Grupa L’Oréal je na online konferenciji „Transparency Summit“ okupila svoje vodeće stručnjake na području znanosti, inovacija i održivog razvoja te predstavila svoju viziju sigurnije budućnosti za ljude i okoliš. U sklopu svog kontinuiranog zalaganja da potrošačima ponudi proizvode koji su sigurniji i odgovorniji prema okolišu, L’Oréal se obvezuje na važnu transformaciju svog odjela za istraživanje i inovacije usvajajući „zeleni pristup“ znanosti.
Naime, do 2030. godine čak 95% sastojaka koji se koriste u L’Oréalovim proizvodima bit će dobiveno iz obnovljivih biljnih izvora, široko dostupnih minerala ili iz kružnih procesa, dok će 100% formula proizvoda biti sigurno za vodeni ekosustav.
Ova odluka došla je u vrijeme kada je zaštita planeta prijeko potrebna, a pandemija COVID-19 istaknula povećanu potražnju za proizvodima koji su istovremeno sigurni za ljudsko zdravlje, ali i okoliš. Upravo u tom kontekstu, L’Oréal otvara novo poglavlje u istraživanju i inovacijama, čineći prirodu pokretačkom snagom u kreiranju obnovljivih alternativa za sastojke na bazi nafte.
Kako bi izvukli ono najbolje što priroda može ponuditi kroz vrhunske tehnološke procese, L’Oréal se oslanja upravo na nedavni napredak u „zelenim znanostima“. Već do 2020. godine, 80% sirovina koje se koriste u okviru Grupe postalo je lako biorazgradivo, 59% obnovljivo, a 34% prirodno ili prirodnog podrijetla, dok je 29% sastojaka koji se koriste u L’Oréalovim formulama razvijeno prema principima „zelene kemije“[1]. Na konferenciji su više o tome govorili vodeći stručnjaci za održivi razvoj u kozmetici, dermatolozi i znanstveni istraživači, pri čemu su održane i radionice „zelenih znanosti“ na kojima je detaljnije raspravljena realizacija sigurnijih i održivijih kozmetičkih proizvoda.
„Kroz zelene znanosti ulazimo u novo poglavlje za odjel istraživanje i inovacija Grupe L’Oréal, koji je ključna pokretačka snaga tvrtke još od njenog stvaranja. Naša je ambicija do 2030. godine ženama i muškarcima širom svijeta omogućiti ponudu sve učinkovitije i sigurnije kozmetike, koja poštuje okoliš”, rekao je Nicolas Hieronimus, zamjenik izvršnog direktora L’Oréala i budući CEO kompanije.
U svrhu uspješnog provođenja ove tranzicije, tvrtka L’Oréal je objedinila sve svoje resurse u „zelenim znanostima“, uključujući nedavni napredak u agronomiji i nova dostignuća u biotehnologiji te zelenoj kemiji. Grupa u tu svrhu također gradi i niz strateških partnerstava sa sveučilištima, novoosnovanim poduzećima i vlastitim dobavljačima sirovina.
„Zahvaljujući zelenim znanostima, u mogućnosti smo prihvatiti ovaj ambiciozni znanstveni i tehnički izazov. Ovaj hvalevrijedan pristup zasnovan na kružnoj ekonomiji, omogućit će nam postizanje novih razina performansi i otkrivanje neviđenih kozmetičkih blagodati bez ugrožavanja kvalitete ili sigurnosti, a sve u službi ljepote koja poštuje planet“, poručila je Barbara Lavernos, direktorica istraživanja, inovacija i tehnologije.
Sve veća transparentnost u svrhu poticanja potrošača na odgovorne izbore
L’Oréal ostaje predan transparentnoj komunikaciji, kao temeljnoj vrijednosti kompanije te nastavlja s pokretanjem novih inicijativa za unaprjeđenje kvalitete informacija i dijaloga s potrošačima, potičući ih da donose odluke koje odražavaju njihove vrijednosti.
- L’Oréal pridonosi povećanju transparentne komunikacije putem svoje internetske stranice „Inside Our Products“. Pokrenuta u ožujku 2019., ova stranica nude odgovore o sastojcima koji se koriste u formulama i sastavu svojih proizvoda. Na stranici se može pronaći popis od gotovo 1.000 sastojaka proizvoda, a zasad je dostupna u 45 zemalja na osam jezika. Utemeljen na znanstvenim postignućima, ovaj se sadržaj postupno objavljuje na internetskim stranicama vodećih brendova Grupe (L’Oréal Paris, Garnier, La Roche-Posay, Maybelline, Redken, Essie, Kérastase, Yves Saint Laurent i ostalih).
- Informativna kampanja koja naglašava utjecaj kozmetičkih proizvoda na okoliš i društvo, također je pokrenuta u lipnju 2020. godine u sklopu programa održivog razvoja kompanije „L’Oréal za budućnost“. Inicijativa se, zajedno s brendom Garnier, primjenjuje diljem svijeta te će postupno obuhvatiti sve brendove Grupe.
Stalna poboljšanja sigurnosti za potrošače i okoliš
Sigurnost i potencijalni utjecaj L’Oréalovih proizvoda na okoliš su u središtu obveza koje je tvrtka preuzela. Grupa je među prvima ponudila alternative testiranju na životinjama, stvaranjem rekonstruiranih modela kože za procjenu sigurnosti proizvoda. Tako je L’Oréal prestao testirati svoje proizvode na životinjama već 1989. godine, čak 14 godina prije nego što je takva praksa zabranjena.
L’Oréal nastavlja unaprjeđivati i ekološki profil svojih formula. Još 1995. godine je osnovan istraživački laboratorij za mjerenje i modelirati utjecaja proizvoda na ekosustave (vodu i tlo) i biološku raznolikost. Kao dio svog programa „L’Oréal za budućnost“, Grupa do 2030. godine želi osigurati da 95% njenih sastojaka dolazi iz bioloških izvora, dobivenih iz bogatih minerala ili kružnih procesa, uz 100% svojih formula procijenjenih pomoću platforme za ispitivanje, okoliša kako bi se osiguralo da ne štete raznolikosti obalnih i slatkovodnih vodenih ekosustava.
[1] Zelena ili održiva kemija je koncept je koji je nastao 1998. godine u SAD-u, a razvila su ga dvojica kemičara – Paul Anastas i John Warner. Koncept se temelji na 12 načela temeljenih na vrijednostima održivosti, kako bi se prakticirala kemija koja poštuje socijalnu, ekološku i ekonomsku ravnotežu okoliša u kojem se koristi.