Potrošači i osluškivanje tržišta te zadovoljavanje potrošačkih želja i potreba među važnim su fokusima marketinških timova L’Oréala, a Peter Šulc, Trade Marketing Manager za marke proizvoda L’Oréal Paris, Garnier i Mixa, ističe kako je njihov cilj nadmašiti očekivanja potrošača.
Razgovarala: Marija Sedlar
Peter Šulc studirao je na Sveučilištu u Zagrebu na Ekonomskom fakultetu preddiplomski smjer Poslovna ekonomija, diplomski smjer Marketing. Kako je tijekom studiranja aplicirao na program studentske razmjene ERASMUS+, jedan je semestar proveo na Sveučilištu Johannes Kepler na Fakultetu društvenih znanosti, ekonomije i poslovanja na diplomskom programu General Management.
„Studiranje u internacionalnom okruženju neprocjenjivo je životno iskustvo te smatram kako bi to trebalo biti uobičajena praksa tijekom studentskih dana s obzirom na to da izlaziš iz svoje zone komfora, što se u današnjem poslovanju očekuje. Tijekom studiranja bio sam aktivan član studentske udruge Hrvatska studentska asocijacija, finalist natjecanja Business Plan Contest u stvaranju vlastitog poslovnog plana, kao i član drugoplasiranog tima u rješavanju stvarnog poslovnog slučaja Zagrebačke banke na natjecanju Case Study Competition te sam kroz navedeno stjecao svoja prva iskustva iz stvarne poslovne prakse. Prvo radno iskustvo bio je studentski posao u Coca Cola HBC gdje sam sistematizirao dobivene podatke i informacije od prodajnih predstavnika u sklopu Božićne aktivacije. Navedeno je oblikovalo moj put i daljnje nastojanje da se razvijam i stječem iskustvo u segmentu poslovanja koji me inspirira od početka mog studiranja, u marketingu.“
L’ORÉAL PUTOVANJE
Peter se prisjeća kako mu je nakon nekoliko krugova intervjua u L’Oréal Assessment centru i prezentacije rješenja poslovnog slučaja ponuđena pozicija Marketing Trainee u siječnju 2016. u CPD (Consumer Products Division), odjelu proizvoda široke potrošnje u kategoriji proizvoda njega kose i dezodoransi marki L’Oréal Paris i Garnier u Adria-Balkan regiji. Navedena pozicija bila je ulazna pozicija u L’Oréal svijet te je pred Peterom bilo mnogo mogućnosti za učenje, rast, razvoj i upoznavanje svega što L’Oréal nudi.
„Tu sam stekao osnovna znanja i iskustva koja su dio svakodnevnog operativnog marketinga te su potrebna u razumijevanju procesa i osnovnih postavki poslovanja i tržišta. Nakon optimizacije interne organizacije kompanije preuzeo sam poziciju Junior Retail Marketing Managera za tržište Hrvatske te marke L’Oréal Paris, Garnier i Mixa. U siječnju 2017. dobio sam novu priliku i postao dio tima Divizije Profesionalnih Proizvoda (Professional Product Division) čija je misija podržati frizere u svakodnevnom poslovanju i razvoju te na održiv način koristiti proizvode i razvijati usluge u segmentu njege kose. Stvaranje veza između brendova, profesionalaca i potrošača, radeći ruku pod ruku s frizerima, jedna je od ključnih zadaća divizije te sam kroz nekoliko funkcija Marketing i PR stručnjaka, Product Managera i Trade Marketing i PR specijalista imao priliku dati vlastiti obol u razvoju brendova L’Oréal Professionnel, Kérastase i Matrix na hrvatskom i slovenskom tržištu. Projekti koji su obilježili moj poslovni put u PPD-u obilježeni su globalnim trendom dolaska na tržište prirodnih i učinkovitih proizvoda za njegu kose. Prvi veliki projekt i lansiranje bilo je predstavljanje potpuno nove Kérastase linije, Aura Botanica, iznimne njege kose koja kombinira prirodne sastojke kao što su kokosovo i arganovo ulje s naprednim luksuznim Kérastase formulacijama.“
Još je nekoliko važnih noviteta obilježilo Peterovo vrijeme provedeno u diviziji, a jedno od njih bilo je predstavljanje Kérastase Resistance Extentioniste noviteta “koji omogućuju postizanje do čak četiri centimetra duže kose u roku od tri mjeseca; predstavljanje i poslovni rast nove linije Source Essentielle – prve potpuno prirodne i veganske linije za njegu kose iz L’Oréal Professionnela, Biolage R.A.W. linije za njegu kose koja pruža balans prirode, zdravog izgleda, ljepote i učinkovitosti s do 95% sastojaka prirodnog podrijetla i do 99% biorazgradivosti. Nakon mnoštva projekata, suradnji i lansiranja, Peter se u 2019. vratio u odjel robe široke potrošnje iz kojega je i započeo svoje L’Oréal putovanje.
OSLUŠKIVANJE LOKALNIH POTROŠAČA
Peter je trenutno dio Business Development tima na veoma dinamičnoj i svestranoj poziciji Trade Marketing Managera za marke proizvoda L’Oréal Paris, Garnier i Mixa na hrvatskom tržištu.
„Osluškivanje bila tržišta i detekcija ‘consumer insighta’ koji pružaju razumijevanje unutarnjeg stanja potrošača i razloga zašto se potrošač ponaša na određeni način, kupuje određene proizvode i upotrebljava ih, što je ključno za stvaranje djelotvornih tržišno prilagođenih rješenja uvažavajući strategiju svakog pojedinog brenda, cilj je ove pozicije. Moje su odgovornosti razvoj brendova adaptirajući i implementirajući internacionalne marketinške strategije prilagođene lokalnom tržištu; planiranje, priprema te uvođenje novih proizvoda na tržište; zatim stvaranje učinkovite promotivne strategije u suradnji s prodajnim odjelom, razvoj inovativnih lokalnih projekata (primjerice Mixa i Odabrale Mame); razvoj i implementacija oglasnih materijala za prodajna mjesta; organizacija različitih događaja, upravljanje budžetom, i neizostavna briga o društvenoj odgovornosti i okolišu prilikom ostvarivanja ciljeva.“
Potrošači i osluškivanje tržišta te zadovoljavanje potrošačkih želja i potreba jedan je od fokusa i ciljeva marketinških timova L’Oréala, a Peter ističe kako je cilj nadmašiti očekivanja potrošača što u konačnici rezultira zadovoljstvom, ponovnim odabirom njihovih brendova i lojalnost prema istima.
„Inovacije i konstantan razvoj novih proizvoda iza kojih stoji tim internacionalnih stručnjaka i godine istraživanja, potrošačima donose kvalitetne proizvode koje oni prepoznaju i u konačnici im pomažu da ostvare svoje sklonosti prema ljepoti. Lokalni timovi u kompaniji prilagođavaju strategiju, taktike i komunikacijske poruke lokalnom tržištu i potrošačima s obzirom na to da najbolje poznajemo prilike i stanje na tržištu. Time se ostvaruje pozitivan odnos i korist za potrošače, poslovne partnere, okoliš, društvo u cjelini i, u konačnici, kompaniju. Ostvarivanje navedenog ne bi bilo moguće bez profesionalnih i angažiranih timova na razini cijele Adria-Balkan regije, a realizacija na lokalnom tržištu ne bi bila moguća bez cjelokupnog tima u Hrvatskoj. Ovim im se putem zahvaljujem na pozitivnoj atmosferi, zalaganju i profesionalnosti koju svakodnevno pružaju, kao i svim ostalim kolegicama i kolegama iz drugih odjela s kojima svakodnevno surađujemo i pronalazimo rješenja za novonastale izazovne situacije“, poručuje Peter.
Od mnogih projekata na kojima je radio i koje je realizirao, posebno mu je draga dugogodišnja suradnja brenda Mixa i Odabrale mame. „Naime, 2019. sam, u potrazi za osnaživanjem brenda Mixa te potvrde prepoznatljivosti i kvalitete s lokalnog tržišta, naišao na organizaciju koja provodi istraživanja zadovoljstva potrošača proizvodima i uslugama u kojemu ocjene daju isključivo mame s hrvatskog tržišta. Time nam se pružala lokalna potvrda kvalitete i prepoznatljivosti proizvoda Mixa koji je stručnjak za osjetljivu kožu cijele obitelji, a upravo mame znaju što je najbolje za cijelu obitelj. Od dogovora s partnerima za provedbu istraživanja i potvrđivanja brenda Mixa od strane mama u percipiranoj kvaliteti, zadovoljstvu korištenjem, vrijednosti za novac i namjeri preporuke u istraživanoj kategoriji šampona i kupki za bebe i djecu, došli smo do ostvarivanja prava na korištenje oznake Odabrale mame. Implementacija oznake u komunikacijskim porukama pružila je brendu Mixa jednu novu vrijednost i prepoznatljivost. Osim što sam cijeli projekt vodio od početka do kraja, ova suradnja je prepoznata i podržana od strane menadžmenta te se realizirala pet godina zaredom.“
SVE JE LAKŠE U TIMU S DOBROM ATMOSFEROM
Peter dodaje kako mu izazova u poslovanju ne nedostaje. „Najizazovnije su mi nepredviđene situacije koje utječu na dnevni ili tjedni ritam i unaprijed definiran plan. No mogućnost prilagodbe u kratkom roku i preraspodjela prioriteta značajno pridonose tome da se i te nepredviđene situacije uspješno riješe. Dugoročno najizazovnije je anticipirati promjene u ponašanjima potrošača te ovisno o uspješnosti predviđanja pružiti odgovarajuće odgovore na njihova ponašanja, predložiti nove korake njege i rutine, prilagoditi komunikacijske poruke i zadovoljiti želje i potrebe potrošača.“
Kada je u pitanju slobodno vrijeme, Peter ga provodi sa suprugom i djecom. „Imamo dvoje male djece te je svaki trenutak proveden s njima dragocjen. Svako njihovo novo otkriće čini me sretnim. Tjedni ritual sa starijim djetetom odlazak je na bazen na program plivanja. Uživam u prirodi, planinarenju i istraživanju hrvatskih planina, skijanju. Vožnja biciklom s posla i na posao, te ponekad i neka dulja relacija, opuštaju me. Trčanje s kolegicama i kolegama s posla dio su dobre atmosfere koja vlada u timu. Sve su to aktivnosti koje me opuštaju, pružaju mi osobni mir i zadovoljstvo te ujedno čine moj idealan tip odmora“.