 milijuna kuna. Naglasak na profitabilan proizvodni program i sposobnost prilagodbe u novonastaloj situaciji, rezultirali su rastom EBITDA od 174 posto. EBITDA za 2020. godinu ostvarena je u iznosu od 98,1 milijun kuna uz maržu od 18 posto. Operativna dobit Saponije iznosi 82,3 milijuna kuna, dok je neto dobit ostvarena u iznosu od 66,9 milijuna kuna.
“Saponia je za strateški smjer poslovanja odredila povećanje energetske učinkovitosti proizvodnih pogona kroz proizvodnju energije iz obnovljivih izvora Nastavljen je proces digitalne transformacije poslovanja kroz implementaciju SAP sustava koji će pridonijeti daljnjoj produktivnosti, efikasnosti i unapređenju poslovanja. U poslovnu politiku Saponije inkorporirano je društveno odgovorno poslovanje. Situacija u protekloj godini posebno nas je motivirala da donacijama i potporama te dodatnom brigom o zaposlenicima učinimo život lakšim te motiviramo i druge da djeluju u istom smjeru. Naša je obveza odgovornost za rast i razvoj kompanije, ali i djelovanje u harmoniji s okruženjem u kojem Saponia posluje. Stoga sve izazove s kojima se susrećemo promatramo kao priliku da se dalje razvijamo u tehnološki naprednu kompaniju“, dodala je Dajana Mrčela.