Pet načina za povećanje zadovoljstva i produktivnosti zaposlenika

Za siguran uspjeh u novoj digitalnoj stvarnosti trebaju vam vrhunski prodavači, marketingaši, IT podrška – visoko motivirani zaposlenici koji će biti predani poslu i često otići korak dalje u ispunjavanju svojih radnih zadataka

Piše: Monika Polanec, Content & PR Specialist, Ceneje d.o.o.

S fokusom na dobro poslovanje, u tvrtkama poput web trgovina fokusirani smo na zadovoljstvo naših kupaca. Konačna konverzija, odnosno kupnja, ciljna je akcija kupca s kojim se zaokružuje misija pojedine tvrtke. Put od idejnog oblikovanja i proizvoda ili usluge do ispunjenja očekivanja krajnjeg kupca te čak i uspješnog kreiranja baze vjernih kupaca – dugotrajan je i često zahtjevan.

Analiza psihologije kupnje, profiliranje kupaca, analiziranje njihovih navika, neprestano traženje novih mogućnosti koje im mogu donijeti dodanu vrijednost, a web trgovini donijeti povećanje prodaje – dio su poslovne svakodnevice svake tradicionalne i digitalizirane tvrtke.

Zašto redovito brinemo za podršku kupcima, ažurno rješavamo njihove pritužbe i dileme s kojima se kupovinom kod nas eventualno susreću, ali ne razmišljamo o potencijalu svojih zaposlenika koji su ključni za postizanje naših prodajnih ciljeva? Je li im informiranje kupaca o novostima i pogodnostima zaista važnije od pažljivog planiranja rada u timu koje bi usput omogućilo veću produktivnost i još bolje poslovne rezultate?

Potrošači nove stvarnosti izuzetno su oprezni i imaju velika očekivanja prema online kupovini. Sigurnost, jednostavan proces kupnje, fleksibilnost i uvijek nove, aktualne pogodnosti koje im se nude nisu više dovoljne. Što trebate za siguran uspjeh na valovima nove digitalne stvarnosti?

Vrhunske prodavače, marketingaše, IT podršku – visoko motivirane zaposlenike koji će biti predani poslu i često spremni otići korak dalje u ispunjavanju svojih radnih zadataka. I kako to postići? Usmjerenim razvojem zaposlenika i brigom za njihovo zadovoljstvo na radnom mjestu. Ponudite „podršku zaposlenicima“ upravo kako je nudite i svojim klijentima… U nastavku pročitajte nekoliko jednostavnih, a iznimno učinkovitih načina za još veće uspjehe vašeg tima …

POSTAVITE JASNE CILJEVE

Odredite zajedničke ciljeve tvrtke kojima će svojim individualnim radom pridonijeti svi zaposleni, istovremeno će biti svjesni zajedničke vizije tvrtke i glavnih poslovnih ciljeva. Za detaljno planiranje rada postoje brojne, manje ili više, učinkovite metode, neke od njih su tradicionalno postavljene i mogu se doimati pomalo krutima, dok druge omogućuju veliku dozu fleksibilnosti. Odaberite onu koja najbolje odražava filozofiju vaše web trgovine.

UZMITE U OBZIR OSOBNE INTERESE ZAPOSLENIKA

Trenutno digitalno okruženje zahtijeva od sudionika veliku fleksibilnost i stalno prilagođavanje. Zato je to pravi trenutak da svoj tim potaknete na učenje novih vještina i pridobivanje znanja u područjima koja ih zanimaju, a koja bi mogli koristiti i u svom radu. Osobe koje smatraju da imaju utjecaja na postavljanje svojih poslovnih ciljeva visoko su motivirane i znatno predanije svom poslu. Zato ne oklijevajte – pitajte ih što najviše žele naučiti – uostalom, sami smo najbolji izvor informacija o vlastitim željama.

PREPOZNAJTE NJIHOV TRUD

Konstruktivna kritika zaposlenicima može pomoći da se usredotoče na važne ciljeve i zadatke, ali ne zaboravite istaknuti i pozitivne stvari u radu vaših zaposlenika. Pohvalite ih i time im pokažite da ste svjesni njihova doprinosa tvrtki te njihova osobnog poslovnog razvoja i pratite ih na putu postizanja poslovnih ciljeva.

NE BOJTE SE MJERITI VISOKO

Čak se i najambiciozniji ciljevi mogu doseći pozitivnim stavom i napornim radom. Visoki, teško ostvarivi poslovni ciljevi možda će vašem timu uzrokovati nelagodu i strah od neuspjeha. Ali upravo ta nesigurnost može poslužiti kao odličan motivator koji će ih potaknuti da izađu iz svoje komfor zone i prisiliti ih da pronađu inovativna rješenja i nadmaše sami sebe. Ne bojte se izazvati sebe i druge i usmjeriti prema izazovnim poslovnim projektima. Vjerujete da će oni sposobni iznenaditi i sebe – i vas!

PODRŽITE EKSPERIMENTIRANJE, TESTIRANJE I NOVE NAČINE RADA

Sjajan način za uključivanje zaposlenika u samo poslovanje vaše tvrtke je mogućnost zajedničkog kreiranja vaše web trgovine. Dopustite zaposlenicima da preuzmu neka od inovativnih načina poboljšanja, da svoja znanja upotrijebe na potpuno novi način.

Možda se mogu okušati u drugačijem radnom okruženju od onog na koji su navikli i u sebi otkriti skriveni talent prodaju. Ili im omogućite da dio svojih radnih zadataka izvrše na daljinu, u vlastitom domu.

Promjenom uloga svi će članovi tima bolje razumjeti procese i izazove s kojima se njihovi kolege svakodnevno suočavaju i to će pozitivno utjecati na još ugodniju atmosferu tvrtke. Implementacijom ideja pojedinaca ojačat će njihov osjećaj pripadnosti tvrtki što će još više podići razinu motivacije, produktivnosti i na kraju krajeva, konačnu prodaju.